Zamieszczone przez aronus
Duże spożycie oleju ,,liqui moly"
Zwiń
X
-
Duże spożycie oleju ,,liqui moly"
Czy ktoś się może orientuje dlaczego mój ASV ma apetyt na ten olej, mianowicie przy wymianie ok 3tyś km temu wlane bylo go 3,2 litra teraz musiałem dolać 0,5 litra bo kontrolkę mi wywaliło a wcześniej używalem mobila i brał mi na 12tyś niecałe 0,5litra :thank: :tuk:
Nie powiem bo ten olej go troszku wyciszył ale cuś jest nie tak
-
-
Płynu chłodniczego ubywa cos ?
czy masz jakieś wycieki ?
Czy zakup LM był w pewnym źródle ?
Poza tym jaki ty wlałes olej LM ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
półsyntetyk 10w40 i to ten droższy z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, płynu chodniczego nie ubywa nic, wycieków też już nie ma bo zaraz po wymianie starego oleju wymieniłem taki oring lecący od EGR-u (tam było mokro, sączyło się wcześniej -> teraz spokój), zakup w inter cars w baniaku 5l, a dokładnie taki: MoS2 Leichtlauf Super 10W-40
Nie wiem czy może mieć coś wspólnego ale komp mi troche odpierdziela ostatnio ( w poprzednich tematach), musze w nim soft zmienić (wgrać na nowo)
Komentarz
-
-
...Ja z olejem LM mam dokładnie odwrotne doświadczenia.
Odkąd jeżdżę na LM TopTec 4100 5W-40, silnik nie bierze oleju wcale.
Wcześniej jeździłem na Castrolu Edge turbodiesel , od wymiany do wymiany dolewałem około litra...
Teraz oleju nie ubywa.
Silnki ALH, przebieg 235 tys. km
:|
...Nie wygląda mi to na winę oleju, chyba że w bańce dostałeś olej rzepakowy.
Komentarz
-
-
Kryzys5554, Trochę chaotyczny ten twój opis.Tu za mało oleju wlałeś,tu ci komp wariuje.Najlepiej jak zrobisz dokładną wymiane oleju(chodzi o ilość wlanego oleju)i do następnej obserwuj ile dolejesz.Kompa też zrób co bedziesz pewny że cie nie oszukuje.Ja w moim ASV,2004r.201tys.nalotu dolewam od wymiany do wymiany(15tys.) około 0,7l półsyntetyk shelix.Na tym oleju jezdzi od nowości.(auto z niemcowni od znajomego)http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kryzys5554mianowicie przy wymianie ok 3tyś km temu wlane bylo go 3,2 litra teraz musiałem dolać 0,5 litra bo kontrolkę mi wywaliło
Sam wymieniałęś ?
Czy zakręciłeś silnikiem po wymianie oleju az do zgaśnięcia kontrolki i dolałeś resztę ???
Coś mi się wydaje że chyba ....nieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
wedlug isntrukcji wchodzi 3,8l oleju do VP, a do PD 4,3l, u mnie jak mechanik wlal 4,5l to na bagnecie bylo 0,5cm ponad maxa. Przyczyn ubywania oleju moze byc wiele: turbo, zuzyte pierscienie, odma. Ja z polsyntetyka przeszedlem na syntetyk i zuzycie oleju jest podobne. Zauwazylem dziwne zjawisko, ze zima zuzywa wiecej oleju a wiosna i latem duzo mniejpekool
Komentarz
-
-
@up.
Jeździłem Octavią z silnikiem VP 14 lat,więc kilka razy zdarzało mi się wymieniać olej.
Po spuszczeniu oleju z miski i wyssaniu pozostałości z obudowy filtra oleju zalewałem zawsze 4,3-4,5 l świeżego oleju.Po wymianie stan zawierał się przed kreską max.
Jak możesz,to zrób skan z instrukcji,którą posiadasz.Właśnie spojrzałem w swoją starą instrukcję i nic tam nie ma na temat ilości oleju,a podane przez Ciebie 3,8l to chyba pojemność miski olejowej,bez uwzględnienia filtra.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Gość
dokladnie jak pisze JanuszSz, ja w ASV wymienialem sam olej i po szpuszczeniu wchodzilo tyle co pisze, oczywiscie cos tam starego zawsze zostanie, ale nawet przy tradycyjnym spuszczaniu nie bylo tego wiele wiec te 3.2L to o wiele za malo.
W tej tabelce mocno cos nie gra! "Sam naprawiam" podaje 4.5l w AHF wiec ASV tez, nawet AGP wiec nie wiem skad to 3.8l
Co do ubytku ogladnij dokladnie auto na kanale.
Komentarz
-
Zamieszczone przez JanuszSzPo spuszczeniu oleju z miski i wyssaniu pozostałości z obudowy filtra oleju zalewałem zawsze 4,3-4,5 l świeżego oleju.Po wymianie stan zawierał się przed kreską max.
Jakby Ci silnik przepalił taką ilość oleju w po takim odcinku na pewno byś to widział w lusterku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kryzys5554mianowicie przy wymianie ok 3tyś km temu wlane bylo go 3,2 litra teraz musiałem dolać 0,5 litra bo kontrolkę mi wywaliło
Komentarz
-
-
Te 3,8l to może bez zalanego filtra ale to i tak troche za małohttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
ASV był kolego ,,klepany" po 2000 roku, natomiast co do samego oleju to czytałem że właśnie ten droższy jest uniwersalny (na stronce nie masz podziału na normy). A jeśli chodzi o to zalewanie to jak wymienialiśmy ten olej to koleś nalał pod maxa, zostawilismy go na chwilke, dolał troche, postał, odpaliliśmy go pochodził chwilke, zgasiliśmy zajeliśmy sie jeszcze pierdołami i jak wrociliśmy do domu to nadal było pod maxem (filtr oleju MAN) i zalane było tak jak wyżej pisane ok 3,2l. Takze wielkie dzieki za uświadomienie ile wchodzi bo już myślałem że mi zerzarł aż tyle, a tu może przez ten molibden bo czytałem że to jakieś klejące ustrojswo jest i może wolniej obciekło a szczerze się przyznam że już po tym czasie nie zaglądałem pod maske do klekota.
aniol kompa żeby zrobić to musze najpierw jakiegoś fachowca (z rosądną ceną) znaleść bo u mnie w okolicy to narazie wielcy mechanicy którzy wymieniliby pół samochodu i tak usterki by nie znaleźli <złę doświadczenia>, a jesli chodzi o samo kopcenie to nie kopci bo nawet otatnio jechałem drugim autem a przedemna starszy octavką z czterema osobami i nic ani bączka (a cisneliśmy wtedy bo nam sie spieszyło)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDobra ale ASV to jest nastepca silnika AHF i to jest w zasadzie dalej ten sam silnik, ktory produkowali juz przed 2000 rokiemhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz