[O1] ciezko pali na cieplym - czy czeka mnie spory wydatek??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ajst84
    Classic
    • 2014
    • 9

    [O1] ciezko pali na cieplym - czy czeka mnie spory wydatek??

    Albo tanio albo dobrze . Cena za sam produkt nie wychodzi taka zła, zwłaszcza, że z butelki 2 auta robisz lekko i jeszcze zostaje.
  • poler654
    Drive
    • 2012
    • 50

    #2
    [O1] ciezko pali na cieplym - czy czeka mnie spory wydatek??

    Witam.

    Ostatnim czasy pojawił się problem z moją Octavką :-( Na zimnym silniku odpalała ok na ciepłym (po krótkim postoju) odpala bardzo słabo (kręcę koło 5-8s na raz bądź dwa razy).
    Byłem u machanika, ustawił kąt wtrysku - nie pomogło (aku i rozrusznik sprawdzone - wszystko OK).
    Byłem u elektronika - zwiększył dawkę startową - nie pomogło, a nawet odnoszę wrażenie, że odpala troszgo gorzej też na zimnym ;-(

    Poradźcie co teraz. Czy czeka mnie wymiana pompy (mogę dostać jedną w okolicach 300zl-nie wiem czy jest w lepszym stanie(z samochodu co mu tłoki wyszły bokiem), czy regeneracja, czy może spradzać coś jeszcze.
    Niektórzy mówią o filtrze paliwa, ale wymieniany w lutym, mówią też o zawoku zwrotnym na filtrze ale nie jestem przekonany.

    Problemy z odpaleniem na ciepło pojawiły się gwałtownie.

    Komentarz

    • Wally
      RS
      • 2012
      • 3790
      • Volkswagen

      #3
      a nie lepiej użyć szukajki ?
      Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

      => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
      => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
      => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
      "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Wypnij czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak wtedy odpali. Jeżeli będzie poprawa to będzie to wina pompy, po rozgrzaniu nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i stąd problem. Zwiększenie dawki startowej VCDS'em nie koniecznie musi pomóc. Tutaj trzeba się udać do tunera aby dokonał głębszej ingerencji w soft lub zmienić pompę.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Moesz rozwinąc to zdanie "byłem u elektronika i zwiekszyl dawke startową" ?
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zwiekszenie dawki rozruchowej to koszt ok 400zł wiec lepiej to odrazu połączyć z tzw chiptuningiem bo wychodzi taniej :P
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Zamieszczone przez K_Popiel
              Wypnij czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak wtedy odpali. Jeżeli będzie poprawa to będzie to wina pompy
              Nie wiem jak to rozumujesz, ale w O1 po wypięciu czujnika sterownik widzi siarczysty mróz i dolewa ile może na odpalenie więc nie osądzał bym w ten sposób pompy.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • poler654
                Drive
                • 2012
                • 50

                #8
                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Zwiekszenie dawki rozruchowej to koszt ok 400zł wiec lepiej to odrazu połączyć z tzw chiptuningiem bo wychodzi taniej :P
                Za zwiekszenie dawki zaplacilem 80zl. Za caly soft powiedziano mi iz bedzie kwota oscylowala w okolicacg 500-600zl.
                Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.

                [ Dodano: Nie 27 Kwi, 14 11:04 ]
                Zamieszczone przez przemik
                Moesz rozwinąc to zdanie "byłem u elektronika i zwiekszyl dawke startową" ?
                Bylem u elektronika podlaczyl sie do samochodu cos tam poklepal (choc dziwi mnie troszke to ze jak zmnienial wartosci "startowej dawki" na chodzacym silniku to tez i obroty/praca silnika ulegaly zmianie).
                Mam tylko Polskiego VAGa i kabelek ale powiem szczerze ze troszke boje sie cos zepsuc dlatego sluzy mi on glownie do kasowanie i podgladu bledow.
                Nie moge znalezc jakiejs instrukcji opisujacej dokladnie kanaly i mozliwosci zmian poprzez tez program.
                Mam tez niby VagComa 4.11 ale nie chce mi dzialc na komputerze a innego nie posiadam.

                Moglem tylko uwierzyc ze cos tam zmienil choc wydaje mi sie ze pogorszylo sie odpalanie na zimnym a na cieplym dalej jest bez zmian(czyli do kitu)

                Na cieplym jeszcze odpala jak cie moge jak zapalam zaraz po wylaczeniu. Ale jak naprzyklad ide do sklepu zrobie zakupy i postaram sie odpalic to jest problem.

