[O1] ciezko pali na cieplym - czy czeka mnie spory wydatek??
Witam.
Ostatnim czasy pojawił się problem z moją Octavką :-( Na zimnym silniku odpalała ok na ciepłym (po krótkim postoju) odpala bardzo słabo (kręcę koło 5-8s na raz bądź dwa razy).
Byłem u machanika, ustawił kąt wtrysku - nie pomogło (aku i rozrusznik sprawdzone - wszystko OK).
Byłem u elektronika - zwiększył dawkę startową - nie pomogło, a nawet odnoszę wrażenie, że odpala troszgo gorzej też na zimnym ;-(
Poradźcie co teraz. Czy czeka mnie wymiana pompy (mogę dostać jedną w okolicach 300zl-nie wiem czy jest w lepszym stanie(z samochodu co mu tłoki wyszły bokiem), czy regeneracja, czy może spradzać coś jeszcze.
Niektórzy mówią o filtrze paliwa, ale wymieniany w lutym, mówią też o zawoku zwrotnym na filtrze ale nie jestem przekonany.
Problemy z odpaleniem na ciepło pojawiły się gwałtownie.
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Wypnij czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak wtedy odpali. Jeżeli będzie poprawa to będzie to wina pompy, po rozgrzaniu nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i stąd problem. Zwiększenie dawki startowej VCDS'em nie koniecznie musi pomóc. Tutaj trzeba się udać do tunera aby dokonał głębszej ingerencji w soft lub zmienić pompę.
Wypnij czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak wtedy odpali. Jeżeli będzie poprawa to będzie to wina pompy
Nie wiem jak to rozumujesz, ale w O1 po wypięciu czujnika sterownik widzi siarczysty mróz i dolewa ile może na odpalenie więc nie osądzał bym w ten sposób pompy.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Zwiekszenie dawki rozruchowej to koszt ok 400zł wiec lepiej to odrazu połączyć z tzw chiptuningiem bo wychodzi taniej :P
Za zwiekszenie dawki zaplacilem 80zl. Za caly soft powiedziano mi iz bedzie kwota oscylowala w okolicacg 500-600zl.
Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.
[ Dodano: Nie 27 Kwi, 14 11:04 ]
Zamieszczone przez przemik
Moesz rozwinąc to zdanie "byłem u elektronika i zwiekszyl dawke startową" ?
Bylem u elektronika podlaczyl sie do samochodu cos tam poklepal (choc dziwi mnie troszke to ze jak zmnienial wartosci "startowej dawki" na chodzacym silniku to tez i obroty/praca silnika ulegaly zmianie).
Mam tylko Polskiego VAGa i kabelek ale powiem szczerze ze troszke boje sie cos zepsuc dlatego sluzy mi on glownie do kasowanie i podgladu bledow.
Nie moge znalezc jakiejs instrukcji opisujacej dokladnie kanaly i mozliwosci zmian poprzez tez program.
Mam tez niby VagComa 4.11 ale nie chce mi dzialc na komputerze a innego nie posiadam.
Moglem tylko uwierzyc ze cos tam zmienil choc wydaje mi sie ze pogorszylo sie odpalanie na zimnym a na cieplym dalej jest bez zmian(czyli do kitu)
Na cieplym jeszcze odpala jak cie moge jak zapalam zaraz po wylaczeniu. Ale jak naprzyklad ide do sklepu zrobie zakupy i postaram sie odpalic to jest problem.
Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.
Szukaj w okolicy speca który Ci machnie mapę startową i będzie po problemie. Wymiana pompy może i pomoże ale na chwilę.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Majac mozliwosc zalozenia pompy za 200zl i zaplacenia za robocizne nastepnych 200 nie wiem cvzy nie bedzie to lepsze rozwiazanie. Aczkolwiek nikt nie wie w jakis stanie jest pompa dawcy i tu jest bul.
Szukaj w okolicy speca który Ci machnie mapę startową i będzie po problemie. Wymiana pompy może i pomoże ale na chwilę.
Rozumie ze nie polecacie wymieniac pompy na inna. Dlaczego mialo by to byc krótkotrwale rozwiązanie?
Zna ktos moze jakiegos speca w tych tematach w okolicach Wałbrzycha?
Oki postaram sie zabrac za zabawe w diagnoste na majoke. Tylko nie iwem czy uda mi sie dostac jakis inny chodzacy program na moim lapku niz Polski Vag a tam nikt nie opisuje co i jak :-(
Nie udalo mi sie polaczyc z samochodzikiem za pomoca programu Vag Com. Mam dwa kabelki ale niestety program mowi mi ze Interface jest ok, port jest ok, ale kabelek nie jest firmy Ross Tech i nie chce mi sie polaczyc z samochodem.
Kable dzialaja mi tylko na Polski Vag.
Moze ktos tez mial taki problem i potrafil go rozwiazac.
Ponieżej zdjeci z niektorych blokow z polskiego vaga
A gzie kolega robil i le zaplacil i dlaczego trzeba bylo ingerowac w sterowniku? Mi podobno jeden elektronik zmienial dawke ale cos nie wierze bo nie ma zadnej roznicy w odpalaniu za to lepiej sie zbiera. Nie mam juz pomyslu.
I co dalej robic?
poler654, możliwa jest zmiana VAG-comem/VCDSem - czasem pomaga ale na chwilę. Generalnie u Ciebie pewnie trzeba będzie wyciągnąć stera (nie wiem jaki masz nr sterownika) wylutować pamięć i zmienić mapę startową.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
widze ze chyba masz ten sam motor co i ja . Wiem ze sa dwie wersje jedna co idzie zrobic ja przez kabel a druga co trzeba wyciagac kompa umie trzeba bylo go wyciagac. Za godzine jak wrocilem szpec oddal mi dwie male kostki wsadzil kompa i mowi bedzie dzialac ja niebylem zbytnio przekonany ale dziala do dzis bez problemu. Znajdz kogos dobrego co zajmuje sie chipowaniem to ci to zrobi -koszt tego to 200-300 zl
Komentarz