Zamieszczone przez klarus
[O1] Hamulce raz jeszcze.
Zwiń
X
-
[O1] Hamulce raz jeszcze.
Poczytałem na forum o hamulcach już dużo, ale żaden dokładnie problem nie wyglądał jak u mnie. W większości opisanych sytuacji pedał wpada do połowy i auto hamuje.
Miałem okazje jeździć 3-ma octaviami i efekt był jak powyżej, ale wszystkie miały z tyłu bębny.
U mnie objawy całkiem odmienne, hamulec chodzi dość twardo i nie wpada, jeżeli ma jeszcze coś wspólnego pedał sprzęgła również chodzi ciężkawo.
Na zgaszonym silniku, pompuje pedał hamulca twardnieje i nie opada. Po zapaleniu powoli opada, czyli serwo jak by pracowało, pytanie czy pedał musi opadać szybko czy wolno?
Płyn hamulcowy wymieniony ok roku temu oraz tracze przód i tył wraz z klockami.
Tarcze przód i tył ATE PD, klocki przód ATE zwykłe, tył klocki EBC Black przelot może 10kkm.
Sprawdzałem pompę Vacum okazała się padnięta dawała z 1/3 tego co powinna, wymieniona na sprawną. Ale na hamulcach nie widać zbytniej różnicy, nadal trzeba mocno deptać.
Programowo pomimo tarcz 280mm zmienione ciśnienie w pompie ABS na tarcze 288/312mm, ale również dupy nie urywa.
Praktycznie aby koła lekko przyblokowało, trzeba w pedał w sumie dobrze kopnąć.
ABS praktycznie się nie załącza.
Syczenia z okolic serwa nie zaobserwowałem.
Na zgaszonym silniku hamulce już w ogóle praktycznie nie hamują depcząc nogą i zapierając się nawet z niedużych prędkości.
Jakieś pomysły?
Pompa, serwo, pompa ABS?
-
-
1. Czy po naciśnięciu i puszczeniu pedału każdym kołem można swobodnie zakręcić?
2. Czy zaciski pływają na tulejkach prowadzacych?
3. Czy odpowietrzałeś układ od najdalszego zacisku do najbliższego pompy?
4. Sprawdzałeś, czy nie jest zatkany węzyk podciśnienia do serwa?
Pedał po napompowaniu przy próbie odpalenia silnika schodzi wolno, u mnie ok.2-3s.
Co pokazały rolki hamujące na przeglądzie technicznym? Koła hamują z taką samą siłą P-L?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mobi65ja bym pierw posprawdzal wezyki od podcisnienia
Ogólnie temat chyba rozwiązany.
Jak zmieniłem kodowanie pompy ABS na większe hamulce miałem padniętą pompę podciśnienia.
Po wymianie pompy na sprawną pedał zesztywniał, po ponownym przekodowaniu pompy ABS na seryjne tarcze 280mm, pedał zmiękł.
Chyba że po prostu kilka km testów i upalania hebli coś odblokowało. Teraz będę sprawdzał, bo nie miałem kiedy jeździć autem.
Komentarz
-
Komentarz