o1 bierze duzo oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_1
    Classic
    • 2018
    • 11

    o1 bierze duzo oleju

    Zamieszczone przez adamwo
    ale biorąc pod uwagę różnice w mocy powinno być znacznie mniej
    hmmmm mając już 7 autko stwierdzam że Nie ma to żadnego związku.
    Przykładowo: poprzednia OII Liftback 1,9TDI/~105KM od nowości przez 170kkm (5 lat) paliła ~5,8 teraz OII FL Kombi 2.0TDI/~180KM (przejeździłem 8kkm) pali.... uwaga 6~6,2.. a ma pierdyknięcie i nie jeżdżę PSJ-otem

    [ Dodano: Pią 14 Sie, 15 13:11 ]
    A raz przejechałem się piczkowato ~100km i wyszło ~5l/100km ... więc się da mało spalić w mocnym autku...
  • tomek_1
    Drive
    • 2014
    • 48

    #2
    o1 bierze duzo oleju

    Witam jeszcze raz

    o malo bym zapomnial ale jest jeszcze jeden problem. Moja octavka bierze duzo oleju, na 1000km prawie litr najgorsze jest to ze blok jest suchy i samochod nie stawia stempli. Jest delikatny zaciek od tylu silnika ( zaznaczam ze nie spod uszczelki pod glowica) i pytanie skad moze takie ilosci oleju pochlaniac? Ten zaciek moze byc pod uszczelka zaworow?

    P.s. jak stoje przodem do silnika to blacha pod szyba tez jest dziwnie opluta

    Komentarz

    • Marcin230693
      Drive
      • 2012
      • 66

      #3
      Nie dymi ci na niebiesko albo na czarno ? Skoro nie ma plam to pewnie go spala.

      Komentarz

      • tomek_1
        Drive
        • 2014
        • 48

        #4
        Dymi delikatnie na niebiesko ale wydaje mi sie ze to kwestia tlumika koncowego, zostala ostatnia warstwa

        [ Dodano: Wto 05 Sie, 14 17:28 ]
        Ewentualnie skoro plam nie zostawia to moze rozregulowane zawory sa i stad ten dym a takze olej ucieka

        Komentarz

        • pekool
          Rider
          • 2012
          • 321
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          pierscienie i/lub uszczelniacze do wymiany
          pekool

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            tomek_1, Jeżeli nie ma wycieków(sprawdz na 100%) to musi go spalać.Są dwa wyjścia jak pisał kolega pekool, pierścienie lub uszczelniacze.Przy wymianie pierścieni przy jednej robocie zrobisz też uszczelniacze.Jeżeli to by były jednak uszczelniacze to dobry mechanik zrobi to bez ściągania głowicy.
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • tomek_1
              Drive
              • 2014
              • 48

              #7
              Tak jak pisalem wczesniej, pod samochodem sucho ale na tyle blokujest delikatny zaciek. A taka zabawa z uszczelniaczami i poersieniami jeat droga?

              Komentarz

              • luckd
                Rider
                • 2012
                • 310
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Sprawdź dokładnie ten wyciek z tyłu, może cieknie z pod pokrywy na kolektor wydechowy i od spodu jest sucho.

                Komentarz

                • pekool
                  Rider
                  • 2012
                  • 321
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  tomek_1, okolo tysiac pln robota + czesci
                  pekool

                  Komentarz

                  • aniol
                    RS
                    • 2012
                    • 5228
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    tomek_1, Jak ci pisałem,na początek musisz być pewny na 100% że nie masz wycieku dlatego dokładnie posprawdzaj a potem myśl dalej.
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    Pozdrawiam ANIOL

                    Komentarz

                    • tomek_1
                      Drive
                      • 2014
                      • 48

                      #11
                      Ok, zerkne jak bede mial mozliwosc i wtedy napisze, moze coa uda sie zaradzic. Dzieki wszystkim

                      [ Dodano: Wto 05 Sie, 14 19:46 ]
                      P.s. a tak wogole to chyba zamiast naprawiac go za ponad tysiaka to albo zostawic go w takiej kondycji albo kupic nastepny, silnik widzialem juz po 700zl. Tak wlasnie sobie mysle

