Dziwny osad na korku wlewu oleju

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spezial77
    Classic
    • 2017
    • 6
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Dziwny osad na korku wlewu oleju

    mamaj12, jeśli nie było widocznego zakazu i kazik4x4 miał nagranie z kamerki to w sądzie by wygrał więc skończyłoby się tak samo, ale trwałoby to dłużej...
  • spezial77
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    Dziwny osad na korku wlewu oleju

    Witam, zakupiłem niedawno Skode Octavie II FL 1.6 MPI , przebieg 91 tys. Dzisiaj odkreciłem korek wlewu oleju i zauważyłem dziwny żółty osad co uwidoczniłem na zdjęciach zamieszczam poniżej, może ktoś mi powie co to może oznaczać czy to coś groźnego. Pozdrawiam.



    Komentarz

    • Mickul
      RS
      • 2010
      • 2847

      #3
      Tak zwany majonez. Przyczyny powstawania majonezu:

      - auto jeździ na krótkich odcinkach, na których silnik się nie zdąży nagrzać.

      - uszczelka pod głowicą kopnęła w kalendarz wobec czego płyn chłodniczy miesza się z olejem silnikowym i powstaje właśnie taka maź. Sprawdź czy auto dymi Ci na biało, czy silnik nierówno pracuje lub czy w płynie chłodniczym są tłuste plamy <- jeżeli tak to niestety czas zregenerować głowicę i wymienić uszczelkę.

      Zapobiegnę kolejnemu pytaniu. Sama uszczelka to koszt około 150 złotych. Niestety do tego dochodzi robocizna + planowanie głowicy - nawet do 600-800 złotych. Przy okazji warto zrobić również uszczelniacze zaworów oraz kolektora dolotowego i wydechowego. Przy znajomości da się zmieścić w 1000 złotych, bez znajomości od 1500 złotych do 2000 złotych.

      Komentarz

      • spezial77
        Classic
        • 2014
        • 4

        #4
        No fakt jeżdże do pracy 5 km i auto gasze także możliwe, silnik pracuje równo, dymić nie dymi na biało, a co do płynu to sprawdze dzieki

        Komentarz

        • Mickul
          RS
          • 2010
          • 2847

          #5
          Zamieszczone przez spezial77
          No fakt jeżdże do pracy 5 km i auto gasze także możliwe, silnik pracuje równo, dymić nie dymi na biało, a co do płynu to sprawdze dzieki
          Przegoń go na trasie z prędkośćiami 140-150km/h przez 15 minut. Olej powinien wtedy osiągnąć temp. >100*C i maź powinna zniknąć.

          Komentarz

          • spezial77
            Classic
            • 2014
            • 4

            #6
            Okej zalece się do tych instrukcji tak też zrobie. Dzieki

            Komentarz

            • krivak
              Drive
              • 2012
              • 77

              #7
              Zamieszczone przez Mickul
              - auto jeździ na krótkich odcinkach, na których silnik się nie zdąży nagrzać.
              Też mam O2 z 1,6 MPI i dokładnie takie same objawy. Potwierdzam - krótkie przebiegi i majonez na korku. Po dłuższej trasie powinno być ok.

              Komentarz

              Pracuję...