Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uderzenie przy raptownym hamowaniu i luz tarczy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uderzenie przy raptownym hamowaniu i luz tarczy.

    ponieważ jak są strajki w służbie zdrowia to zawsze padają teksty typu - sprowadzimy lekarzy z Ukrainy czy bialorusi ...... i te pe :szeroki_usmiech
    to ja teraz powiem - sprowadźmy górników z Donbasu albo Chin - na pewno będą chcieli zap.... lać za najniższą krajową bo to i tak będzie lepiej niż u nich :diabelski_usmiech

    taki fajny tekst żeby podnieść ciśnienie w komentarzach

    nie mogę zrozumiec w czym jest gornik lepszy od innych zawodów - jak zamykją jakąś fabrykę i wszyscy idą na bruk bez pakieru osłonowego to jakoś nikogo nie rusza- a tu jaka zadyma - ale żeby z czegoś zrezygnować(przywileje) to NIE :shock:
    Moja bryka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...300555#1300555

  • #2
    Uderzenie przy raptownym hamowaniu i luz tarczy.

    Witam.

    Problem dość dziwny, bo jak raptownie wciskam pedał hamulca do podłogi (jednak hamowanie bez ABS-u) to najpierw czuje uderzenie i w aucie i na kierownicy, po czym auto zaraz hamuje do 0. Prędkość nie ma tu znaczenia nawet przy 10km/h tak jest.

    Jeżeli chodzi o elementy zawieszenia i układ napędowy to wszystko jeszcze oryginalne oprócz łożysk, końcówek drążka, nowe klocki i przetoczone tarcze. Na ścieżce diagnostycznej znajomy mechanik z VW powiedział, że minimalny luz na drążku kierowniczym jednak jak dzisiaj nim ruszałem na wszystkie strony to było sztywno.

    Pomyślałem, że zdejmę koło i zobaczę o co chodzi i okazało się, że mam duży luz na tarczy. Nie mam pojęcia od czego więc proszę Was o radę po obejrzeniu filmiku. Według moich oględzin zużyta jest też tulejka tylna na wahaczu ale czy ma ona jakiś wpływ na uderzenie przy hamowaniu???

    Polecam obejrzeć cały film do końca (przepraszam za komenty w tle, ale zdziwiły mnie takie wibracje, kiedyś ruszałem innym autem na lewarku i tam wszystko płynnie działało bez szarpania itd.).



    [youtube] [/youtube]

    Tak, jak widać na filmiku przy ruszaniu aż cały wahacz lata i mimo, że tarcza lekko ma luz to już półoś stoi w miescu. Przyczyną może i są zużyte gumy na wahaczu ale skąd ten luz na tarczy, który w sumie powoduje chyba właśnie to dziwne uderzenie przy ostrym hamowaniu??? Czy to wina przegubu? Przy łagodnym hamowaniu wszystko działa idealnie. Aha. Na obu stronach jest takie uderzenie, bujanie wahacza.
    Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

    Komentarz


    • #3
      albo masz luz na wielowpuscie miedzy przeguem a piasta albo ten luz jest na samym przegubie. Raczje obstawaim to pierwsze. Moze ten przegub to z jakiegos nieudanego zamiennika jest. Ten pozniejszy ftagment przy odpalonym silniku to nie bylo czasem tak ze wlaczal sie ASR/ESP?? bo jak podniesiesz kola do gory to musisz wylaczyc ASR/ESP.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz


      • #4
        money555, Ta zużyta tulejka u mnie powodowała "chowanie się koła " w nadkole i ściąganie auta w bok przy hamowaniu oraz stuknięcie.
        Dalej::
        Do sprawdzenia:
        Piasta - wielowypust w który wchodzi przegub zewnętrzny,
        Przegub zewnętrzny - jedna osoba niech najlepiej trzyma hamulec a druga spróbuje poruszać półosią tak jakby się chciało obrócić w przód i tył - sprawdzenie luzu,

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz


        • #5
          To jeszcze wersja przed FL'em więc ASR/ESP brak.

          Co do tej tulejki roLLo jak już miałem auto na kołach to jak ruszyłem i odrazu dawałem po hamulcha do oporu to ona bardzo mocno przechylała się do przodu po czym (po puszczeniu pedału hamulca) wracała do tyłu. Podejrzewam, że na dobrych tulejkach nie powinno tego być. Tutaj na filmiku nie uchwyciłem pracy tej tulejki, ale nawet z kołem w górze pracowała tak jak by była sprężyną.

          A czy można określić odrazu stan sworznia na wahaczu, bo jak bym już demontował wahacz to może i warto odrazu wymienić ten sworzeń, żeby potem 2 razy nie rozbierać wahacza, jest jakiś sposób na jego sprawdzenie?

          Dziękuję wszystkim za szybką odp. Co najdziwniejsze przeguby w żaden sposób nie dawały o sobie znać, i też nic nie wykrywał ścieżka zdrowia (oprócz rzekomo drążka kierowniczego).
          Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

          Komentarz


          • #6
            Pózniejszy fragment (od 1.10min) przy odpalonym silniku to efekt systemu EDS. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Tak to się prezentuje przy jednym podniesionym kole.

            Komentarz


            • #7
              sprawdz czy nie poluzowala sie sruba na piascie trzymajaca przegub. Troche dziwnie zachowuje sie moim zdaniem polos od strony skrzyni widac to pod koniec filmu. Chyba nie powinna tak latac. Mozliwe ze przgub zewn ma taki luz wyrobiony I bedzie trzeba go wymienic.
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz


              • #8
                Wszystko jest już ok. Ogromny luz był na przegubie zewnętrznym (miałem jeszcze oryginał), a także zużyte były tuleje wahacza. Teraz jest już ok., i nie ma uderzenia przy hamowaniu itd.
                Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X