                      Komentarz

                      • michalrh
                        Rider
                        • 2012
                        • 322
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez tomek_1
                        Ok, zerkne jak bede mial mozliwosc i wtedy napisze, moze coa uda sie zaradzic. Dzieki wszystkim

                        [ Dodano: Wto 05 Sie, 14 19:46 ]
                        P.s. a tak wogole to chyba zamiast naprawiac go za ponad tysiaka to albo zostawic go w takiej kondycji albo kupic nastepny, silnik widzialem juz po 700zl. Tak wlasnie sobie mysle
                        co ci to da, że kupisz nowy silnik używany? Przecież nie wiesz co w nim jest, czy nie zjada oleju w takich samych/większych ilościach? Czy też nie ma innych wad? Moim zdaniem lepiej swoje zrobić za 1000 + części i wiesz co masz, niż kupić używany i go później naprawiać za podobną kasę.
                        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          tomek_1, Jak zrobisz swój dobrze to pokulasz jeszcze mase kilosów,a będziesz wiedział co masz.To chyba najlepsze rozwiązanie.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • tomek_1
                            Drive
                            • 2014
                            • 48

                            #14
                            W sumie macie racje chlopaki. Dzieki wielkie jeszcze raz

                            [ Dodano: Wto 05 Sie, 14 20:36 ]
                            A moze nie bedzie tragedii i okaze sie to jakas blachostka, jakby nie patrzec to jest jakiea swiatelko w tunelu

                            Komentarz

                            • aniol
                              RS
                              • 2012
                              • 5228
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              tomek_1, Mogą być uszczelniacze i wtedy masz bardzo tani koszt.Głowa do góry
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              Pozdrawiam ANIOL

                              Komentarz

                              • pekool
                                Rider
                                • 2012
                                • 321
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                aniol, kolega tomek_1, pisal wczesniej ze mu znika prawie litr na 1tkm, raczej nie wyciek bo by byla niezla plama pod samochodem. Moj szkodnik bral ponad 1,5l na 10tkm i po wymianie pierscieni po bolu. Najpierw nie zacznie od usczelniaczy(chociaz u mnie to nie pomoglo), no ale kolega ma benzynke
                                pekool

                                Komentarz

                                • aniol
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 5228
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  pekool, Wiem o tym,ale lepiej na 100% sie upewnić a potem rozbierać.Też przypuszczam że olej mu żre ale zawsze lepiej być pewnym.
                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                  Pozdrawiam ANIOL

                                  Komentarz

                                  • dagger86
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 81

                                    #18
                                    Moja O1 AEE zaliczyła remont bo też już znikał olej w znacznych ilościach. I było:

                                    planowanie głowicy
                                    wymiana prowadnic zaworów
                                    regeneracja gniazd zaworowych
                                    wymiana uszczelniaczy
                                    wymiana pierścieni i coś tam jeszcze

                                    Obecnie mam 190 000 km i nie bierze ani grama oleju od remontu. Silnik ma nawet kopytko na niższych biegach (1-4). Koszt naprawy 1400 zł.
                                    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                    Komentarz

                                    • tomek_1
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 48

                                      #19
                                      Dagger86, kwota ktora Ty zaplaciles to mnie uspokoila. Taka cena za tyle rzeczy to w miare malo, nie mylic z tanio. A wzgledem tzw. buta, to jakbym chcial 'zapierniczac' po miescie to kupilbym pojemnosc 2 albo 2.5 litra a nie oszczedne 1.6 w gazie

                                      Komentarz

                                      • dagger86
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 81

                                        #20
                                        W AEE nie mam gazu tylko samo PB i jeździ nim moja żona. Ja wsiadam do niego sporadycznie aby sprawdzić czy wszystko ok.
                                        Kwota jaką zapłaciłem jest taka a nie inna ponieważ odkąd jeżdżę samochodami (czyli ponad 10 lat) naprawiam je u jednego mechanika. Dla przykładu za wyciągnięcie skrzyni biegów i wymianę trybów wstecznego w Fiacie Palio Weekend II wziął 1200 zł, gdzie same tryby w serwisie kosztowały 750 zł.
                                        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                        Komentarz

                                        • tomek_1
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 48

                                          #21
                                          Wszystko rozumiem, poszukam u siebie mechanika i zobaczymy ile mi krzyknie

                                          Komentarz

                                          Pracuję...