asv 2002r. dymienie i wyciek z ic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endriu9111
    Classic
    • 2017
    • 0

    asv 2002r. dymienie i wyciek z ic

    Zamieszczone przez ruwado
    Najgorsze jest to, że Policmajstry też to mogą czytać - gotowa instrukcja :evil: A potem dyskutuj z takim...
    i czytają

    i nie tylko to forum
  • endriu9111
    Classic
    • 2014
    • 24

    #2
    asv 2002r. dymienie i wyciek z ic

    Witam, mam taki problem.
    Octavia 1.9 tdi asv 2002r czasami podczas odpalania potrafi zadymić na lekko niebiesko i czarno. podczas ruszania i przyśpieszania na zimnym silniku z rury wydechowej kopci na czarno jak się mocniej przyciśnie to dymu jest dużo a jak lekko to trochę mniej ale i tak w lusterku jest widzialny czarny dym.Jak się rozgrzeje dymi lekko na czarno przy ostrym przyśpieszaniu czyli w normie.
    W dodatku po zderzaku cieknie olej najprawdopodobniej z ic(od strony kierowcy)
    Moje pytanie brzmi czy te problemy mogą być związane z padającą turbiną?Poza tym dosyć często zdarza się tryb awaryjny podczas przyśpieszania(przeładowuje) ale nie zawsze.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      IC jest od strony pasażera- to po pierwsze- po drugie zrob diagnostykę na początek i posprawdzaj szczelności.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • zyrafao2
        Drive
        • 2013
        • 75

        #4
        Tak jak kolega wyżej napisał, podłącz pod kompa jak nic nie wykaże, sprawdz szczelność układu dolotowego od filtra powietrza, do turba i z turba do kolektoru dolotowego, jeśli tam będziesz miał wszystko ok, to prawdopodobnie turbinka prosi o regenerację

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Turbo do regeneracji a ICek do czyszczenia.

          Komentarz

          • endriu9111
            Classic
            • 2014
            • 24

            #6
            Tak macie racje, przepraszam zaspany byłem i myślałem o stronie pasażera a napisałem kierowcy
            Innych błędów poza przeładowaniem nie pokazuje. w dodatku czasem na wolnych obrotach po odpaleniu na postoju po chwili zaczyna gwizdać, po delikatnym naciśnięciu gazu przestaje.
            Czyli najprawdopodobniej turbo do regeneracji... nie wydaje mi się, że niebieski dym to przez głowice bo była robiona 2-3tyś km temu pierścienie tez sprawdzane i wszystko było ok.
            Czy mógłby ktoś polecić warsztat z okolic radomia co dobrze regeneruje turbawki? oraz ile taki zabieg może kosztować?


            W dodatku jak otworze okno i przyspieszam od ok 1800obr to słychać świst turbo oraz tak jakby odgłos jakby nabrać pełne płuca powietrza, i przy otworze ust o sr palca bardzo mocno to powietrze wypuszczac, czy to może być objaw nieszczelności dolotu ? bądź dziurawego ic?

            Komentarz

            • jagu23
              Classic
              • 2013
              • 2

              #7
              witam. mi pomogła wymiana uszczelek egr

              Komentarz

              • pekool
                Rider
                • 2012
                • 321
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                endriu9111, gwizdaniem turbiny sie nie sugeruj, ja 25tkm regenerowalem turbo i mi gwizdze. To o niczym nie swiadczy
                pekool

                Komentarz

                • K_Popiel
                  Rider
                  • 2010
                  • 608

                  #9
                  Tak jak pisał rOBERTO795 diagnostyka, zrób logi jeśli już nie komplet to chociaż statyczny i dynamiczny grupy 011, obadamy co turbinka wyprawia.
                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                  ------------------------------------------------------

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez pekool
                    endriu9111, gwizdaniem turbiny sie nie sugeruj, ja 25tkm regenerowalem turbo i mi gwizdze. To o niczym nie swiadczy
                    u mnie pomogła wymiana łącznika elastycznego na wydechu :diabelski_usmiech nawet bardzo pomogła, bo było słychać z kilometra, że jadę :szeroki_usmiech
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • endriu9111
                      Classic
                      • 2014
                      • 24

                      #11
                      Niestety nie mam jak zrobić logów ale chyba znalazłem przyczynę cieknącego ic.
                      IC jest przetarty delikatnie albo i nie(nie mam porównania) wszystko przez ten(chwytak powietrza?) taki plastik od przodu, przetarcie jest na dole na całej szerokości ic. Czuć przy kratce nawet jak powietrze dmucha przy dodawaniu gazu na postoju.
                      Teraz pytanie czy oddać go do regeneracji? a może kupić nowy bądź używany? Nie wiem jakie są koszta ani regeneracji ani nówki ani używanego, może coś podpowiecie? turbo możliwe, że też będzie do regeneracji więc koszta są ważne
                      Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez endriu9111
                        Niestety nie mam jak zrobić logów ale chyba znalazłem przyczynę cieknącego ic.
                        IC jest przetarty delikatnie albo i nie(nie mam porównania) wszystko przez ten(chwytak powietrza?) taki plastik od przodu, przetarcie jest na dole na całej szerokości ic. Czuć przy kratce nawet jak powietrze dmucha przy dodawaniu gazu na postoju.
                        Teraz pytanie czy oddać go do regeneracji? a może kupić nowy bądź używany? Nie wiem jakie są koszta ani regeneracji ani nówki ani używanego, może coś podpowiecie? turbo możliwe, że też będzie do regeneracji więc koszta są ważne
                        Pozdrawiam.
                        Kup uzywkę lub wkładaj FMIC- jak coś to priv.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • WojtekDM
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 119

                          #13
                          Zamieszczone przez pekool
                          endriu9111, gwizdaniem turbiny sie nie sugeruj, ja 25tkm regenerowalem turbo i mi gwizdze. To o niczym nie swiadczy
                          Świadczy to o niewyważeniu zespołu wirującego. Częste tłumaczenie po regeneracji bez doważania: "panie, musi gwizdać, bo wtedy wiadomo, że chodzi" :wink:
                          Skoda Octavia RS Combi 2006
                          BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                          http://www.dynamech.pl
                          Serwis & regeneracja turbosprężarek

                          Komentarz

                          Pracuję...