Witam, mam taki problem.
Octavia 1.9 tdi asv 2002r czasami podczas odpalania potrafi zadymić na lekko niebiesko i czarno. podczas ruszania i przyśpieszania na zimnym silniku z rury wydechowej kopci na czarno jak się mocniej przyciśnie to dymu jest dużo a jak lekko to trochę mniej ale i tak w lusterku jest widzialny czarny dym.Jak się rozgrzeje dymi lekko na czarno przy ostrym przyśpieszaniu czyli w normie.
W dodatku po zderzaku cieknie olej najprawdopodobniej z ic(od strony kierowcy)
Moje pytanie brzmi czy te problemy mogą być związane z padającą turbiną?Poza tym dosyć często zdarza się tryb awaryjny podczas przyśpieszania(przeładowuje) ale nie zawsze.
Pozdrawiam.
Tak jak kolega wyżej napisał, podłącz pod kompa jak nic nie wykaże, sprawdz szczelność układu dolotowego od filtra powietrza, do turba i z turba do kolektoru dolotowego, jeśli tam będziesz miał wszystko ok, to prawdopodobnie turbinka prosi o regenerację
Tak macie racje, przepraszam zaspany byłem i myślałem o stronie pasażera a napisałem kierowcy
Innych błędów poza przeładowaniem nie pokazuje. w dodatku czasem na wolnych obrotach po odpaleniu na postoju po chwili zaczyna gwizdać, po delikatnym naciśnięciu gazu przestaje.
Czyli najprawdopodobniej turbo do regeneracji... nie wydaje mi się, że niebieski dym to przez głowice bo była robiona 2-3tyś km temu pierścienie tez sprawdzane i wszystko było ok.
Czy mógłby ktoś polecić warsztat z okolic radomia co dobrze regeneruje turbawki? oraz ile taki zabieg może kosztować?
W dodatku jak otworze okno i przyspieszam od ok 1800obr to słychać świst turbo oraz tak jakby odgłos jakby nabrać pełne płuca powietrza, i przy otworze ust o sr palca bardzo mocno to powietrze wypuszczac, czy to może być objaw nieszczelności dolotu ? bądź dziurawego ic?
Niestety nie mam jak zrobić logów ale chyba znalazłem przyczynę cieknącego ic.
IC jest przetarty delikatnie albo i nie(nie mam porównania) wszystko przez ten(chwytak powietrza?) taki plastik od przodu, przetarcie jest na dole na całej szerokości ic. Czuć przy kratce nawet jak powietrze dmucha przy dodawaniu gazu na postoju.
Teraz pytanie czy oddać go do regeneracji? a może kupić nowy bądź używany? Nie wiem jakie są koszta ani regeneracji ani nówki ani używanego, może coś podpowiecie? turbo możliwe, że też będzie do regeneracji więc koszta są ważne
Pozdrawiam.
Niestety nie mam jak zrobić logów ale chyba znalazłem przyczynę cieknącego ic.
IC jest przetarty delikatnie albo i nie(nie mam porównania) wszystko przez ten(chwytak powietrza?) taki plastik od przodu, przetarcie jest na dole na całej szerokości ic. Czuć przy kratce nawet jak powietrze dmucha przy dodawaniu gazu na postoju.
Teraz pytanie czy oddać go do regeneracji? a może kupić nowy bądź używany? Nie wiem jakie są koszta ani regeneracji ani nówki ani używanego, może coś podpowiecie? turbo możliwe, że też będzie do regeneracji więc koszta są ważne
Pozdrawiam.
Kup uzywkę lub wkładaj FMIC- jak coś to priv.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
endriu9111, gwizdaniem turbiny sie nie sugeruj, ja 25tkm regenerowalem turbo i mi gwizdze. To o niczym nie swiadczy
Świadczy to o niewyważeniu zespołu wirującego. Częste tłumaczenie po regeneracji bez doważania: "panie, musi gwizdać, bo wtedy wiadomo, że chodzi" :wink:
Komentarz