Octavia III 2,0 TDI 184 KM bierze olej!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Domino001
    Classic
    • 2018
    • 1
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Octavia III 2,0 TDI 184 KM bierze olej!!!

    A i ja dziekuje za naprawdę milutkiego spota ...było nawet czasami az za bardzo wesoło :diabelski_usmiech
    Niestety straciłem humor jak przyjechałem do domu...ale to chyba wiecie dlaczego :evil:
    P.S.
    nie wiedziałem ze to tak nie daleko....czas przejazdu 35minut :diabelski_usmiech
  • Domino001
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    Octavia III 2,0 TDI 184 KM bierze olej!!!

    Wtiam,

    W Grudniu odebrałem nową Octavię RS 2,0 TDI, jak dotąd przejechałem 19 tyś. km i komputer zapalił mi sprawdż olej. Poziom jest na minimum olej czarny i rzadki a wymianę serwis zaleca po 30 tyś. km. Po telefonie do serwisu usłyszałem, proszę sobie dolać to normalne. Objechałem już kilka aut używanych zapewne z kręconymi licznikami i w żadnym nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany. A tutaj taka niespodzianka, jestem przerażony. Dodam jeszcze że na zimnym silniku słychać zawory przy niskich obrotach. Normalnie wstyd. Następny problem to skrzynia DSG, ma taki dziwny objaw że jak stoję, dzwignia na pozycji D, puszczam hamulec auto nie toczy się powoli tylko po 2-3 sekundach strzela jak z procy jakby hamulec blokował. Następny problem to delikatny pisk przy skrecie w lewo jakby łożysko się zacierało. Jestem załamany, kupiłem nowe auto z myślą o tym że nie będę odwiedzał warsztatów a tu takie jaja. W czwartek jestem umówiony w serwisie nie wiem jak się mam nastawić. Co wy na to miał ktoś podobne problemy z nowym autem?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zamieszczone przez Domino001
      Dodam jeszcze że na zimnym silniku słychać zawory przy niskich obrotach. Normalnie wstyd.
      To nie zawory, to CR zimne tak dzwoni. Wiele CR tak ma


      Zamieszczone przez Domino001
      W Grudniu odebrałem nową Octavię RS 2,0 TDI, jak dotąd przejechałem 19 tyś. km i komputer zapalił mi sprawdż olej. Poziom jest na minimum olej czarny i rzadki a wymianę serwis zaleca po 30 tyś. km. Po telefonie do serwisu usłyszałem, proszę sobie dolać to normalne. Objechałem już kilka aut używanych zapewne z kręconymi licznikami i w żadnym nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany.
      A ile oleju bylo po odebraniu auta z fabryki - sprawdzales ?? Generalnie dlatego wiele osob zaleca wymiane po 5kkm, a potem jak kto chce wymiana wg. kompa co 30kkm albo na stale interwaly co 15kkm.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Domino001
        Classic
        • 2014
        • 4

        #4
        Tak, sprawdzałem-Było prawie pół stanu.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No wlasnie... pol Gdyby bylo do pelna to by na 30kkm starczylo.

          Generalnie wszystkie te nowe silniki wciagaja srednio 0,5l oleju na 30kkm.

          Jednemu mniej innemu wiecej. Ja bym nie dramatyzowal i przy serwisie zmienil olej z tego co oferuje serwis za chore pieniadze na cos innego

          Odpowiedni watek znajduje sie na forum.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • radekgw
            L&K
            • 2010
            • 1182

            #6
            Domin rozumiem ze w tych autach uzywanych ktorymi jezdziles z prawdpododbnie kreconymi licznikami tez olej co 30kkm wymieniales? Dla mnie granica to max 15, a jak w tym czasie pol litra doleje to nic sie nie stanie, nie ma co szukac dziury w calym
            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

            Komentarz

            • Domino001
              Classic
              • 2014
              • 4

              #7
              Dla mnie też 15 do tej pory było maxem. Ale skoro Skoda powiedziała 30 i dała na to gwarancję to co tu się upierać. A dolewanie oleju do nowego auta to porażka jak dla mnie. Efekt będzie taki że silnik wystarczy na 200 tyś a nie na 400-500 jak stare TDI. i w tym kierunku to zmierza

