[O1] chłodzenie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek2325
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    [O1] chłodzenie silnika

    Zastanawiam się czy Luk_as2 w Chorwacji nie miał podobnej akcji,. Opisywał to w wątku ,,chorwackim''. Auto trafiło tam do warsztatu, ale nie wiem z jakim finałem.
  • krzysiek2325
    Classic
    • 2014
    • 14

    #2
    [O1] chłodzenie silnika

    witam zauważyłem że w mojej skodziance zaczął wariować wskaźnik temperatury raz pokazuje 90 a za chwile 50 i tak na zmianę a czasem zatrzyma się na 90 i tak trzyma podłączyłem vag i wyszło DTC 01039 przy okazji zobaczyłem że przy włączonej klimie kręci się tylko wentylator klimatyzacji a chłodnicy ani drgnie co o tym sądzicie i co z tym robić? dodam jeszcze że nie przekracza 90 stopni nawet na postoju

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      jeśli wentylator duży się nie kręci to padnięty wystarczy abyś próbował go ręką pokręcić
      jeśli jest opór lub co gorzej nie da się zakręcić to wiadomo do wymiany
      może być też walnięty 2 bieg
      poszukaj na forum
      1- sprawdźcie na krótko czy wentylator chodzi
      2 - sprawdźcie czy wychodzi napięcie na wtyczce (gdy np włączymy klimę)
      3 - bezpiecznik od niego czy nie jest np. nadtopiony i nie robi jakiś dziwnych przepięć.
      co do wskaźnika temp. to czujnik może być walnięty

      Komentarz

      • krzysiek2325
        Classic
        • 2014
        • 14

        #4
        wentylator kręci się lekko tylko coś w nim piszczy

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          czyli łożysko poszło
          najlepiej wypnij wtyczkę i podłącz na krótko prąd to zobaczysz czy zakręci
          jak na moje to masz wentylator do wymiany a łożysko niby można wymienić ale to druciarstwo

          cytat z tego linku


          wypinasz kabelek z wtyczki w okolicach dołu chłodnicy pod aku, do brązowego dajesz masę i oba pozostałe to +12v na wentyl: jeden dla 1 prędkości, drugi dla drugiej prędkości - lepiej miej grube kable, bezpiecznik na aku dla drugiej prędkości to 40A
          w ogóle gdy temp jest niższa niż zakładana temp pracy silnika, to wentylatory nie ruszą.

          Komentarz

          • krzysiek2325
            Classic
            • 2014
            • 14

            #6
            ok dzięki jutro będę działał co i jak mi wyszło opiszę

            [ Dodano: Sro 02 Lip, 14 09:30 ]
            wymieniłem czujnik i wentylator. wszystko działa jak trzeba. Dzięki

            Komentarz

            Pracuję...