Witam,
Po wymianie serwa mam problem, podczas jazdy blokują się wszystkie 4 koła i pedał hamulca robię się twardy(nie da się jechać ponieważ na 5 biegu nie można wcale przyśpieszać) wiec hamulce blokują się dosyć mocno. Co może być tego przyczyną? na starym serwie wszystko było ok tylko puszczało serwo podciśnienie w atmosferę i musiało być wymienione. Żeby samochód mógł jeździć muszę parę razy depnąć na pedał hamulca, aby odblokowało koła.Po wyjściu z auta czuć przypalone klocki. ABS, ASR - jest. ESP - brak
Może macie jakieś pomysły co to może być? Pacjent to octavia I 2002 1.9 tdi asv
Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
Wczoraj się mechanikiem kontaktowałem i mówił ze pompa hamulcowa jest sprawna, podejrzewa, że to może być ten czpień co wychodzi z serwo i idzie do pedału hamulca ze może jego trzeba wyregulować albo czpień co łączy serwo z pompom dokladnie nie zrozumiałem ale to coś ma trzy stopniową regulacje.
znów na odcinku 10km jazdy bez dotykania pedału hamulca wytworzyło się ciśnienie i samochód zaczęło blokować, po zatrzymaniu felgi gorące we wszystkich kołach, pedał hamulcowy podczas tej sytuacji twardy.
endriu9111, Jeżeli producent przewidział regulacje to po coś ona musi być.
Jeżeli ci blokuje 4 koła to znaczy że w układzie hamulcowym jest jakieś ciśnienie.Teraz pytanie skąd sie bierze :idea: Albo regulacja pedał-serwo albo serwo dostaje fałszywe podciśnienie i naciska na pompe.Do etk-i zaglądałeś jak to wygląda :?:
aniol, tak przeglądałem właśnie podciśnienie na starym serwo było mierzone i wyglądało jakby pompa vacum troszke niedomagała ale to przez to, że serwo było dziurawe (membrana) a dodam, że dopiero przy 2-3- naciskaniu na pedał zaczeły hamulce gorzej brać więc pompa za dużego podciśnienia raczej nie wytwarza. Zostaje regulacja serwo-pedał
PS dzieki za etkę przyda sie na przyszłość.
endriu9111, Musimy sobie pomagać w tych ciężkich czasach.Jak byśmy mieli z każdą duperelą jechać do mechaniora to z torbami byśmy poszli.Ale niestety czasem i tam sie trza udać.Naj ważniejsze żeśmy coś wydumali.
Rano pojadę do tego co wymieniał serwo i niech kombinuje oczywiście w ramach wymiany serwa wszystko bo wcześniej było ok ale wszystkim dziękuje za podpowiedzi, przydadzą się i powiem mu o tym żeby samochód za długo nie stał u niego.
Po naprawie dam znać co było tego przyczyną
[ Dodano: Pon 14 Kwi, 14 12:46 ]
Dzwonił, wkręcił o pół obrotu ten czpień i potestuje jak będzie dobrze to zadzwoni, że już auto można zabierać. Nie chciał się do tego zabierać bo ponoć jest tam jakaś plomba gwarancyjna ale jakoś się z tym uporał.
Witam. Odgrzeje temat poniewaz mam te same objawy co kolega z blokujacymi hamulcami tylko ze wymienilem pompe poniewaz jedna sekcja byla nieszczelna (przed wymiana hamulec dzialal prawidlowo) po wlozeniu nowej pompy juz nie. Czy to moze byc wina regulacji serwa czy czeka mnie jeszcze jego wymiana? Z gory dziekuje za szybka odpowiedz? Moze jakis sposob na sprawdzenie serwa ktos podrzuci
22.12 serwo sprawdzone i wlozona nowa pompa i usterka ustapila. Najprawdopodobniej pierszwa pompa byla uszkodzona
Komentarz