Witam.
Dzisiaj zauwazylem plamke oleju pod zderzakiem z prawej strony (strona pasażera), na wysokosci zbiornika z plynem od spryskiwacza (pod nim). Polozylem sie pod auto i zrobilem dwa zdjecia. Czy ktos moze poradzic, co to moze byc? IC? Dodam, ze to co widoczne na zdjeciu jest cale w oleju i podejrzewam, ze stad cieknie/kapie, problem pojawil sie dzisiaj, zadnych objawow dodatkowych (auto chodzi normalnie).
Pozdrawiam.
Masz nieszczelny intercooler.mialem to samo w golfie4, i nie mialo to wpływu na pracę silnika. wina leży też w zaworze egr który delikatnie puszcza olej.który później gromadzi sie w ic gdzie pod ciśnieniem wydostaje sie z niego w postaci mgielki. Mozesz go wymontowac, wylac olej i wyplukać benzyna ekstrakcyjna.no i przydałoby sie z zewnątrz wyczyścić ponieważ jest zamówiony olejem i kurzem. Najlepszy dostęp bedziesz miał jak zdemontujesz zderzak i lampe.
pawloo84, Turbina ciśnie powietrze do IC,dalej idzie przez egr do kolektora ssącego.To jak może olej,mgiełka wracać do IC,nie rozumiem cie. .To turbina jak będzie przepuszczała olej będzie syfić IC.
pawloo84, Turbina ciśnie powietrze do IC,dalej idzie przez egr do kolektora ssącego.To jak może olej,mgiełka wracać do IC,nie rozumiem cie. .To turbina jak będzie przepuszczała olej będzie syfić IC.
juro04, A jest to może rura idąca od turbiny do IC :?: A mokre od oleju bliżej IC :?:
aniol, robilem zdjecie samego IC, patrzac na zdjecie to na gorze jest ten plastik.
[ Dodano: Wto 26 Sie, 14 21:22 ]
Panowie, a moze byc to przez to, ze na tym wlasnie plastiku jest ta dziura? I z niej wywala olej, a idac dalej pod wplywem powietrza, jadac autem pryska wokol?
juro04, Może być dziura a jeszcze troche wcześniej jest tam łączenie i jest tam oring który też może być walnięty.Ale pisze o tym oringu z mojego doświadczenia (silnik asv) i nie dam głowy uciąć czy w agr jest tak samo.Musiał byś sprawdzić.
Podepne się pod temat, przy zmianie kół zauważyłem, że rura jest mokra, jak się włoży za to palca to czuć trochę olej, który jest na 99% z odmy, która robi niezły syf na górze :lol:
Olać to? Czy jest tam jakaś uszczelka którą trzeba wymienić?
Odświeżę temat po bardzo długiej mojej nie obecności, problem cieknącego oleju z IC został rozwiązany. Okazała się nieszczelność na samym IC, małe dziury przez które wypychało olej. Dwa razy został spawany w tamtych miejscach. Za pierwszym razem wytrzymał około 3 miesiący, a za drugim już tylko nie cały miesiąc i wszystko z powrotem puszczało. Trzeciego razu już nie było, gdyż kupiłem oryginalną używkę z demontażu i chodzi do dnia dzisiejszego, a minął już ponad rok.
Komentarz