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez Domino001
                A dolewanie oleju do nowego auta to porażka jak dla mnie
                zamiast sie wkurzac poswięc czas na przeczytanie instrukcji
                jest wyraźnie napisane, że twój silnik zuzywa olej i może go zużyć do 1l/1000km
                czytanie nie boli :wink:

                Zamieszczone przez Domino001
                Następny problem to skrzynia DSG, ma taki dziwny objaw że jak stoję, dzwignia na pozycji D, puszczam hamulec auto nie toczy się powoli tylko po 2-3 sekundach strzela jak z procy jakby hamulec blokował.
                a masz HHC?
                jesli masz to masz odpowiedź

                poza tym zmień silnik w profilu bo na pewno nie masz CEGA
                Auto: Octavia 3 RS
                Silnik: 2.0 TDI CR CEGA
                warmińsko-mazurskie
                Dołączył: Dzisiaj 9:34Skąd: Lidzbark Warm.
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • Domino001
                  Classic
                  • 2014
                  • 4

                  #9
                  Sporo mi wyjaśniliście za co dziękuje. Chyba rzeczywiście spanikowałem trochę HHC mam. A olej... Trzeba longlifa wymienić na coś porządnego, zmieniać co 15 i będzie po problemie. Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • stuff1000
                    Drive
                    • 2014
                    • 45

                    #10
                    Po problemie to będzie jak bedziesz zmieniał olej co 10, chyba że nawet do tych 200 nie chcesz dojechac ...
                    Brak...

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Olej zmienia sie co 5-15 tys km w cywilnych autach. Po 30 to zmienia sie lepik i smołe.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • Tomasz76
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 173

                        #12
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Olej zmienia sie co 5-15 tys km w cywilnych autach. Po 30 to zmienia sie lepik i smołe.
                        święta racja , ja zmieniam co 12 tys km i jest ok.
                        Sorry ale śmiać mi się chce z ludzi którzy oszczędzają na oleju, a tym bardziej wymieniają go co 30 tysi bo tak mówi instrukcja, czego można się spodziewać po oleju po takim przebiegu bo na pewno nie właściwości smarnych to jest tylko smoła. Przy takich interwałach wymiany żaden silnik nie dolata 250tys.km
                        PS: to nie do autora tematu of course

                        Komentarz

                        • stuff1000
                          Drive
                          • 2014
                          • 45

                          #13
                          W moim poprzednim dieslu (passat 1.6 D) wymieniałem olej co 7000 km. Nie na darmo amerykanie u siebie wymieniają oleje co 3000 mil a ich silniki robią gigantyczne przebiegi...

                          W europie po to są interweniały wymiany oleju co 30000 km aby szybciej iść do salonu i kupić nowy wózek (wiadomo silnik ma tylko gwarancję przeżyć a później najlepiej jakby się rozpadł) ...
                          Brak...

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Tomasz76
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Olej zmienia sie co 5-15 tys km w cywilnych autach. Po 30 to zmienia sie lepik i smołe.
                            święta racja , ja zmieniam co 12 tys km i jest ok.
                            Sorry ale śmiać mi się chce z ludzi którzy oszczędzają na oleju, a tym bardziej wymieniają go co 30 tysi bo tak mówi instrukcja, czego można się spodziewać po oleju po takim przebiegu bo na pewno nie właściwości smarnych to jest tylko smoła. Przy takich interwałach wymiany żaden silnik nie dolata 250tys.km
                            PS: to nie do autora tematu of course
                            miałem kiedyś Megane 2 1.9 dCi. wg instrukcji olej miał byc wymieniany co 30kkm, te same silniki były montowane do Volvo, Nissana i chyba Suzuki. tam interwał był co 15kkm. efekt taki, że France sypały się na potęgę /panewki, turbo itd/ a reszta jakoś dużo mniej. BTW, teraz to żaden nowy silnik nie dolata do 400-500kkm, bo o to dbają odpowiednie ekipy inżynierów... :evil: który koncern może sobie pozwolić "w czasach kryzysu" na robienie aut na pokolenia :?: :wink:
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            Pracuję...