[O1] Hamulce raz jeszcze.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    [O1] Hamulce raz jeszcze.

    Zamieszczone przez klarus
    . Przy tym warszawska cena za przeróbkę tłoków i nowe pierścienie to pikuś...
    Zawsze mozna kupic kute z APR , pono pasuja pod stare korby, niby do 2.0tsi ale 1.8 od 2.0 rozni sie skokiem tloka, nie srednica , tako prawili niedawno w motorze, z reszta Krasnobrodzka tez tam byla i wogole jakby czytali nasze forum ten tekst wygladal
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O1] Hamulce raz jeszcze.

    Poczytałem na forum o hamulcach już dużo, ale żaden dokładnie problem nie wyglądał jak u mnie. W większości opisanych sytuacji pedał wpada do połowy i auto hamuje.
    Miałem okazje jeździć 3-ma octaviami i efekt był jak powyżej, ale wszystkie miały z tyłu bębny.

    U mnie objawy całkiem odmienne, hamulec chodzi dość twardo i nie wpada, jeżeli ma jeszcze coś wspólnego pedał sprzęgła również chodzi ciężkawo.
    Na zgaszonym silniku, pompuje pedał hamulca twardnieje i nie opada. Po zapaleniu powoli opada, czyli serwo jak by pracowało, pytanie czy pedał musi opadać szybko czy wolno?

    Płyn hamulcowy wymieniony ok roku temu oraz tracze przód i tył wraz z klockami.
    Tarcze przód i tył ATE PD, klocki przód ATE zwykłe, tył klocki EBC Black przelot może 10kkm.

    Sprawdzałem pompę Vacum okazała się padnięta dawała z 1/3 tego co powinna, wymieniona na sprawną. Ale na hamulcach nie widać zbytniej różnicy, nadal trzeba mocno deptać.
    Programowo pomimo tarcz 280mm zmienione ciśnienie w pompie ABS na tarcze 288/312mm, ale również dupy nie urywa.
    Praktycznie aby koła lekko przyblokowało, trzeba w pedał w sumie dobrze kopnąć.
    ABS praktycznie się nie załącza.
    Syczenia z okolic serwa nie zaobserwowałem.
    Na zgaszonym silniku hamulce już w ogóle praktycznie nie hamują depcząc nogą i zapierając się nawet z niedużych prędkości.

    Jakieś pomysły?
    Pompa, serwo, pompa ABS?
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • banshee12
      Drive
      • 2013
      • 61

      #3
      1. Czy po naciśnięciu i puszczeniu pedału każdym kołem można swobodnie zakręcić?
      2. Czy zaciski pływają na tulejkach prowadzacych?
      3. Czy odpowietrzałeś układ od najdalszego zacisku do najbliższego pompy?
      4. Sprawdzałeś, czy nie jest zatkany węzyk podciśnienia do serwa?

      Pedał po napompowaniu przy próbie odpalenia silnika schodzi wolno, u mnie ok.2-3s.
      Co pokazały rolki hamujące na przeglądzie technicznym? Koła hamują z taką samą siłą P-L?

      Komentarz

      • mobi65
        Rider
        • 2009
        • 291

        #4
        ja bym pierw posprawdzal wezyki od podcisnienia

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez mobi65
          ja bym pierw posprawdzal wezyki od podcisnienia
          Sprawdzałem, wsio szczelne.

          Ogólnie temat chyba rozwiązany.
          Jak zmieniłem kodowanie pompy ABS na większe hamulce miałem padniętą pompę podciśnienia.
          Po wymianie pompy na sprawną pedał zesztywniał, po ponownym przekodowaniu pompy ABS na seryjne tarcze 280mm, pedał zmiękł.
          Chyba że po prostu kilka km testów i upalania hebli coś odblokowało. Teraz będę sprawdzał, bo nie miałem kiedy jeździć autem.
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • tomek12153
            Classic
            • 2013
            • 32

            #6
            Jeżeli auto jest wyposażone w abs to odpowietrza sie od kola które jest najbliżej pompy hamulcowej

            Komentarz

            • banshee12
              Drive
              • 2013
              • 61

              #7
              O! Coś nowego usłyszałem. A dlaczego tak?

              Komentarz

              • pablokinah
                Rider
                • 2010
                • 574

                #8
                Zamieszczone przez tomek12153
                Jeżeli auto jest wyposażone w abs to odpowietrza sie od kola które jest najbliżej pompy hamulcowej
                No i dla mnie też coś nowego
                jakby co posiadam kabel vag

                Komentarz

                • arczi60
                  Classic
                  • 2014
                  • 12

                  #9
                  kolego pedał był twardy a hamowania nie było ?

                  [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 14:10 ]
                  jaki jest to model i który rok

                  Komentarz

                  • Stomil
                    Classic
                    • 2011
                    • 24

                    #10
                    Zamieszczone przez tomek12153
                    Jeżeli auto jest wyposażone w abs to odpowietrza sie od kola które jest najbliżej pompy hamulcowej
                    Święta prawda! Taka sama jak to, że jeżeli ma szyberdach to trzeba go otworzyć do połowy w czasie odpowietrzania.

                    Komentarz

                    Pracuję...