Skoda Octavia I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ac24mm
    Classic
    • 2013
    • 3

    Skoda Octavia I

    lukaszek508, czujnik powinieneś mieć jak kolega greg44, napisał przy pompie VACU jedną stroną wpięty stalową szynę paliwową mocowana do głowicy a drugim końcem do pompy VACU.ok
    wygląda jak w linku .ok

  • kabza36
    Classic
    • 2012
    • 14

    #2
    Skoda Octavia I

    Witam, zamierzam kupić OI, silnik 8 zaworów - tak więc wchodzi w grę 1.6 lub 2.0
    Pytanie dotyczy skrzyń zakładanych do 1.6, podobno są awaryjne dlatego, że są nitowane. Czy te skrzynie były zakładane do wszystkich OI z silnikiem 1.6? Czy też może przestali zakładać te awaryjne skrzynie przy jakimś roczniku? Konkretnie chodzi mi o to do jakiego silnika (oznaczenia) były zakładane te słabe skrzynie? I jak to wygląda w połączeniu 1.6 AVU + skrzynia DUU ?

    Nie wiedziałem gdzie mogę zadać takie pytanie, jeśli dodałem je w złym miejscu to proszę o przeniesienie tematu.

    Komentarz

    • michalrh
      Rider
      • 2012
      • 322
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Re: Skoda Octavia I

      Zamieszczone przez kabza36
      Witam, zamierzam kupić OI, silnik 8 zaworów - tak więc wchodzi w grę 1.6 lub 2.0
      Pytanie dotyczy skrzyń zakładanych do 1.6, podobno są awaryjne dlatego, że są nitowane. Czy te skrzynie były zakładane do wszystkich OI z silnikiem 1.6? Czy też może przestali zakładać te awaryjne skrzynie przy jakimś roczniku? Konkretnie chodzi mi o to do jakiego silnika (oznaczenia) były zakładane te słabe skrzynie? I jak to wygląda w połączeniu 1.6 AVU + skrzynia DUU ?

      Nie wiedziałem gdzie mogę zadać takie pytanie, jeśli dodałem je w złym miejscu to proszę o przeniesienie tematu.
      jeżdżę O1 fl 1,6 BFQ ze skrzynią DUU, póki co po 160tys nic się nie dzieje, pierwsze wersje skrzyń w silnikach miały nity fi 9mm ale od któregoś roku poprawili na 11mm.
      link do wpisów z przebiegami skrzyni biegów DUU.
      Na forum zapisane są może ze 2 awarie tych skrzyń... więc to chyba rozdmuchany temat.
      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        jak masz wybór to wybieraj 2.0 nie ma problemów z skrzyniami lepiej się zbiera i spalanie podobne do 1.6 które ciągnie od 2500 obrotów i nie ma szału a 2.0 od dołu już masz moc no i zakładając gaz spalanie max 12 lpg bezkolizyjny silnik kolektor metalowy nie plastikowy jak w 1.6 itp

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez krisoctav
          jak masz wybór to wybieraj 2.0 nie ma problemów z skrzyniami lepiej się zbiera i spalanie podobne do 1.6 które ciągnie od 2500 obrotów i nie ma szału a 2.0 od dołu już masz moc no i zakładając gaz spalanie max 12 lpg bezkolizyjny silnik kolektor metalowy nie plastikowy jak w 1.6 itp
          jak chwalisz tak 2.0 to przy okazji powiedz jakie problemy z braniem oleju ma ten silnik
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • kabza36
            Classic
            • 2012
            • 14

            #6
            Zamieszczone przez kriscotav
            jak masz wybór to wybieraj 2.0 nie ma problemów z skrzyniami lepiej się zbiera i spalanie podobne do 1.6 które ciągnie od 2500 obrotów i nie ma szału a 2.0 od dołu już masz moc no i zakładając gaz spalanie max 12 lpg bezkolizyjny silnik kolektor metalowy nie plastikowy jak w 1.6 itp
            Od samego początku szukam 2.0, ale ciężko coś wyłapać dlatego zacząłem rozmyślać czy nie zacząć szukać 1.6 :|

            Zamieszczone przez michalrh
            Zamieszczone przez krisoctav
            jak masz wybór to wybieraj 2.0 nie ma problemów z skrzyniami lepiej się zbiera i spalanie podobne do 1.6 które ciągnie od 2500 obrotów i nie ma szału a 2.0 od dołu już masz moc no i zakładając gaz spalanie max 12 lpg bezkolizyjny silnik kolektor metalowy nie plastikowy jak w 1.6 itp
            jak chwalisz tak 2.0 to przy okazji powiedz jakie problemy z braniem oleju ma ten silnik
            Wole dolewać olej niż żeby poleciała skrzynia.

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              oczywiście 2.0 silnik trochę łyka oleju ale bez przesady nawet nowe auta mają również tolerancję do poczytania przykładowy link

              wszystko zależy od techniki jazdy obciążenia silnika oraz liczby przejechanych kilometrów przez auto nowe na docieraniu zużywają olej i w zależności jak je ktoś dotrze tak będzie później chodził mam 2 auto z tym silnikiem i dolewam różnie tak 0,5 litra na 5 tys km a nawet jakby było i litr to nie tragedia policzyć cenę bańki na te km to żaden pieniądz a tak auto ma zawsze trochę więcej nowego oleju ogólnie nie wiem co ludzie widzą złego w spalaniu oleju chcieli by aby auto kupione kilku letnie się nie psuło i jeździło 10 lat na tych samych oponach, klockach hamulcowych, filtrach, wycieraczkach i paliło tyle ile producent napisał w folderze.

              a tak jeśli próbować ocenić 2.0
              to z plusów
              2.0 super silnik może nie szatan ale ładnie się zbiera- wiadomo 1.8 150 km to lepiej brzmi ale różnie to można z turbina trafić i tam jest dwumasa jeśli pamiętam 2.0 zwykłe sprzęgło
              skrzynia w stosunku do 1.6 nic się w niej nie dzieje a wracając do 1.6 oprócz nitów to ma problemy z biegami wystarczy poszukać na forum i wiadomo o co chodzi
              2.0 ma przód i tył tarcze hamulcowe 1.6 tył bębny
              itd itp więcej nie piszę aby nie wyjść na fanatyka 2.0 ale moja opinia jest taka że mając do wyboru 1.4 80 km 1.6 102 km 2.0 115 km i 1.8 125 km i 1.8 150 km to wybór rozsądny 2.0 nie ma turbiny więc jest dobrze albo 1.8 150 km tylko tutaj trzeba dobrze szukać z pewną historią bo można różnie trafić a z ciekawostek to silnik jakby miał się skończyć w 2.0 to koszt


              ale są nie do zjechania chyba że ktoś katuje i celuj w ambiente wersję co najmniej to masz pełna elektrykę i wnętrze w jednolitym kolorze

              Komentarz

              • Marcin230693
                Drive
                • 2012
                • 66

                #8
                Co do skrzyń to w późniejszych rocznikach stosowano grubsze nity (chyba od 2001), gdzieś tu było na forum. Ja osobiście już 3 skrzynie mam w samochodzie, w 2 poprzednich nity poszły. Problemy z biegami to kwestia wyregulowania wybieraka i da się to zrobić samemu Wystarczy troche cierpliwości.

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  jako właściciel 1.6 chciałem przypomnieć nieśmiało, że 1.6 przy prędkościach autostradowych też lubi olej

                  za to skrzynia - gdybym nie wiedział o tym z forum, to bym pewnie w ogóle uwagi nie zwracał, ot - na pewno O2 1.6 ma lepszą

                  Komentarz

                  Pracuję...