octavia 1 silnik 1.6 akl benzyna 1998

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saikor
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II combi (1Z5)

    octavia 1 silnik 1.6 akl benzyna 1998

    O2 1Z 2012 1.6 MPI BSE, ok 110 000 km (bez instalacji gazowej)
    Auto było jeżdżone jako firmowe, odkupione w maju 2015 przy przebiegu ok 108 0000.

    Od zakupu 1 właściciel i regularny serwis:
    2013-06-10 Stan km: 29623
    zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
    2014-02-24 Stan km: 59831
    zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30
    2014-11-03 Stan km: 89856
    zalany - MOBIL1 ESP FORMULA 5W/30

    potem od marca- kwietnia 2015, kupione nową octavkę a ta już jeździła sporadycznie,
    odkupiłem ją w maju, nie potrzebowałem auta, mam inne służbowe - diesel O2FL 2.0, ale była w dobrym stanie i dobrze się nią jeździło, więc wziałem dla siebie na priv.
    Z tym, że jeżdżę nią raz na tydzien, raz na 2 tygodnie i krótkie, średnie dystanse, bo cały czas mam tego diesla.

    Teraz do sedna... chciałem sobie wymienić oleje i filtry i zacząłem się zastanawiać, czy
    zalać tego mobila, co była od początku zalewana i aktulanie go ma (zalanego 11-2014),
    czy w związku ze zmianą jej "obciązenia" zastosować coś innego?
    Ten olej jest chyba dosyć dobry i do robienia dużych przebiegów, czy jak używam ją tak
    jak opisałem, to jest sens go lać? czy polecacie coś innego?
    Jest on też dosyć drogi, ale jeżeli cały czas był używany i warto, to teraz też na taki wymienię, bo zależy mi na dobrym stanie auta-silnika.
  • saikor
    Classic
    • 2014
    • 18

    #2
    octavia 1 silnik 1.6 akl benzyna 1998

    Mam octavie 1
    Saikor

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Ja też i z czym masz problem?
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • saikor
        Classic
        • 2014
        • 18

        #4
        Posiadam octavie 1 silnik akl 1.6 benzyna z roku 1998.Po przejechaniu około 35 kilometrów do miejsca docelowego nic sie nie dzieje , przekręcam kluczyk samochód gaśnie i po 15 minutach jest problem z odpaleniem i brakuje mocy ja wciskam pedał gazu do podłogi a mój samochód nie reaguje jak dodam gazu precyzyjnie i delikatnie powolutku się rozpędza ale jest za mulony i mam jeszcze problem z szarpaniem przy gwałtownym puszczeniu nogi z gazu szarpie jest to najbardziej odczuwalne przy biegach 2,3.
        Saikor

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Nasuwa się parę możliwości
          - filtr paliwa
          - filtr powietrza
          - przewody podciśnienia zapchany lub uszkodzony, luźny
          - świece, przewody wysokiego napięcia
          - sonda lambda
          - przepustnica
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • Andy90
            Administrator
            • 2010
            • 859
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            To jest jedno. Otwórz maskę i sprawdź czy wszystkie kostki są podpięte :P podobne objawy miałem jak mi się odpięła kostka od przepływomierza powietrza :P
            w efekcie czego dodatkowo miałem spalanie stukowe prawie jak przy zalaniu złej benzyny.
            Prawdopodobnie tym dobiłem sonde lambda.
            Najlepiej by było byś podjechał na jakiegoś najbliższego spota by się podłączyli komputerem i sprawdzili co jest nie tak. Chyba że masz kabelek i program

            Ogółem jak byś miał log z VAG to wstaw tu, jeśli coś by wyszło to się pogłowimy i może uda sie pomóc

            W każdym razie mogą być różne tego przyczyny :P takie jak opisał tomus7
            http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
            https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

            Komentarz

            • saikor
              Classic
              • 2014
              • 18

              #7
              silnik akl 1.6 benzyna błąd g28

              Witam byłem dzisiaj u elektromechanika i pokazał mu błąd g28 pokazało błąd zawór elektromagnetyczny kolektora ssącego który był wymieniany jakieś dwa miesiące temu na orginalny nowy.Ten elektromechanik stwierdził że g28 to czujnik wału korbowego a mój mechanik twierdzi ze gada głupoty bo to błąd czujnika wałka rozrządu.Pozdrawiam.

              [ Dodano: Pon 11 Sie, 14 21:02 ]
              Witam bylem w sobote U elektromechanika I podpiol moja octavi do komputera pokazalo blad g28 i problem z zaworem elektromagnetyczny kolektora ssacego ktory byl wymieniany z dwa miesiace temu na orginalny i jak przegazuje autko to z rury wydechowej wylania sie czarny dym.Pozdrawiam.
              Saikor

              Komentarz

              Pracuję...