pastuszek z lat na które poluje Agamek to w zasadzie tylko 2.0 tdi cr 140 lub 170 jest sensowny i wskazany....bo przecież nie BXE ani CDAA. też można odpuścić :wink:
[O1] Płyn chłodniczy znika, problem z ogrzewaniem
Zwiń
X
-
[O1] Płyn chłodniczy znika, problem z ogrzewaniem
Witam
(nie udzielam się na forum bo więcej czytam jak pisze)
szukam i szukam i nic nie znalazłem.
1.9 tdi AGR 2001r.
Znika płyn chłodniczy w ilości około 1L/100km jest to również uzależnione od stylu jazdy (wysokie/niskie obroty) dodatkowo dziwnym zjawiskiem okazuje się ogrzewanie przy spokojnej jeździe do ok. 2 tys. obrotów ogrzewanie działa prawidłowo, podczas wskoczenia na wyższe obroty dynamiczniejsza jazda zaczyna lecieć zimne powietrze z nawiewów oraz wskazówka temp. płynu zniża się do około 70 stopni. Dzieje się również jak dłuższy czas stoję np. w korku to zaczyna lecieć zimne powietrze. Tam gdzie wzrok sięga wycieków żadnych nie widać metody z kartonem pod samochodem również wszędzie sucho zmieniany był zbiorniczek wyrównawczy ale wszystko bez zmian. Samochód normalnie przyśpiesza nie stracił mocy nie kopci na biało.
pozostaje uszczelka pod głowicą może pompa wody.
coś ktoś może doradzić ?
-
-
Zamieszczone przez energy259Znika płyn chłodniczy w ilości około 1L/100km
sprawdź oringi na wejściu/wyjściu nagrzewnicy,dostęp powinien być od strony komory silnika(wyciek też na zewnątrz a nie do kabiny)
a co do spadającej temperatury, przez ubytki płynu układ może się zapowietrzać
Komentarz
-
-
nieoniecznie musi byc wyciek, moze byc UPG- ja tak mialem jak pisze kolega, przy spokojnej jezdzie bylo ok a przy ostrzejszej plyn ginal w podobnej ilosci tylko ze u mnie plyn wywalalo przez zbiorniczek wyrownawczy.
energy259, sprawdz w zbiorniczku wyrownaczym czy sa babelki powietrza i czy nie czuc spalin, bo jesli tak sie dzieje to UPGpekool
Komentarz
-
-
Nie ma innej opcji. Albo wyciek, albo uszczelka pod głowicą do roboty. Na postoju nie ma żadnych plam pod autem? Wszystkie węże suche?
U mnie jak była walnięta UPG, to przy bardzo ostrej jeździe wyrzucało płyn z układu przez zbiornik wyrównawczy. Był widoczyny wyciek płynu przy prawej podłużnicy, zaraz za kołem.
Komentarz
-
-
Dobra przejrzałem chyba wszystko, węże i cała reszta sucha. Ale coś znalazłem mokra jest obudowa chłodnicy od strony silnika czyli przy wiatrakach między jednym a drugim wiatrakiem na górze nie zwróciłem wcześniej uwagi na to ale jest to podejrzane. I teraz pytanko jak to zdemontować czy jest jakiś prosty sposób na to czy trzeba wszystko wywalać ?
jak mi się zaraz uda to wrzucę fotki.
Komentarz
-
-
Jak ja wymieniałem chłodnicę to zdjąłem: zderzak, reflektory, pas przedni, pas (nie wiem jak to się poprawnie nazywa) do którego jest zamocowana chłodnica. W ten sposób udało mi się nie rozpinać układu klimatyzacji bo chwilę wcześniej go nabijałem.
Nie mam wiedzy specjalistycznej ani praktyki w mechanice. Poczytałem forum, znalazłem kilka instrukcji, przejrzałem kilka zdjęć i w 6h sam wymieniłem.
Tu masz przydate info z naszego forum:
A tak wyglądało moje auto w trakcie wymiany:
Komentarz
-
Komentarz