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez poler654
                  Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.
                  Szukaj w okolicy speca który Ci machnie mapę startową i będzie po problemie. Wymiana pompy może i pomoże ale na chwilę.
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • bzikoo2
                    Classic
                    • 2012
                    • 32

                    #10
                    też mam taki problem i potrzebuje kogoś kto mi zmieni dobrze mapę , znacie kogoś w okolicach Lublina ?

                    Komentarz

                    • poler654
                      Drive
                      • 2012
                      • 50

                      #11
                      Zamieszczone przez alxxx
                      Zamieszczone przez poler654
                      Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.
                      Szukaj w okolicy speca który Ci machnie mapę startową i będzie po problemie. Wymiana pompy może i pomoże ale na chwilę.
                      Rozumie ze nie polecacie wymieniac pompy na inna. Dlaczego mialo by to byc krótkotrwale rozwiązanie?


                      Zna ktos moze jakiegos speca w tych tematach w okolicach Wałbrzycha?

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Zrob najpierw logi statyczne bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz...
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • poler654
                          Drive
                          • 2012
                          • 50

                          #13
                          Zamieszczone przez przemik
                          Zrob najpierw logi statyczne bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz...
                          Czy moglbys napisac konkretnie co i jak mam zrobic?

                          Komentarz

                          • rafiki
                            RS
                            • 2012
                            • 15975
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            poler654, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...wykona%E6+logi
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road

                            Komentarz

                            • poler654
                              Drive
                              • 2012
                              • 50

                              #15
                              Oki postaram sie zabrac za zabawe w diagnoste na majoke. Tylko nie iwem czy uda mi sie dostac jakis inny chodzacy program na moim lapku niz Polski Vag a tam nikt nie opisuje co i jak :-(

                              Napisze czy cos mi sie uda.

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Uzyj VAG 3.11
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • poler654
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 50

                                  #17
                                  Nie udalo mi sie polaczyc z samochodzikiem za pomoca programu Vag Com. Mam dwa kabelki ale niestety program mowi mi ze Interface jest ok, port jest ok, ale kabelek nie jest firmy Ross Tech i nie chce mi sie polaczyc z samochodem.

                                  Kable dzialaja mi tylko na Polski Vag.

                                  Moze ktos tez mial taki problem i potrafil go rozwiazac.
                                  Ponieżej zdjeci z niektorych blokow z polskiego vaga
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • przemek27281
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 56

                                    #18
                                    mialem ten sam problem co ty -zmiana dawki rozwiazala sprawe tylko ze u mnie trzeba bylo wyciagac kompa i tam ingerowac

                                    Komentarz

                                    • poler654
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 50

                                      #19
                                      A gzie kolega robil i le zaplacil i dlaczego trzeba bylo ingerowac w sterowniku? Mi podobno jeden elektronik zmienial dawke ale cos nie wierze bo nie ma zadnej roznicy w odpalaniu za to lepiej sie zbiera. Nie mam juz pomyslu.
                                      I co dalej robic?

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #20
                                        poler654, możliwa jest zmiana VAG-comem/VCDSem - czasem pomaga ale na chwilę. Generalnie u Ciebie pewnie trzeba będzie wyciągnąć stera (nie wiem jaki masz nr sterownika) wylutować pamięć i zmienić mapę startową.
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        • przemek27281
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 56

                                          #21
                                          widze ze chyba masz ten sam motor co i ja . Wiem ze sa dwie wersje jedna co idzie zrobic ja przez kabel a druga co trzeba wyciagac kompa umie trzeba bylo go wyciagac. Za godzine jak wrocilem szpec oddal mi dwie male kostki wsadzil kompa i mowi bedzie dzialac ja niebylem zbytnio przekonany ale dziala do dzis bez problemu. Znajdz kogos dobrego co zajmuje sie chipowaniem to ci to zrobi -koszt tego to 200-300 zl

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez przemek27281
                                            Wiem ze sa dwie wersje jedna co idzie zrobic ja przez kabel a druga co trzeba wyciagac kompa umie trzeba bylo go wyciagac
                                            Zależy od sterownika silnika.
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • poler654
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 50

                                              #23
                                              To powiedzcie gdzie i jak moge sprawdzic jaki mam sterownik?

                                              I wnioskuje z tego co mowicie zeby wymiane pompy odlozyc bo to moze nie byc jej wina. czy zle mysle?

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                #24
                                                poler654, podłącz kompa, i jak nawiążesz komunikację z ECU to powinieneś mieć identyfikacje sterownika i podaj numer sterownika.
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • poler654
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 50

                                                  #25
                                                  Oto co mi podalo po podpieciu i wejsciu w silnik:
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...