Skoda Octavia 1.9tdi 110km padła turbina?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lpajecki
    Classic
    • 2017
    • 3
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Skoda Octavia 1.9tdi 110km padła turbina?

    Widzialem w paru O3 w lecie 16' nexen......... Za to golf VII przyjechal na hankookach............. Dobrze, ze udalo zrobic sie podmiane 8)
  • lpajecki
    Classic
    • 2014
    • 16

    #2
    Skoda Octavia 1.9tdi 110km padła turbina?

    Witam,

    jechałem samochodem i chciałem go trochę przedmuchać. Silnik był rozgrzany nie dusiłem go na zimno. Podczas przyspieszania na trzecim biegu normalnie włączyła się turbina w momencie kiedy doszło do 4 tysięcy obrotów samochód stracił moc - nie całkowicie, ale spadek był wyczuwalny. Teraz samochód nie ma już takiej mocy jak wcześniej co może być przyczyną?
    Będę wdzięczny za pomoc.

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      lpajecki, Odłącz kostkę od przepływki i zobacz czy jest jakaś różnica,jeśli by była to padnięta przepływka.
      Napisz jak sprawdzisz.
      A masz możliwość podłączenia autka pod kompa :?: było by to najlepsze i najszybsze zdjagnozowanie usterki.
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • lpajecki
        Classic
        • 2014
        • 16

        #4
        taki ze mnie mechanior, że nie wiem nawet gdzie tej kostki szukać. W sobote jade, zapnę samochód do kompa i zobaczymy co się stało. Jak się dowiem to dam znać.

        Komentarz

        • roLLo
          L&K
          • 2008
          • 1063
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          notlauf ?

          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            lpajecki, zerknij na to zdjęcie nr.28 jest to kostka od przeływki,odłącz ją i przejedź się jeśli jest różnica na lepsze to padła przepływka.
            Załączone pliki
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • domel123
              Drive
              • 2013
              • 58

              #7
              2 miechy temu byłem na wymianie rozrządu. Po odebraniu auta zauważyłem, że turbo nie działa ale i hamulce też zaczęły szwankować. Okazało się że koło podszybia odłączył się wężyk od podciśnienia ze starości. Wymiana wyeliminowała problem. Wiosną chcę wymienić wszystkie wężyki te pod podszybiem.

              Komentarz

              • lpajecki
                Classic
                • 2014
                • 16

                #8
                Sebu, mam ją odłączyć, następnie z odłączoną przepływką odpalić silnik i się przejechać? Mogę go pocisnąć do 3,4 tys. obrotów, czy raczej delikatnie?


                Ps. Też miałem rozrząd wymieniany kilka dni temu. Poproszę żeby posprawdzał przewody połączeniowe...

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10922
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  lpajecki, wrzuć w szukajkę notlauf

                  jakby miał problem z podciśnieniem, to mocy by nie było od początku, a nie przy jakichś obrotach
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • sebu
                    L&K
                    • 2008
                    • 1304
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez lpajecki
                    Sebu, mam ją odłączyć, następnie z odłączoną przepływką odpalić silnik i się przejechać? Mogę go pocisnąć do 3,4 tys. obrotów, czy raczej delikatnie?
                    Tak masz odłączyć kostkę i przejechać się i zobaczyć czy jest jakaś różnica.Spróbuj przejechać się tak jak zawsze jeździsz.
                    Notlauf to to raczej nie jest,bo auto traciło by moc przy około 2200-3000tyś.obr/m,a po wyłączeniu i włączeniu zapłonu moc by wróciła.
                    Miałem dokładnie taki sam objaw jak Ty,czyli ruszyłem z miejsca i nagle momentalny ubytek mocy,samochód był bardzo mułowaty.
                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                    jak pomogłem to daj punkcik
                    sprzęgło od G 60

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10922
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      niech kolo napisze dokładnie:
                      czy teraz już nie ma mocy całkiem permanentnie, czy mu moc wraca po wyłączeniu zapłonu.
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • lpajecki
                        Classic
                        • 2014
                        • 16

                        #12
                        Właśnie wróciłem z przejażdżki. Nie odłączałem kokstki, ale moc wróciła. Kręciłem samochód do 3000, 3,500 obrotów i nie było spadku mocy. Samochód jeździł jak dawniej. Natomiast wcześniej turbo zaczynało "gwizdać" przy lekkim naciśnięciu gazu i od około 1700 obrotów, a teraz zaczyna "gwizdać" od około 2100 obrotów i to dopiero jak wcisnę gaz w podłogę. Jak już pisałem w sobotę jadę do mechanika może coś poradzi. Podepniemy samochód pod kompa. Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły chętnie wysłucham

                        Ps. Odpala na zimnym za pierwszym razem, ale nie można powiedzieć, że na dotyk - trzeba trochę dłużej pokręcić. A po odpaleniu przez jakieś 15 sek. obroty skaczą od 900 do 1000. Co może być przyczyną?

