[O1] wyciek oleju przy rozgrzanym silniku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • calizna
    Classic
    • 2010
    • 16

    [O1] wyciek oleju przy rozgrzanym silniku.

    Ja bym sobie darował.
    ...Ozdoba taka sobie a właściwości użytkowe bardzo wątpliwe.
    Przy szybszej jeździe będą gwizdać i odpadną w najmniej oczekiwanym momencie.
  • taranx
    Ambiente
    • 2008
    • 123
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] wyciek oleju przy rozgrzanym silniku.

    Witam, mój problem jest następujący.
    Tydzień temu wydaje mi się że podczas jazdy na wybojach usłyszałam uderzenie. Zatrzymałam auto sprawdził. nic nie odpadło nic nie ciekło, więc pojechałam dalej. Potem samochód stał, regularnie sprawdzam czy coś nie cieknie. Nic.
    Potem samochód przemieszczał się na krótkie trasy (20 km max) przy prędkości do 70 - urlop
    Podczas drogi powrotnej po przejechaniu jakiś 100 km (dynamika jazdy - od jazdy w korku do prędkości ok 120-150 ) zapaliła się żółta lampka oleju. Zatrzymałam auto. Sprawdziłam olej i bagnet był suchy. Dolałam tyle ile miałam czyli ok 1 litra i było ledwo na mini. Lampka zgasła ale to long life więc tak się dzieje, nawet jeśli poziom oleju w dalszym ciągu jest niski. Dojechałam do miasta. Podczas 10 minutowego postoju zajrzałam pod auto za przednim kołem (patrząc od przodu auta) była plama około 20-30 cm -nie wiem czy to moja bo było to miejsce parkingowe- na moich oczach nic nie kapnęło - ale koleżanka, którą wysadzałam w tym miejscu powiedziała, że widziała jak coś kapnęło.
    Potem sprawdziłam poziom oleju było nadal minimum więc szybko wróciłam do domu. Postawiłam auto i po około godzinie poszłam sprawdzic czy coś kapie - nic- poziom oleju troszkę wzrósł (wiadomo spłynęło do miski).
    Moje pytanie do szanownych kolegów co to może być? Poszła miska ?? ale w takim razie dlaczego nie wyciekło wszystko? I przestało cieknąc kiedy olej zgęstniał.
    Czy powinnam pędzić do mechanika czy też można z tym jeździć po mieście kontrolując poziom oleju.
    Wiadomo po urlopie kasy chwilowo brak ))
    Proszę o jakieś wskazówki, dziękuje ślicznie Monika.

    Olej MOTUL504 00 się skończył - czy mogę uzupełniać jakimś innym olejem syntetycznym? Mam jescze jakiś ORELNA syntetyk.
    http://chomikuj.pl/taranx

    Komentarz

    • Pixon
      Rider
      • 2013
      • 541
      • Fabia (NJ3)

      #3
      Z tamtych okolic to może lecieć z rurki powrotu oleju z turbiny.
      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

      Komentarz

      • taranx
        Ambiente
        • 2008
        • 123
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez Pixon
        Z tamtych okolic to może lecieć z rurki powrotu oleju z turbiny.
        wybacz za głupie pytanie ale czy turbiny są też w benzynowych silnikach czy tylko w dizlach. ja mam benzynę 1,6 ?
        http://chomikuj.pl/taranx

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez taranx
          Zamieszczone przez Pixon
          Z tamtych okolic to może lecieć z rurki powrotu oleju z turbiny.
          wybacz za głupie pytanie ale czy turbiny są też w benzynowych silnikach czy tylko w dizlach. ja mam benzynę 1,6 ?
          nie masz turbiny
          Pixon pewnie nie spojrzał jaki masz silnik i walnął na szybko.
          Najlepiej dolać takiego samego oleju jaki był ale można dolać oleju innej firmy byle zgadzał się z normami VW i lepkością.
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • taranx
            Ambiente
            • 2008
            • 123
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Myślisz że mogę z tym jeździć ?
            http://chomikuj.pl/taranx

            Komentarz

            • Pixon
              Rider
              • 2013
              • 541
              • Fabia (NJ3)

              #7
              Zamieszczone przez taranx
              Zamieszczone przez Pixon
              Z tamtych okolic to może lecieć z rurki powrotu oleju z turbiny.
              wybacz za głupie pytanie ale czy turbiny są też w benzynowych silnikach czy tylko w dizlach. ja mam benzynę 1,6 ?
              ops: Przepraszam, myślałem, że masz popularnego klekota 1.9 pod maską.

