Witam mam taki problem,wchodzę do auta odpalam,włączam klime i oba wentylatory się kręcą (tak ma być-to wiem) po przejechaniu 15-20 km z włączoną klima otwieram maskę a tam duży wentylator się nie kręci tylko mały,to już nie pierwszy raz kiedy na start włączają się oba to po jeździe (spokojnej,bez katowania działa tylko jeden) duży się wyłącza.
proszę powiedzieć mi:jeżeli oba działają a potem po jeździe jeden się wyłącza to jest problem ? czy tak ma być
wiem że oba mają działać po włączeniu klimy i tak tutaj jest,ale pytam czy np schłodzony silnik przez oba wentylatory po jakimś czasie się wyłącza itp
dodam ze jakieś 2 miesiące temu wentylator nie działał ponieważ do kostki nie był wpięty pin od wentylatora
sporo odwiedzin w tym temacie a zero odpowiedzi :/
buldoggg, co to znaczy po jeździe? po zgaszeniu silnika/stacyjki? czy jak staniesz poprostu na jałowym?
generalnie powinny chodzić dwa na klimie, a patrzyłeś czy to na wszystkich biegach wentylatora tak się dzieje? bo może ( to tekst z forum golfiarzy):
1. "niedziałający pierwszy bieg na wentylatorze który się nie kręcił. Nie zaszkodzi sprawdzić czy napięcie dochodzi, może tylko z kabelkiem coś nie halo." inny tekst: "wentylatory nie chodziły na 1 biegu. Rozebrałem mały ten od klimatyzacji i okazało się, że ścieżki już nie pierwszej młodość i po prostu nie łączyły. Poskładałem do kupy i okazało się, że i jakimś cudem zaczął chodzić drugi"
2. "Możliwe że to sterownik wentylatorów spod akumulatora. U mnie był ten sam problem. Jak go otworzyłem to było tam trochę korozji na płytce drukowanej, uwalony jeden układ i nadpalone styki przekaźnika."
:wink:
to znaczy tak,wchodze do auta odpalam,włączam klime,oba wentylatory działają,przejadę się po mieście,sprawdzam(oczywiście na odpalonym silniku i kręci się tylko jeden
[ Dodano: Sob 24 Maj, 14 06:08 ]
to znaczy tak,wchodze do auta odpalam,włączam klime,oba wentylatory działają,przejadę się po mieście,sprawdzam(oczywiście na odpalonym silniku i kręci się tylko jeden
czy oba wentylatory powinny przy włączone klimie działać non stop ? przez cały czas ? bez przerwy ???
buldoggg, wykopałem cytat endryu z archiwum naszego forum:
"przy załączonej klimie mają się kręcić oba wentylatory. Taki zapis widnieje w książce o octavii. U mnie tak właśnie działają oba wentylatory."
także sprawa jasna :wink:
chodzi o duży wentylator, że robi co chce?
jesli nie działa Wam duży wentyl to:
1- sprawdzcie na krótko czy wentylator chodzi
2 - sprawdzcie czy wychodzi napiecie na wtyczce (gdy np wlaczymy klime)
3 - bezpiecznik od niego czy nie jest np. nadtopiony i nie robi jakiś dziwnych przepięć.
Jeśli jest napięcie na tej wtyczce to duże prawdopodobieństwo, że świruje wentylator i nad nim trzeba posiedzieć
wentylator działa (duży)jak włączę klime,ale po jakimś czasie (jak się schłodzi czy coś-tak sadzę)się wyłącza i staje,mały działa cały czas(temperatura silnika jest cały czas 90 stopni tzn nie przekracza.
buldoggg, przeważnie z tego co piszą z dużym są problemy właśnie wentylem. z tego co piszą na klimie powinno działać cały czas na 2. Ale może masz jakiś "ulepszony" system w swoim aucie, jakiś bardziej skomplikowany (w co wątpie) i faktycznie się wyłącza jak schłodzi klimą.
Jak chłodzi prawidłowo klima i nie grzeje się auto - temp. silnika, to bym to olał, przecież problemu nie ma w zasadzie.
"(jak się schłodzi czy coś-tak sadzę)" - to sprawdź to nawet po dłuższym czasie od odpalenia, włącz na ostatni bieg wentylator i minimum temp. i wtedy sprawdź czy się nie załączy, żeby "wspomóc" ten mały, żeby "dochłodzić". Jak zapoda, to znaczy, że jakiś "czujnik" jest faktycznie dodatkowy, a jak nie, to masz coś zwalone i szukaj przyczyn tak jak wyżej napisałem
Dzięki Sew-klima chłodzi perfekcyjnie-w ciągu chwili po włączeniu jej leci mróz,i temperatura silnika 90 stopni nie została jeszcze nigdy nawet minimalnie przekroczona.
buldoggg, spoko. Wskazówka ma swój zakres w vagu - te 90 stopni jak stoi, tzn. że jak czujniki wszystkie są ok to temperatura jest w zakresie normy -ale nie oznacza że ma stricte 90 stopni. w innych autach lata wskaźnik przeważnie, w vagach staje na 90 (co bardziej preferuje). Dopiero jak silnik faktycznie się przegrzeje pożądnie to pójdzie w górę, ale jakby było coś nie tak, to byś właśnie zauważył jak leci w górę. Jak czujniki masz sprawne, to temp też ok, także bez obaw :wink:
Komentarz