[O1] Rurka powrotu oleju z turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mateuszSBE
    Classic
    • 2015
    • 10

    [O1] Rurka powrotu oleju z turbiny

    GFox, udaj się na jakiegoś spota w swoim regionie, niech koledzy ci porządnie zlogują auto dynamicznie i statycznie co z tym ege'em się dzieje, dodatkowo sprawdzić zapchanie dpfa (jak masz) i go wypalić, bo tak w ciemno wywalać 1,5k na nowy zawór to trochę słabo.
  • Pixon
    Rider
    • 2013
    • 541
    • Fabia (NJ3)

    #2
    [O1] Rurka powrotu oleju z turbiny

    Mam prośbę o pomoc w identyfikacji części.

    Mam już mocno sfatygowaną tą rurkę którą wraca olej z turbiny do bloku silnika. W związku z tym jestem zmuszony kupić nową lub używaną w dobrym stanie.

    Mam Octavię 1.9TDI 110 KM. I na tym moja wiedza się kończy, ponieważ naklejka w bagażnika praktycznie nie istnieje, na bloku silnika nie potrafiłem tego odnaleźć, a na obudowie od rozrządu mam o ile się nie mylę napis AGR lub ALH co oczywiście jest bzdurą, bo to są silniki 90 KM, a u mnie jest 110 km.

    Potrzebuję kupić tą część. Znalazłem, że kryje się ona pod dwoma numerami:
    - 028 145 736 AE


    - 038 145 736 C


    Nie jestem pewny, która z tych rurek będzie właściwa. Wydaje mi się, ze u mnie jest ta dłuższa, tylko czy aby na pewno?


    Aaaa w skodaczesci, za taką rurkę zawołali 235 zł ... Cena zaporowa trochę.
    Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      110 i 90 ki mają taką samą rurkę.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Pixon
        Rider
        • 2013
        • 541
        • Fabia (NJ3)

        #4
        To już coś, a powiedz mi dlaczego są podane te dwa numery dla właśnie 90 km i 110 km wersji silnika. Żeby było ciekawiej, to dla jednej 90 km AGR jest ten pierwszym, a dla drugiej ALH ten drugi ?



        [ Dodano: Wto 06 Maj, 14 08:46 ]
        Dla potomnych...

        W Octavia I 1.9 TDI 110 km - AHF lub ASV występuje rurka o oznaczeniu: 038 145 736 C ~40-230 zł. Nie radzę kupować tej drugiej, ze względu na to, że jest ona zbyt długa i prawdopodobnie nie udało by się jej tak dogiąć, żeby weszła prawidłowo na króciec wystający z bloku silnika.

        Dodatkowo warto też zamówić uszczelkę do połączenia między turbo a rurką o numerze: 028 145 757 ~10 zł

        Wszystkie części dostępne są w dużym sklepie z częściami skody w Łodzi, większość wie o jakim mowa, a nie chce robić reklamy.
        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

        Komentarz

        • dasus
          Classic
          • 2013
          • 6

          #5
          Witaj. Wymieniałem tę rurkę jakieś 3 miesiące temu. Zakupiłem tą z numerem przypisanym do AHF (też mam 110KM 1.9TDI, rocznik 98). Możesz zamiennie używać kilku rodzai (w zależności co się zmieści na długość). Ja w swojej Okcie miałem jeszcze jakąś inną ale zakupiłem 5C pod AHF i do tego kupiłem element 7A z rysunku (ta śruba przelewowa definiuje rodzaj końcówki przewodu). Wszystko pasuje i śmiga.

          Komentarz

          Pracuję...