                        Komentarz

                        • rafiki
                          RS
                          • 2012
                          • 15968
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          lpajecki, np. przepływka dokonuje żywota. U mnie tak się to objawiało, choć miałem większe kłopoty z odpaleniem zimnego (np. po nocy). Auto ogólnie zachowywało się tak jakby turbo chciało ciągnąć a nie mogło. Przy 120/130 km/h już nie chciał się rozpędzać. Po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy, a 170 km/h wyciąga bez łaski :szeroki_usmiech
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road
                          My O2FL

                          Komentarz

                          • lpajecki
                            Classic
                            • 2014
                            • 16

                            #14
                            jaki jest koszt wymiany takiej przepływówki?

                            Komentarz

                            • rafiki
                              RS
                              • 2012
                              • 15968
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              lpajecki, ja za swoją przepływkę (robiłem w grudniu) dałem 180 albo 200 już z robotą.
                              رافال
                              Spoty
                              Cause freedom is a lonely road
                              My O2FL

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Nic nie wymieniaj.
                                Zrob diagnostyke, bo nie wiesz kompletnie na czym stoisz i czy w ogole masz cos popsute.
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10922
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  dokładnie, przepływka na koniec
                                  zwiesz się grucha, albo łopatki, albo .....
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • lpajecki
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 16

                                    #18
                                    Nic nie wymieniam. Sobota niedługo więc może dowiem się czegoś więcej od mechanika. Podepniemy, zobaczę jakie błędy wywala i napiszę. Dzięki za zaangażowanie!

                                    Komentarz

                                    • mobi65
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 291

                                      #19
                                      test czy to winna przeplywomierza mozesz wykonac wypinajac przeplywke a wkladajac diode do tego celu należy diodę półprzewodnikową (np 1N4148) włożyć w kostkę przepływki, zgodnie ze schematem

                                      Komentarz

                                      • tomy_2000
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 277
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        za przepływomierz i wymianę zapłaciłem 300 robiłem w tym tygodniu
                                        MEBLE KUCHENNE www.meblefox.pl
                                        laurenek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...9243&highlight

                                        Komentarz

                                        • lpajecki
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 16

                                          #21
                                          Byłem u mechanika. Komputer pokazał, że zawiesiły się łopatki turbiny i stąd był nagły spadek mocy. Jak mówiłem po odpaleniu wszystko wróciło do normy. Mówił, że zawiesiły się ponieważ turbo musi być zabrudzone, ale stwierdził, że jak na razie mogę jeździć tak jak jest. W związku z tym pewnie wkrótce czeka mnie czyszczenie turbo...

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lpajecki
                                            Komputer pokazał, że zawiesiły się łopatki turbiny
                                            Jak? Robił loga czy po prostu błąd odczytał?
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 10922
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              jasnowidz diagnosta inżynier :lol:
                                              (co nie znaczy, że nie ma racji)
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • lpajecki
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 16

                                                #24
                                                Odczytał błąd. Niestety nie zapamiętałem, ale błąd mówił coś o ciśnieniu i geometrii stąd wywnioskował, że zawiesiły się łopatki turbiny...

                                                [ Dodano: Sob 29 Mar, 14 08:20 ]
                                                Turbo wiesza mi się tylko i wyłącznie w momencie jak jade np. autostradą ze stałą prędkością i obrotami np. 130km/h i 3 tys. obr. Oczywiście po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo się "odwiesza" i pracuje normalnie, ale po kilku minutach jazdy znów się "zawiesza" i tak co chwile. Natomiast jak jadę zwykłą drogą z różnymi prędkościami od 50km/h do 110km/h (trasa 250 km) to turbo pracuje bez zarzutów. Wogóle się nie wiesza. Podczas wyprzedzania wkręcam je na wysokie obroty i również się nie wyłącza.

                                                Może to pomoże jakoś w rozwiązaniu problemu?
                                                Dzięki za pomoc pozdrawiam!

                                                Komentarz

                                                • domel123
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 58

                                                  #25
                                                  U mnie natomiast był taki objaw:

                                                  Na rozgrzanym silniku jak deptałem gaz równomiernie to silnik przyspieszał do około 3000 obrotów bez problemu.
                                                  Jak po tym depnąłem gaz w podłogę to efekt był taki, że auto jakby traciło moc i nie przyspieszało normalnie tylko bardzo bardzo wolno i dało się wyczuć efekt braku mocy i takie dziwne przyduszenie silnika.

                                                  Mechanik obejrzał co miał obejrzeć a potem stwierdził, że prawdopodobnie zacina mi się "gruszka". Popsikał jakimiś trzema specyfikami w różnych odstępach czasowych (całość trwała około 1,5h), po czym kazał mi pojeździć i podeptać gaz do dechy na rozgrzanym silniku.

                                                  Problem zniknął - auto po wdepnięciu gazu w podłogę już się nie dusi i wkręca się na obroty bez problemu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...