[O1]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    [O1]

    Pozwolę sobie odgrzebać temat. W dniu wczorajszym klimatyzacja hulała aż miło, dzisiaj zonk - zero nadmuchu. VCDS pokazał:
    Kod:
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    003 - Mechanical Failure
    Pokrętła climatronica świecą i działają, ale nic nie wiucha. Przy odpalaniu słychać takie jakby buczenie, jakby próbował wystartować, a nie mógł. Googlując trafiłem na informacje, że możliwe, że łożyska w wiatraku się zatarły i w celu uniknięcia spalenia climatronic odcina nawiew. Czytałem również to, co tutaj napisaliście, ale to już dla mnie wyższa szkoła jazdy.

    Prosiłbym o jakieś sugestie co sprawdzić, gdzie jest to zlokalizowane (mam nadzieję, że nie trzeba rozgrzebywać panelu). W dniu jutrzejszym oddaję auto do mechanika, ale wszelkie dodatkowe informacje/rady mile widziane. Sprawa o tyle pilna, że w piątek mam trasę ok. 600km, a zapowiadają niezły piekarnik.

    Z góry ogromne dzięki za pomoc w naprowadzeniu na źródło usterki.
  • rafalus
    L&K
    • 2005
    • 1140
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1]

    Zaczne od tego, że przez tą kontrolkę płynu chłodniczego ,która pali się bez potrzeby już nie zwracam na nią uwagi. Ale jak ostatnio zajechałem do garażu fakt był deszcz lekko się dymiło . Lał się płyn chłodniczy z okoilic wakum pompy i ten płyn się dymił i wylewał . Prawdopodobnie gdzieś z 3 dni temu zeszła lub pełka tak myśle ta mała rurka za silnikiem koło wakum. Kontrolka silnika się nie świeciła temp w normie silnika-płynu. Nawet nie dymiło się jak odkęciłem korek oleju gdzie po trasie to dymi z gorąca(jak jest płyn) nawet bardziej. Dobrze ,że dziś padało i korków 0 i na klime jeździełm (chodzą wentylatory) ok 30 Kilometrów tak zrobiłem na 4 raty. Pytanie jakie starty mogą być po takiej przejażdżce ?
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zrob to jak najszybciej i uzupelnij płyn... szkoda motoru.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • rafalus
        L&K
        • 2005
        • 1140
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Przecież tak nie jeżdże jak się połapałem. To prawdopodobnie kruciec za 220zl oznaczony 42 pod wakum .Ide rozbierać.
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz


        • #5
          co do kontrolki to moze swieci i swiruje bo zadupczone sa preciki w zbiorniku, trzeba by je przeczyscic, bo w zimie z reguly wystarczy dolanie plynu, ale w takim przypadku to chyba skrobanka.
          Co do plynu to ile go sie wylalo, przeciez w uklad troche wchodzi, jak sie nie wylalo duzo to raczej nic jej nie bedzie, zobaczysz podczas uzupelniania, a najlepiej to wymien na swiezy przy okazji.

          Komentarz

          • rafalus
            L&K
            • 2005
            • 1140
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Plyn nie dawno wymieniałem. Silnik 90 C nie przekroczył. Znalazłem dziurę
            to rurka ,która wychodzi z trójnika i wchodzi do silnika jest między obudową filtra powietrza a wakum pompą. Dziura tuż obok zacisku . Rurka długości 5 cm . A trzeba kupić całą rure od zbiorniczka, cały trójnik i wszystkie małe rurki. Cena 220 zł. Nie z dziwił bym się jeżeli rurka pękła od zakładania i z ściągania jak robili poduszkę albo grzebane było przy wybierakach . A zrobiłem między czasie 4000 tys poza granicami państwa i dopiero co wróciłem. Może ktoś wie gdzie szukać takiej rurki na sztuki całość ma oznaczenie 42 w etce w dziale przewody chłodnicze.

            [ Dodano: Wto 29 Lip, 14 21:39 ]
            Mam jeszcze pytanie a czujnik temp działa mimo braku chłodziwa i czy np gdyby siadla pompa lub ciekla to moglo by uszkodzic stopić przewod osadzony w silniku (wchodzi w metalowa rurke)?

            [ Dodano: Czw 31 Lip, 14 23:50 ]
            Ktos wie jak rurke wody idaca od zbiorniczka wyr. tuz pod podszybiem rozebrac? Sa dwa dziwne mocowania . Ta rura dalej idzie do trójnika .
            nowy cSIMC od Aliego
            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

            półosie seryjne przebieg 273 tyś

            Komentarz

            Pracuję...