Sonda czy sterownik silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • igorrr
    Classic
    • 2013
    • 2

    Sonda czy sterownik silnika?

    Zamieszczone przez Czarna_LK
    Zamieszczone przez maksiu
    marne 105 KM ...
    Ze świateł i tak sporo osób objedziesz :P
    Rafała na pewno :P :diabelski_usmiech ale jakoś nie spieszy mi się do stawania w szranki
    "Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
    Skoda Superb 1.8T AWT Prestige+
  • red82
    Classic
    • 2012
    • 9

    #2
    Sonda czy sterownik silnika?

    Witam

    Problem mój trwa ok 4 tygodni.
    Zaczęło się od pojawienia się checka, epc, abs, asr, wspomagania i ręcznego mimio że nie zaciągniety. Wniosek że akumulator i podmiana z drugiego samochodu i jest ok. 2 dni później błąb epc i check nierówna praca silnika - wymiana przewodów i siec, problem ustąpił. 3 dni jazdy i problem check - błąd z którym się zaczyna zabawa. Błąd pojawia się po przejechaniu jakis 200km, po skasowaniu czas do następnego pojawienia się checka jest coraz krótszy i zapala się już po 30km. LPG sprawdzone na PB też zapala. Błąd to:

    19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit: Open
    P2626 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2176 /min
    Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
    Voltage: 5.060 V
    Bin. Bits: 00000100
    RPM: 2112 /min
    Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
    Voltage: 4.960 V
    Bin. Bits: 00000100

    Wina Lamby, kończy się? Silnik pracuje prawidłowo, przejechane 200tkm i LPG na pokładzie.
    Mechanik twierdzi Lambda do wymiany wiec wymiana na BOSCHA dedykowaną.

    I tu niespodzianka 3 uruchomienie silnika odrazu po zapaleniu check, silnik lekko zamulony i tu mam takie błędy:

    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1056 /min
    Mass Air / Rev.: 277.9 mg/str
    Voltage: 2.080 V
    Hex Value: 0x0001

    16414 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit: Malfunction / Open Circuit
    P0030 - 009 - Open or Short to Ground
    Freeze Frame:
    Bin. Bits: 00001000
    Resistance: 16.38 kOhm
    Voltage: 3.040 V
    Load: 89.4 %

    Mechanik twierdzi, że sonda sprawna nie spr i że to wina padniętego sterownika silnika.

    Czy to na pewno to czy może jakieś inne przyczyny mogą być takich błędów.
    Ja myślę, że to wina nowej sondy bo epc wywalał by ten sam błąd a może się mylę.

    Komentarz

    • michalrh
      Rider
      • 2012
      • 322
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      a może wiązka przewodów do sondy? albo sama sonda nowa walnięta?
      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

      Komentarz

      • red82
        Classic
        • 2012
        • 9

        #4
        Też stawiam na sondę muszę jutro podmienić na jakąś inną wtedy będzie wiadomo czy to nie sonda.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ten nowy blad, to blad podgrzewania sondy lambda, wiec sonda nie wstaje. Trzeba zmierzyc napiecie po odpaleniu auta na dwoch bialych przewodach we wtyczce po stronie auta. Wtedy ustalamy czy sterownik nie podaje +12 czy sonda nie zywa.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • red82
            Classic
            • 2012
            • 9

            #6
            Wróciłem do starej bo ta nowa 0 kontaktu nawet w blokach pomiarowych wszędzie 0. Stara działa i dane pokazuje, póki co bez błędów bo za krótko jeżdżę.
            tylko czy ten pierwszy błąd to że sonda umiera??

            19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit: Open
            P2626 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

            Czy przyczyny gdzie indziej szukać?

            Komentarz

            Pracuję...