[O1] Biały dymek przy odpalaniu na ciepłym silniku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzozwik
    Classic
    • 2008
    • 21

    [O1] Biały dymek przy odpalaniu na ciepłym silniku.

    kapi, zabij mnie, ale nie mam pojęcia jak tam jest instalka. Na benzynie spokój, ale wystarczy, że się zagrzeje i przełączy na gaz to za chwilę check się włącza.
  • senectus
    Drive
    • 2007
    • 87

    #2
    [O1] Biały dymek przy odpalaniu na ciepłym silniku.

    Witam forumowiczów. Jak w temacie, z tymże tak: auto przeszło diagnostykę w Jetroniku we Wro, ponieważ przy odpalaniu porannym nawet latem, występowało trzęsienie silnika i dymił na biało. Jedyna uwaga była do wtrysku który trochę za wcześnie ustawiony, co zostało w tym serwisie skorygowane. Teraz odpala idealnie i już tak nie kopci przy odpaleniu, jedynie minimalny obłok. Ale taki obłok, a niekiedy nawet większy, występuje również przy odpaleniu ciepłego silnika, nawet po krótkiej przerwie w jeździe. Jetronik stwierdził że wszystko jest ok, została zrobiona pełna diagnostyka parametrów również w trakcie jazdy. Na co jeszcze można by zwrócić uwagę, myślałem aby sprawdzić wtryski ale czy to dobry trop?
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      do sprawdzenia masz układ paliwowy czy sie nie zapowietzra wtryski jak rozpylaja i przy jakim cisnieniu sie otwieraja . trzeba by sparawdzic tez turbo czy nie puszcza oleju . jak chczes to mozesz podjechac to postaram ci sie pomuc w ogarnieciu problemu .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • senectus
        Drive
        • 2007
        • 87

        #4
        Dzięki za odpowiedź. Czy objawem zapowietrzania się układu będzie np twardy hamulec hamulca? Taki objaw dosyć często u mnie występuje. Jakiś czas temu miałem też ten problem +trzęsienie silnikiem przy gaszeniu. Wtedy zauważyłem że króciec od pompy vacum się rusza, obkleiłem go poxiliną i było ok. Ostatnio tam zerknąłem i się trzyma ale może trzeba się temu dokładniej przyjrzeć.

        Komentarz

        • dragster
          Elegance
          • 2009
          • 895
          • Honda

          #5
          Ubywa płynu chłodzącego?
          Silnik R18A2.
          http://www.dadrl.org.uk
          http://www.lightmare.org

          Komentarz

          • senectus
            Drive
            • 2007
            • 87

            #6
            Ani trochę.

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              #7
              No to uszczelka pod głowicą wykluczona.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                jesli masz problem z twardym hamulcem to by trzeba było sprawdzic jakie podcisnienie produkuje pompa vac . mozna jeszcze sprawdzic czy kolektor ssacy nie jest zaklejony nagarem z egr-a .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • senectus
                  Drive
                  • 2007
                  • 87

                  #9
                  Dzisiaj rano przy temp. 7 stopni żadnego dymka, po 2 godz. stania, odpalam i zasłona dymna. Zauważyłem, że w przewodzie paliwowym przy filtrze jest dość duży bąbel powietrza, może to ma jakieś znaczenie. Kolego german81, mam kabel i vaga czy dałbym sam radę posprawdzać te rzeczy o których pisałeś, jeżeli to wyższa matematyka to będę musiał się z tobą umówić. Pozdrawiam.

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    vagiem i kablem nie posprawdzasz tych rzeczy o których wspomiałem .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    Pracuję...