Termostat czy czujnik??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KuRcZaKjaS
    Classic
    • 2018
    • 0

    Termostat czy czujnik??

    Nie będę używał telefonu jako nawigacji, bo mam fabrycznego AMUNDSENA.
    Telefon ma po prostu dobrze wyglądać na dobrym uchwycie.

    Raczej wezmę tą konsole http://allegro.pl/konsola-kuda-pod-t...346593741.html

    i do tego jakiś przykręcany uchwyt
    Nic lepszego już chyba nie ma
  • KuRcZaKjaS
    Drive
    • 2014
    • 91

    #2
    Termostat czy czujnik??

    Witam,
    Jestem tu nowy i mam zagwozdkę w mojej octavii. Jest to silnik 1.6i AKL a problem dotyczy wskazań temperatury na zegarach. Wskazówka jest w położeniu białej wskazówki na zdjęciu z linku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77033 - sory za utrudnienia net mi nawala. Wiatraki chodzą oba, ciepłe powietrze leci z nawiewów, węże od chłodnicy przy takim wskazaniu oba gorące. Nieważne jak jadę wskazówka zawsze w tym miejscu. Obstawiam czujnik tylko nie wiem który i gdzie go zlokalizować. Znalazłem jeden niebieski na tym króćcu wychodzącym z bloku ale nie wiem czy to ten.

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      [quote="KuRcZaKjaS"] Obstawiam czujnik tylko nie wiem który i gdzie go zlokalizować. Znalazłem jeden niebieski na tym króćcu wychodzącym z bloku ale nie wiem czy to ten.http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1423
      http://www.skodaczesci.pl/skoda-phot...48511111_1.JPG
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • djtomi2
        Rider
        • 2010
        • 252
        • Octavia II (1Z3)
        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        W zasadzie to na dwoje babka wróżyła. Dwa węże gorące oznaczją, że termostat jest otwarty. Przy temperaturze na jaką wskazuje biała wskazówka to zdecydowanie za wcześnie. Natomiast jest to wystarczająca temperatura, żeby z nawiewów leciało ciepłe powietrze. To sugeruje walnięty termostat, który otwiera się za wcześnie.
        Z drugiej strony może auto się nagrzewać normalnie do 90 st. termostat się otwiera prawidłowo, tylko czujnik pokazuje źle. I wtedy czujnik do wywalenia.

        Na szczęście i jedno i drugie to niewielkie koszty i roboty też niewiele. Szkoda by jednak było wymienić sprawną część, bo nawet jak koszty niewielkie, to niesmak pozostaje.

        Można jeszcze spróbować podpiąć kompa. Z tego co pamiętam, to ten czujnik to w zasadzie dwa czujniki w jednej obudowie. Dwa na raz raczej nie walnęły.

        Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
        Pozdrawiam.

        Komentarz

        • Marcin230693
          Drive
          • 2012
          • 66

          #5
          Witam, tak vag pokazuje odczyty z obu czujników można łatwo to sprawdzić 01: Engine >> grupa 01 pozycja 4 (ten oczywiście temp dla ecu) i 17: Instruments >> grupa 01 pozycja 1 (to jest odczyt z tego przy zegarach). Jak wepniesz vaga to dodatkowo są oddzielnie zapisywane błędy (g2 czujnik dla zegara i g62 dla ecu). Wentylator chłodnicy się załącza prawidłowo ?

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            KuRcZaKjaS, G62 ten przy silniku, przy termostacie. Koszt ~45 (oryginał) + oring 3,50, no i ewentualnie plastikowe zabezpieczenie (3-4 pln).
            Musisz przygotować się na ubytek płynu G12.
            Musisz tylko dobrać odpowiedni czujnik bo występują 2 i 4 pinowe.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • KuRcZaKjaS
              Drive
              • 2014
              • 91

              #7
              no wymienie czujnik i zobacze co bedzie. Wentylator włącza się przy maks 85 stopni. Ostatnio zauważyłem że wskazówka czasem dochodzi dalej niż te 80 stopni. a vaga niemam

              [ Dodano: Nie 29 Cze, 14 10:34 ]
              czujnik wymieniny i wszystko dziala jak nalezy. teperatura max 90 stopni. grzeje sie juz po 2 km. Obroty przy pierwszym odpaleniu juz nie skacza do 2000. jeden czujnik a tyle rzeczy. ZAMYKAM

              Komentarz

              • octavia fan
                Drive
                • 2014
                • 44

                #8
                A u mnie wystapila taka sytuacja. Dzisiaj przy upałach 30 stopniowych wskazowka temp rosnie do ok _105 stopni i tak trzyma. Czasami slychac jakby wiatrak sie załaczal i wskazówka idzie na 90 stopni. Dzieje sie tak przy duzych upałach. Zjechałem na stacje i wiatrak od lewej strony stojac przodem do auta nie krecil sie \a powinien?\ przyzwyczajony jestem ze temp. musi byc 90 stopni w każdych warunkach. W octavi sa wyjatki? Posiadam o2 z climatronikiem. Jezeli ktos z Warszawy może to zdiagnozowac czy to termostat czy czujnik to prosze o info. bo musze zostawic samochod dla Żony i nie chce niespodzianek. Pozdrawiam i z gòry dziekuje.

                Komentarz

                • KuRcZaKjaS
                  Drive
                  • 2014
                  • 91

                  #9
                  jeśli do tej pory nie było podobnych objawów to ja bym obstawiał pompę wody.
                  Bo tak jak by termostat był zacięty to by albo by się długo auto nagrzewało do 90 albo wogóle by tam wskazówka nie dochodziła, jak czujnik to wszystko powinno chodzić (2 wiatraki) a temperatura była by inna niż 90
                  to co opisałeś mówi że układ niedomaga w momencie wysilonej pracy, może też być to przytkana chłodnica. Nie sypałeś czegoś do ukłądu? Taka moja diagnoza ale nich inni się wypowiedzą.
                  Na początek zobacz czy 2 węże górny i dolny rozgrzewają się tak samo czy dolny jest zimny a dopiero po rozgrzaniu silnika robi się ciepły.

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    napraw wentylatory zeby dwa chodziły jednoczesnie. przy takich upałech jeden wentylator , chodzac na pierwszym biegu nie jest w stanie wychłaodzic wody w chłodnicy , wiec temperatura idzie do 105 st kiedy załacza sie drugi bieg wentylatora .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • octavia fan
                      Drive
                      • 2014
                      • 44

                      #11
                      Nic nie sypalem, a chłodnica była wymieniana przy napełnianiu klimy. Co do wiatraków to jest na nie jakiś sposób czy wymiana jednego czy 2?.

                      Komentarz

                      Pracuję...