[O1] wymiana termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dar55
    Classic
    • 2013
    • 13

    [O1] wymiana termostatu

    Zamieszczone przez maksiu
    Szkoda, że dzisiaj nie jest piątek :diabelski_usmiech


    [ Dodano: Pon 18 Maj, 15 08:14 ]


    :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • sowix1
    Classic
    • 2011
    • 28

    #2
    [O1] wymiana termostatu

    mam pytanie dość nietypowe: Czy wymiana termostatu w mojej octavii 1,8 jest skomplikowaną operacją - tzn czy lepiej dać to do zrobienia mechanikowi czy można sobie z tym poradzić samemu ? może wyda się Wam głupie pytanie, ale jakoś nie mogłem znaleźć instrukcji wymiany nigdzie

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3

      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        jeżeli umiesz obsługiwać podstawowe narzędzia to sam wymienisz
        spuszczasz płyn chłodniczy od razu zakup sobie nowy aby miał na wymianę
        znajdujesz termostat przeważnie mocowany na dwie śruby do kadłuba silnika wyjmujesz wkładasz zalewasz płyn, czekasz chwile aż się zagrzeje silnik otwierasz układ aby się odpowietrzył dolewasz do poziomu i jeździsz ciesząc się z dobrej wykonanej roboty

        Komentarz

        • sowix1
          Classic
          • 2011
          • 28

          #5
          Dzięki za pomoc. Jeszcze takie pytanie ostatnie: czy jak go założę to obudowę trzeba czymś uszczelnić? Czy wystarczy ta uszczelka która idzie w komplecie do termostatu?

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            ja osobiście nie uszczelniałem niczym ale można posmarować silikonem temperaturowym ale niech wypowiedzą się inni w tej sprawie ale wychodzę z założenia że jak kupujesz i nie ma w zestawie tzn że nie należy ja osobiście tylko przykręciłem i jest git

            Komentarz

            • Qstachu
              Ambiente
              • 2013
              • 131

              #7
              Nie wiem jak w zwykłym 1,8 ale u mnie w 1.8T musiałem wyjąć alternator by mieć lepszy dostęp (jedną śrubę jakoś odkręciłem ale drugiej już nie miałem jak), co do uszczelniania hmmm ja musiałem uszczelnić na drugi dzień bo jak wyciągałem obudowę termostatu to zrobił się taki mały wżer i go zbagatelizowałem niestety pod wpływem temp. płyn uciekał więc poszedł w ruch silikon wysokotemperaturowy czerwony taka mała tubka za 5zł i po sprawie trzyma ładnie
              Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
              Peugeot 306 1.9 D
              Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
              VW Polo 1.4 PB
              Daewoo Nexia 1.5 LPG

              Jest: Fiat Panda 1.1 PB
              Skoda Octavia I 1.8T LPG

              Komentarz

              Pracuję...