[O1] SKODA OCTAVIA I 1999R. 1.6 75KM - OBROTY, SZARPNIECIA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzidekkraków
    Classic
    • 2013
    • 26

    [O1] SKODA OCTAVIA I 1999R. 1.6 75KM - OBROTY, SZARPNIECIA

    Zamieszczone przez yunior81
    Zamieszczone przez marcinha2
    Decyzja jest wstępna, ale według serwisanta do wymiany raczej dojdzie
    To raczej nie jest jakaś nietypowa sprawa, że wymienią w ramach gwarancji...
    W tej sprawie nie ma nic typowego. Nie znam przypadku żeby komuś to wymieniono na gwarancji ...
  • mwyslugocki
    Classic
    • 2012
    • 10

    #2
    [O1] SKODA OCTAVIA I 1999R. 1.6 75KM - OBROTY, SZARPNIECIA

    WITAM MAM PROBLEM Z AUTKIEM, CZYTAŁEM JUŻ NAJRÓŻNIEJSZE POSTY ODNOŚNIE OBROTÓW NA TYM FORUM, WYMIENIŁEM JUŻ WSZYSTKO CO BYŁO W NICH NAPISANE I DALEJ NIE DZIAŁA WIĘC PROSZĘ POMOCY, PONIŻEJ OPIS SYTUACJI I OBJAWY

    ODDAŁEM AUTO DO GAZOWNIKA, KTÓRY W TAMTYM TYGODNIU ZDIAGNOZOWAŁ I POWYMIENIAŁ CO PONIŻEJ,

    Auto: Skoda Octavia I 1999r. 1.6 75 KM - 130 000

    I może istotne: brak katalizatora - wstawiona strumienica

    Wymienione:
    - filtry od gazu (2szt.)
    - filtr powietrza
    - filtr oleju
    - olej
    - aparat zapłonowy
    - przewody wysokiego napięcia
    - świece
    - sonda lambda
    - przepustnica wyczyszczona i skalibrowana

    Auto sprawdzone na kompie wszystko idealnie, ustawiony podczas drogi.

    Objawy:
    - na benzynie: nieraz auto po odpaleniu startuje do 2tys obrotów i powoli opada do 800 lekkie drżenie wskazówki obrotomierza, odczuwalne trzęsienie autem, po wrzuceniu wyższego biegu najbardziej 1-2 i 2-3 szarpniecie autem
    - na gazie: wszystkie objawy tak samo jedynie wahanie obrotomierza jest większe, od 1000 do zera - raz zgaśnie i się ustabilizuje

    Jeśli chodzi o objawy to nie są zawsze, raz są raz nie ma. Wahania głównie na jałowym biegu. Zawsze wygląda to tak że jest stabilnie, powaha - zgaśnie lub nie i stabilizuje się, lub trzeba odpalić. To szarpnięcie jest dużo częściej. Poduszki silnika też są sprawdzone. Ja już nie mam pomysłu. - Ma ktoś może jakiś. Wierzę w tego gazownika, kazał mi jutro przyjechać, wygląda na uczciwego, zanim wymienił jakąkolwiek część starał się być na 100% pewnym ze jest uszkodzona, sprawdzał testował. Twierdzi że jak on ją ustawił to było wszystko idealnie. Szarpnięcia rzeczywiście poczuł, ale zwala na układ napędowy (skrzynie biegów) co do tego nie jestem przekonany, ale twierdzi że obroty nie skakały jak jeździł. Jestem w stanie w to uwierzyć bo jak na złość jak jestem w warsztacie wszystko jest ok a jak wyjadę to na pierwszych światłach mi gaśnie. Jakiś pomysł co mogę podpowiedzieć gazownikowi? Proszę pomóżcie

    Komentarz

    • prodmg
      Drive
      • 2013
      • 59

      #3
      Witaj kolego. Rozmawiałem z wieloma mechanikami bo też walczę z szarpaniem i każdy mnie zapewnia że szarpania nie powoduje skrzynia, chyba że jest to szarpanie przy każdych obrotach na każdym biegu. Radziłbym zaglądnąć do ogarniętego elektromechanika który pomierzy wartości zasysanego powietrza i sprawdzi dobrze układ zapłonowy Wymieniać można pół samochodu ale sztuka żeby znaleźć a nie popaść w koszty

      Komentarz

      • mwyslugocki
        Classic
        • 2012
        • 10

        #4
        Panowie co sądzicie o przepustnicy firmy Auto Quality ?

        Komentarz

        • MagicOl
          Classic
          • 2012
          • 15

          #5
          Proponuję poczytać moją odpowiedź w dyskusji:


          Wiem, wiem, problem trochę inny, ale falujące obroty/szarpanie/kangurki itp. to może aczkolwiek niekoniecznie musi być głupi przewód od czujnika znajdującego się w rozdzielaczu zapłonu.
          Pozdrawiam,
          Maciek

          Komentarz

          Pracuję...