[O1] Płyn chłodniczy znika, problem z ogrzewaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jkazan
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O1] Płyn chłodniczy znika, problem z ogrzewaniem

    pastuszek z lat na które poluje Agamek to w zasadzie tylko 2.0 tdi cr 140 lub 170 jest sensowny i wskazany....bo przecież nie BXE ani CDAA. też można odpuścić :wink:
  • energy259
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O1] Płyn chłodniczy znika, problem z ogrzewaniem

    Witam

    (nie udzielam się na forum bo więcej czytam jak pisze)

    szukam i szukam i nic nie znalazłem.

    1.9 tdi AGR 2001r.

    Znika płyn chłodniczy w ilości około 1L/100km jest to również uzależnione od stylu jazdy (wysokie/niskie obroty) dodatkowo dziwnym zjawiskiem okazuje się ogrzewanie przy spokojnej jeździe do ok. 2 tys. obrotów ogrzewanie działa prawidłowo, podczas wskoczenia na wyższe obroty dynamiczniejsza jazda zaczyna lecieć zimne powietrze z nawiewów oraz wskazówka temp. płynu zniża się do około 70 stopni. Dzieje się również jak dłuższy czas stoję np. w korku to zaczyna lecieć zimne powietrze. Tam gdzie wzrok sięga wycieków żadnych nie widać metody z kartonem pod samochodem również wszędzie sucho zmieniany był zbiorniczek wyrównawczy ale wszystko bez zmian. Samochód normalnie przyśpiesza nie stracił mocy nie kopci na biało.

    pozostaje uszczelka pod głowicą może pompa wody.

    coś ktoś może doradzić ?

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      energy259, może byc tak ze nagrzewnica puszcza, dobrze obejrzeć jej oklice. weze, i sprawdz czy po prawej stronie na dywaniku po stronie pasażera nie jest mokro.
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • energy259
        Classic
        • 2011
        • 5

        #4
        Wyczytalem że do nagrzewnicy jest trudny dostęp żeby coś stwierdzic, heh patrząc na ilość znikajacego płynu nie sądzę żeby mógł wyciekac wewnątrz było by czuc jakiś zapach.

        Komentarz

        • murzyn
          Classic
          • 2013
          • 12

          #5
          Zamieszczone przez energy259
          Znika płyn chłodniczy w ilości około 1L/100km
          :shock: przy takiej ilości raczej wyciek wchodzi w grę
          sprawdź oringi na wejściu/wyjściu nagrzewnicy,dostęp powinien być od strony komory silnika(wyciek też na zewnątrz a nie do kabiny)

          a co do spadającej temperatury, przez ubytki płynu układ może się zapowietrzać

          Komentarz

          • pekool
            Rider
            • 2012
            • 321
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            nieoniecznie musi byc wyciek, moze byc UPG- ja tak mialem jak pisze kolega, przy spokojnej jezdzie bylo ok a przy ostrzejszej plyn ginal w podobnej ilosci tylko ze u mnie plyn wywalalo przez zbiorniczek wyrownawczy.
            energy259, sprawdz w zbiorniczku wyrownaczym czy sa babelki powietrza i czy nie czuc spalin, bo jesli tak sie dzieje to UPG
            pekool

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Nie ma innej opcji. Albo wyciek, albo uszczelka pod głowicą do roboty. Na postoju nie ma żadnych plam pod autem? Wszystkie węże suche?
              U mnie jak była walnięta UPG, to przy bardzo ostrej jeździe wyrzucało płyn z układu przez zbiornik wyrównawczy. Był widoczyny wyciek płynu przy prawej podłużnicy, zaraz za kołem.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • energy259
                Classic
                • 2011
                • 5

                #8
                Dobra przejrzałem chyba wszystko, węże i cała reszta sucha. Ale coś znalazłem mokra jest obudowa chłodnicy od strony silnika czyli przy wiatrakach między jednym a drugim wiatrakiem na górze nie zwróciłem wcześniej uwagi na to ale jest to podejrzane. I teraz pytanko jak to zdemontować czy jest jakiś prosty sposób na to czy trzeba wszystko wywalać ?
                jak mi się zaraz uda to wrzucę fotki.

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  energy259, i masz odpowiedź. Nieszczelność chłodnicy. Sposoby są dwa. Albo próbujesz naprawić, albo wymieniasz. Bez demontażu się nie obędzie.

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • energy259
                    Classic
                    • 2011
                    • 5

                    #10
                    dobra garaż z wyposażeniem mam będę walczyć, czyli zaczynamy od strony zderzaka ? zderzak lampy pas przedni wszystko do zdjęcia ?

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Wydaje mi się, że chłodnicę można wyjąć, bez potrzeby rozbebeszania połowy auta.

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • dp2
                        Drive
                        • 2010
                        • 69
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Jak ja wymieniałem chłodnicę to zdjąłem: zderzak, reflektory, pas przedni, pas (nie wiem jak to się poprawnie nazywa) do którego jest zamocowana chłodnica. W ten sposób udało mi się nie rozpinać układu klimatyzacji bo chwilę wcześniej go nabijałem.
                        Nie mam wiedzy specjalistycznej ani praktyki w mechanice. Poczytałem forum, znalazłem kilka instrukcji, przejrzałem kilka zdjęć i w 6h sam wymieniłem.

                        Tu masz przydate info z naszego forum:


                        A tak wyglądało moje auto w trakcie wymiany:

                        Komentarz

                        Pracuję...