mam pytanie dość nietypowe: Czy wymiana termostatu w mojej octavii 1,8 jest skomplikowaną operacją - tzn czy lepiej dać to do zrobienia mechanikowi czy można sobie z tym poradzić samemu ? może wyda się Wam głupie pytanie, ale jakoś nie mogłem znaleźć instrukcji wymiany nigdzie
jeżeli umiesz obsługiwać podstawowe narzędzia to sam wymienisz
spuszczasz płyn chłodniczy od razu zakup sobie nowy aby miał na wymianę
znajdujesz termostat przeważnie mocowany na dwie śruby do kadłuba silnika wyjmujesz wkładasz zalewasz płyn, czekasz chwile aż się zagrzeje silnik otwierasz układ aby się odpowietrzył dolewasz do poziomu i jeździsz ciesząc się z dobrej wykonanej roboty
Dzięki za pomoc. Jeszcze takie pytanie ostatnie: czy jak go założę to obudowę trzeba czymś uszczelnić? Czy wystarczy ta uszczelka która idzie w komplecie do termostatu?
ja osobiście nie uszczelniałem niczym ale można posmarować silikonem temperaturowym ale niech wypowiedzą się inni w tej sprawie ale wychodzę z założenia że jak kupujesz i nie ma w zestawie tzn że nie należy ja osobiście tylko przykręciłem i jest git
Nie wiem jak w zwykłym 1,8 ale u mnie w 1.8T musiałem wyjąć alternator by mieć lepszy dostęp (jedną śrubę jakoś odkręciłem ale drugiej już nie miałem jak), co do uszczelniania hmmm ja musiałem uszczelnić na drugi dzień bo jak wyciągałem obudowę termostatu to zrobił się taki mały wżer i go zbagatelizowałem niestety pod wpływem temp. płyn uciekał więc poszedł w ruch silikon wysokotemperaturowy czerwony taka mała tubka za 5zł i po sprawie trzyma ładnie
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Komentarz