BFQ Analiza logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saloow
    Classic
    • 2013
    • 15

    BFQ Analiza logów

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    do Skodzinek mam sentyment a VW to dla mnie szmelcVagen ... nie lubię tej marki, to tak, jak bym sobie Castrola do silnika wlał... :roll:
    :zlosnik1: dobre
  • dagger86
    Drive
    • 2012
    • 81

    #2
    BFQ Analiza logów

    Witam,

    niedawno kupiłem sobie kabelek i sczytałem błędy. Mimo skasowania pojawia się CHECK ENGINE nagminnie. Co jakiś czas (co 1000 km) gaśnie potem po 300 km znowu się zapala.
    Błędy jakie się pojawiają to:
    17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
    P1292 - 35-10 - - - Intermittent
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-00 - -

    Ktoś może mi powiedzieć gdzie szukać? Te numery i opis (mimo że znam angielski dość dobrze) nic mi nie mówią...
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz

    • logan_x
      Rider
      • 2011
      • 401
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Opis błędów możesz znaleźć na stronie


      17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
      P1292 - 35-10 - - - Intermittent
      Oznacza problemy z termostatem. Nie kręcą Ci się cały czas wiatraki ?

      16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
      P0130 - 35-00 - -
      Prawdopodobnie nie działa podgrzewanie 1 sondy lambda, co może powodować błędy dopóki sonda się nie rozgrzeje od spalin.


      Teraz wypadało by jeszcze raz odczytać błędy, żeby sprawdzić który wrócił.

      Komentarz

      • dagger86
        Drive
        • 2012
        • 81

        #4
        Dokładnie miałem takie wrażenie że wiatrak dość wcześnie zaczyna pracę ale jakoś nie przywiązywałem do tego wagi z powodu braku czasu no i tego że wszystko było ok (temp. stan płynu etc.). Czyli termostat do wymiany czy bardziej czujnik?

        Co do sondy to czeka mnie wymiana? Bo nie wiem czy podgrzewanie można jakoś naprawić? Kompletnie nie znam się na sondach...
        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez dagger86
          Dokładnie miałem takie wrażenie że wiatrak dość wcześnie zaczyna pracę ale jakoś nie przywiązywałem do tego wagi z powodu braku czasu no i tego że wszystko było ok (temp. stan płynu etc.). Czyli termostat do wymiany czy bardziej czujnik?

          Co do sondy to czeka mnie wymiana? Bo nie wiem czy podgrzewanie można jakoś naprawić? Kompletnie nie znam się na sondach...
          do wymiany to raczej termostat a nie czujnik, a co do sondy to raczej się tego nie da naprawić..
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • dagger86
            Drive
            • 2012
            • 81

            #6
            tak czy siak 1000 zł nie moje....

            Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: dlaczego CHECK zapala się tylko gdy jeżdżę na LPG? Gdyby to była wada podgrzewania sondy to czy CHECK nie powinien zapalać się w każdych warunkach? Dla informacji, wczoraj wykasowałem błędy i dzisiaj do pracy (25 km) przyjechałem bez CHECK'a mimo że na LPG. Starałem się jednak przy tym jechać dosyć płynnie, spokojnie i nie przekraczać 3 tys. obr/min - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

            W nawiązaniu do błędu 17700 to sam koszt termostatu 40-50 zł ale czytałem gdzieś że lepiej wymieniać z tą obudową a to już 400 zł, do tego sonda 400-500 zł i dlatego napisałem że 1000 nie mój

            Sam termostat kupię i wymienię chociażby z ciekawości czy coś się zmieni ale co do sondy nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł a problem dalej będzie...
            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

            Komentarz

            • michalrh
              Rider
              • 2012
              • 322
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez dagger86
              tak czy siak 1000 zł nie moje....

              Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: dlaczego CHECK zapala się tylko gdy jeżdżę na LPG? Gdyby to była wada podgrzewania sondy to czy CHECK nie powinien zapalać się w każdych warunkach? Dla informacji, wczoraj wykasowałem błędy i dzisiaj do pracy (25 km) przyjechałem bez CHECK'a mimo że na LPG. Starałem się jednak przy tym jechać dosyć płynnie, spokojnie i nie przekraczać 3 tys. obr/min - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

              W nawiązaniu do błędu 17700 to sam koszt termostatu 40-50 zł ale czytałem gdzieś że lepiej wymieniać z tą obudową a to już 400 zł, do tego sonda 400-500 zł i dlatego napisałem że 1000 nie mój

              Sam termostat kupię i wymienię chociażby z ciekawości czy coś się zmieni ale co do sondy nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł a problem dalej będzie...
              masz kabelek i Vag-com'a albo VCDS, to możesz wykonać test sondy:
              "1. Test pierwszej sondy Lambda
              Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
              VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
              Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
              Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
              Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
              Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
              Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć."
              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

              Komentarz

              • CaveMan
                Classic
                • 2014
                • 28

                #8
                dagger86, mi pomogła wymiana termostatu z króćcem Link sam wymieniłem pomimo, że nigdy tego nie robiłem. Wentylatory przestały się kręcić.

                ps. nie musisz kupować tego z linka, to tylko tak dla zobrazowania o co mi chodzi

                Komentarz

                • dagger86
                  Drive
                  • 2012
                  • 81

                  #9
                  Super. Dziękuje za info. Dzisiaj wykonam i test sondy i sprawdzę jak sprawa grzania/chłodzenia się ma od początku czyli jak silnik jest zimny, jak szybko się nagrzewa, czy od razu oba węże robią się gorące, czy wentylator się włącza i czy się wyłącza po ostudzeniu. Dziś wieczorem zamieszczę rezultaty.

                  A jeszcze jedno pytanie. Vagiem bawię się od niedawna i chciałem ustawić ryglowanie zamka po przekroczeniu 15km/h ale do tych istawień trzeba się załogować jakimś kodem. Skąd go wziąć?

                  [ Dodano: Czw 24 Lip, 14 18:20 ]
                  Co do błędu 17700 to chyba mam winowajcę ale pewny nie jestem. Zatarty/spalony (cholera wie) wentylator chłodnicy. W ogóle się nie załączał i do tego śmigło było ukręcone. Po wymontowaniu jak poruszałem silniczkiem to bardzo ciężko to szło. Jutro będę miał nowy, jak podłączę dam znać co i jak. Test sondy w związku z powyższym sobie odpuściłem do czasu montażu nowego wentylatora.

                  [ Dodano: Pią 25 Lip, 14 20:49 ]
                  Ok. Nowy wentylator założony i działa. Test sondy wykonany zgodnie z instrukcjami "michalrh". Wyszedł "B1-S1 OK", czyli sonda działa tak jak powinna niby. Błędy ponownie skasowałem. Zobaczymy czy ponownie wyskoczy 17700 bo 16514 zwaliłbym na instalkę LPG i nie do końca dobrze ustawioną mapę. Co o tym sądzicie?

                  [ Dodano: Pon 28 Lip, 14 06:36 ]
                  Zamieszczone przez michalrh
                  Zamieszczone przez dagger86

                  Sam termostat kupię i wymienię chociażby z ciekawości czy coś się zmieni ale co do sondy nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł a problem dalej będzie...
                  masz kabelek i Vag-com'a albo VCDS, to możesz wykonać test sondy:
                  "1. Test pierwszej sondy Lambda
                  Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
                  VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                  Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                  Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
                  Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
                  Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
                  Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć."
                  Sonda sprawdzona dla pewności drugi raz i ponownie wyszło B1-S1 OK.

                  Do tego błąd 17700 nadal się pojawia. Chyba czeka mnie wymiana termostatu...
                  1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dagger86
                    Super. Dziękuje za info. Dzisiaj wykonam i test sondy i sprawdzę jak sprawa grzania/chłodzenia się ma od początku czyli jak silnik jest zimny, jak szybko się nagrzewa, czy od razu oba węże robią się gorące, czy wentylator się włącza i czy się wyłącza po ostudzeniu. Dziś wieczorem zamieszczę rezultaty.

                    A jeszcze jedno pytanie. Vagiem bawię się od niedawna i chciałem ustawić ryglowanie zamka po przekroczeniu 15km/h ale do tych istawień trzeba się załogować jakimś kodem. Skąd go wziąć?

                    [ Dodano: Czw 24 Lip, 14 18:20 ]
                    Co do błędu 17700 to chyba mam winowajcę ale pewny nie jestem. Zatarty/spalony (cholera wie) wentylator chłodnicy. W ogóle się nie załączał i do tego śmigło było ukręcone. Po wymontowaniu jak poruszałem silniczkiem to bardzo ciężko to szło. Jutro będę miał nowy, jak podłączę dam znać co i jak. Test sondy w związku z powyższym sobie odpuściłem do czasu montażu nowego wentylatora.

