[O1] Działanie hamulców VP - PD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    [O1] Działanie hamulców VP - PD

    Zamieszczone przez alan78
    Ja myśle o kupnie 1.9 TDI 105KM właśnie pod kątem przyczepki... Wiem ze nie jest to demon mocy, ale podobno daje rade. Przyczepka nie musi byc od razu wielka i ciezka, cos względnie małego ( ale większa od N126 - Niewiadów :wink: ) i myśle ze pociągne
    Ja kilka razy swoją ciągnąłem przyczepkę, ale z reguły nie było o więcej niż w sumie 500kg z przyczepką i było ok. Raz byłem zmuszony i na haku była blisko tona. Dało radę, ale hamowanie i bujanie góra - dół były stresujące.
    Przyczepkę mam robioną na zamówienie, waży niecałe 200kg.
    Znajomy kiedyś swoją 1.9 ciągnął blisko 1,5 tony - zmontowane keje i pomosty do portu nad Soliną, też dało radę
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Działanie hamulców VP - PD

    Cześć.

    Kupiłem octavię ASZ 130KM i mam problem z przyzwyczajeniem się do hebli po przesiadce z octavii ALH 90KM. W starej octavii pedał hamulca był bardziej miękki.. kulturalny.

    W kupionej octavii zmieniłem komplet hamulców (przód 288) na zimmermana z wymianą płynu i odpowietrzeniem standardowym + zapobiegawczo też odpowietrzenie pompy abs. Hamulec w tym samochodzie jest skuteczny, ale jakby bardziej drewniany.. wiem, wiem.. powiecie że się muszą heble dotrzeć, ale na starych było tak samo.

    Sprawdziłem podciśnienie na pompie vacuum (króciec nie luźny) i jest ok - tyle ile zaznaczyłem w załączniku. Po naciśnięciu hamulca spada i powoli powraca do wartości początkowej.

    Sprawdziłem zawór jednokierunkowy na przewodzie vacuum <-> serwo, jest ok.

    Serwo trzyma ciśnienie bo po odłączeniu przewodu do pompy vacuum dość solidnie "sykło"

    hamulec po napompowaniu na zgaszonym silnik po zapaleniu opada.

    Pytam bo nie wiem czy różnica jest aż taka między VP a PD.. hamulec na stacji kontroli jest równy i skuteczny.

    Może ten typ tak ma? Dzięki za odpowiedzi!
    Załączone pliki
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      alxxx, Po sprawdzeniu wszystkiego okazuje się że jest ok.Może być że TTTM.Komplet hamulców wymieniony,odpowietrzony łącznie z pompą abs.podciśnienie do serwa ok,skuteczność hamowania w porządku to nie ma się czym martwić.Rozumiem że tłoczki chodzą dobrze,odbijają i hamulec sie nie grzeje(tarcze).Auto autu jest nie równe,nawet w tym samym egzemplarzu.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Czy podcisnienie w dieslu nie powinno wynosi 0,7, a tu wynosi 0,6 ??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Maicroft, ta jednostka mnie zastanawia.. bo to nie bary są..

          Wygooglowałem..

          -62 cm Hg VAC * 0,01333 = ~ -0,83bar

          Dobrze liczę.. na alledrogo znalazłem miernik z podziałką też w barach

          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • teklin
            Drive
            • 2010
            • 46
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Kuzyn który miał Octavie AGR 90KM a jeździł moją ASZ miał takie same odczucie co do hamulców,był bardzo zdziwiony że jakiś dziwny twardy w porównaniu do AGR. Widocznie ten typ tak ma.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              teklin, właśnie o taką odp. mi chodziło k
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              Pracuję...