              W takim razie moja rada, to kupić sobie w castoramie preparat do mycia silników za 9 zł, rozgrzać trochę silnik, zdjąć plastikową osłonę, a następnie spryskać obficie tym środkiem. Ja wypsikałem go całego na silnik, a następnie karcherem, chociaż ja wolę jechać na myjkę bezdotykową, bo tam dodatkowo ciepła woda z proszkiem leci i porządnie go spłukać.
              Mając tak czysty silnik, możesz po dwóch dniach wejść pod auto i sprawdzić skąd masz wyciek

              Ja taką metodą doszedłem, że leci mi z powrotu oleju z turbiny.
              Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

              Komentarz

              • michalrh
                Rider
                • 2012
                • 322
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez taranx
                Myślisz że mogę z tym jeździć ?
                jeśli będziesz pilnowała stanu oleju to w sumie możesz jeździć, jednak ja bym jak najszybciej szukał z czego cieknie i usterkę usuwał
                był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                Komentarz

                • taranx
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 123
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Dziękuje za pomoc. Dolałam ponad poł litra oleju . Od dwóch dni nic nie kapneło. To ci zagadka ale dziś jadę do mechanika.
                  http://chomikuj.pl/taranx

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    taranx, ja całkiem niedawno uszczelniałem miskę olejową.
                    Też mi tak kapało raz na czas, aż w końcu się za to zabrałem.
                    Kup sobie pastę uszczelniającą Dirko i meches Ci to zrobi w 40 minut (łącznie ze schnięciem).
                    Ja rozszczelniłem miskę (nic nie pękło, ani nawet zagięcia nie było) gdy się zawiesiłem na niej pewnego razu. Niestety Octavia ma dość nisko misę olejową.

                    Tak a'propos, to zostało mi sporo tego uszczelniacza, na oko ponad 2/3 tuby.
                    Jeśli komuś kapie z misy, a mieszka niedaleko (Kraków, okolice), to mogę odstąpić to co mi zostało, bo po co ma zaschnąć. Niech jeszcze komuś posłuży.
                    Dirko czerwona- jest do 250 stopni.

                    Komentarz

                    • taranx
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 123
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Byłam u mechanika. Oglądał , oglądał i orzekł, że nic nie wycieka. Przy okazji wymieniałam olej i filtry oraz ozonowałam klimę.
                      Zastanawiam się czy WAG wykazał by że coś się rozszczelniło?
                      Wiem że w coś uderzyło od dołu bo był taki dźwięk, wiem że ciekło bo koleżanka widziała, wiem że wyciekło prawie litr oleju ... a oni nic nie wiedza a przy zimnym silniku nie cieknie.
                      Najniższym punktem jest miska olejowa czy coś jest niżej?
                      http://chomikuj.pl/taranx

                      Komentarz

                      • paulob1
                        Rider
                        • 2008
                        • 470
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        taranx, teraz po wymianie oleju łatwiej odróżnisz swoją plamę oleju od cudzej.
                        Twoja będzie jasna, mniej, więcej taka jaki kolor ma olej na bagnecie.
                        Spróbuj też zrobić test sprzęgła. Być może popuszcza uszczelniacz od strony koła zamachowego i rosi na sprzęgło.
                        Efektem będzie ślizganie sprzęgła.
                        Zrób bardzo prosty test:
                        Ustaw autko przodem do krawężnika, tak jakbyś chciała na niego wjechać obydwoma kołami, wrzuć 2gi bieg i bez dodawania gazu powoli puszczaj sprzęgło.
                        Jeśli silnik zgaśnie, tzn. że sprzęgło nie jest zapaprane olejem (nie ślizga).
                        Poniżej masz kilka informacji nt. różnych przyczyn wycieku oleju z silnika:

                        Wycieki oleju to bardzo częsta przypadłość w kilkuletnich samochodach używanych i niemal norma w kilkunastoletnich. Wła…


                        Zaobserwuj zachowanie autka przy prędkościach autostradowych.
                        W takich warunkach pracy silnik potrafi wpapusiać sporo oleju.
                        Znam przypadek Opla Astry, który zżerał 0,7 litra na każdy przejechany 1000 km po autostradzie.
                        Serwis Opla stwierdził, ze to normalne, bo takie są normy.

                        [ Dodano: Nie 24 Sie, 14 10:14 ]
                        Sprawdź jeszcze płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym.
                        to taki owalny baniaczek, w którym są zaznaczone kreski MIN i MAX.
                        Kolor płynu to (przynajmniej u mnie) lekko różowy.
                        Nie odkręcaj zbiorniczka na ciepłym silniku, bo jest on pod ciśnieniem i możesz się poparzyć.

                        Komentarz

                        Pracuję...