                    [ Dodano: Pią 25 Lip, 14 20:49 ]
                    Ok. Nowy wentylator założony i działa. Test sondy wykonany zgodnie z instrukcjami "michalrh". Wyszedł "B1-S1 OK", czyli sonda działa tak jak powinna niby. Błędy ponownie skasowałem. Zobaczymy czy ponownie wyskoczy 17700 bo 16514 zwaliłbym na instalkę LPG i nie do końca dobrze ustawioną mapę. Co o tym sądzicie?

                    [ Dodano: Pon 28 Lip, 14 06:36 ]
                    Zamieszczone przez michalrh
                    Zamieszczone przez dagger86

                    Sam termostat kupię i wymienię chociażby z ciekawości czy coś się zmieni ale co do sondy nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł a problem dalej będzie...
                    masz kabelek i Vag-com'a albo VCDS, to możesz wykonać test sondy:
                    "1. Test pierwszej sondy Lambda
                    Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
                    VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                    Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                    Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
                    Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
                    Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
                    Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć."
                    Sonda sprawdzona dla pewności drugi raz i ponownie wyszło B1-S1 OK.

                    Do tego błąd 17700 nadal się pojawia. Chyba czeka mnie wymiana termostatu...

                    Sprawdź jeszcze bezpieczniki nad akumulatorem.
                    Często blaszka 40a przepala się i nie ma drugiego biegu wentylatora..
                    W razie czego N 104 249 02 paręnaście pln w aso.

                    [ Dodano: Sro 30 Lip, 14 18:26 ]
                    Zamieszczone przez dagger86
                    tak czy siak 1000 zł nie moje....

                    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: dlaczego CHECK zapala się tylko gdy jeżdżę na LPG? Gdyby to była wada podgrzewania sondy to czy CHECK nie powinien zapalać się w każdych warunkach? Dla informacji, wczoraj wykasowałem błędy i dzisiaj do pracy (25 km) przyjechałem bez CHECK'a mimo że na LPG. Starałem się jednak przy tym jechać dosyć płynnie, spokojnie i nie przekraczać 3 tys. obr/min - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

                    W nawiązaniu do błędu 17700 to sam koszt termostatu 40-50 zł ale czytałem gdzieś że lepiej wymieniać z tą obudową a to już 400 zł, do tego sonda 400-500 zł i dlatego napisałem że 1000 nie mój

                    Sam termostat kupię i wymienię chociażby z ciekawości czy coś się zmieni ale co do sondy nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł a problem dalej będzie...
                    P0130 - sprawdź czy nie masz połamane go kabla od SONDY LAMBDA z tyłu silnika. Założę się ze jak hamujesz silnikiem wyskakuje żółty patafian na liczniku :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • dagger86
                      Drive
                      • 2012
                      • 81

                      #11
                      Hej dzięki za odpowiedź bo widzę mało osób wie co zrobić z "CHECK'iem". Dziś posprawdzam i dam znać.

                      [ Dodano: Nie 03 Sie, 14 16:22 ]
                      Więc tak:
                      1) bezpieczniki sprawdzone i wszystko gra

                      2) uruchamiam zimny silnik. Po krótkiej chwili (4 minuty-wskazówka temp. jeszcze się nie rusza) załączają się wentylatory (klima wyłączona). Następnie samochód elegancko rozgrzewa się do 90-95 stopni i tak trzyma do końca jazdy.

                      czy to że wentylatory chodzą jeszcze zanim wskazówka drgnie to wina termostatu czy czujnika a może jedno i drugie?

                      Postanowiłem zakupić termostat z króćcem. Zobaczy się czy to wina termostatu ale sądząc po doświadczeniach z innych postów (np.: LINK ) to prawie pewne że termostat i sprawa powinna być załatwiona.

                      [ Dodano: Pią 08 Sie, 14 06:09 ]
                      Temat z błędem 17700 rozwiązany (przynajmniej na chwilę obecną czyli 250 km - wymiana termostatu pomogła.
                      Pozostał tylko 16514-P0130. Sprawdzałem sondę VAGiem już na wszystkie sposoby (chyba) i wychodzi ok. VAG pokazuje że sonda działa, że grzeje, wskazania samej sondy też są ok. Test starzenia sondy tak samo ok. Nie wiem czemu ten błąd stale się pojawia...
                      1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                      Komentarz

                      Pracuję...