Witam serdecznie,
nazywam się Rafał Kot, pragnę po pierwszę przywitać się ze wszystkimi.
Od niedawna jestem właścicielem Octavi I 2002 r. z silnikiem 1.8 Turbo 150 KM - bez modyfikacji,
niestety od poprzedniego właściciela nie otrzymałem instrukcji obsługi i tak do końca nie wiem jak to jest z kontrolkami w desce. Po włączeniu załponu zapalają wszystkie się i po chwili gasną ale nie wszystkie, swieci się EPC, symbol silnika i akumulatora, po uruchomieniu silnika kontroli gasną.
Na zimnym silniku samochód muli iszarpie po dodanu gazu, po przejechaniu krótkiego odczinka i lekkim rozgrzaniu silnika objaw ustępuje. Czy ktoś już się spotkał z takim problemem. Bardzo przepraszam ale jestem całkiem zielony nie wiem w czym rzecz do tego brak instrukcji.
z kontrolka mi wszystko jest OK, jeżli chodzi o to szarpanie to u mnie tez to wystepowało ale ja mam troszke pozmieniane w każdym razie u mnie powód leżał po stronie kolektora wydechowego był popękany oraz dużych wtrysków paliwa i ze względu na wtryski problem do końca nie zniknie.
A u Ciebie to mogą być swiece,cewki zapł, przepustnica do czyszczenia albo np czujnik temp.
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Po pierwsze kup sobie w najblizszym salonie skody instrukcje obsługi samochodu.Masz tam dokładnie opisane wszystkie funkcje wozu.Ja zapłaciłem za to 20zeta.
Po drugie-wyczysc przepustnice,wymien filtr powietrza,zatankuj Pb98 i jak dopiero to nie pomoze to podepnij samochod do VAG'a,czyli komputera,ktory ci okresli jakie mogą byc przyczyny szarpanie.Ale wg. mnie to paliwo,bo mialem podobnie.
temat byl szeroko omawiany
zalecam poszperac
Mam ten sam problem i obecnie przymierzam sie do wymiany cewki zapolonowej bo podejrzewam problemy z zaplonem na jednym cylindrze
a ja już nie wiem do czego sie przymierzać :shock: filtr paliwa nowy filtr powietrza nowy zawór dv podmieniony od kumpla :shock: i teraz pytanie czemu nadal przerywa na zimnym silniku ?? cewka ?? i podczas jazdy też na chwile straci moc i potem ok dziwnie pyrka z wydechu w tym czasie ??
[ Dodano: Wto 27 Lis, 12 17:03 ]
co do zaworu dv można takie coś wrzucić??
Skoro już odkopałeś to może pomogę. U mnie na objawy jak wyżej pomogło porządne (czytaj samemu a nie w ASO ) wyczyszczenie przepustnicy. Ale mimo wszystko jeśłi to nie to, przyczyny szukałbym w niedomagającej którejś cewce (ale tutaj bardziej zależałoby to od wilgoci w powietrzu a nie temperatury otoczenia), albo ew. czujniku temperatury płynu chłodzącego.
Witam jako ze mialem 1.8t było u mnie podobnie
poprawę przyniosło:
- wymiana części przewodów podciśnienia
- kompletnej odmy (wyglądała na całą ale po ruszeniu rozleciała się na kawałki
-miałem pęknięty przewód od tej suszarki (pompa powietrza wtórnego)
- czyszczenie przepływomierza i przepustnicy
proponuje też sprawdzić jak się auto zachowa na zimnym po restarcie kompa (odłączenie aku na kilka min) u nie wtedy chodziła super pierwsze dwa trzy dni a później znowu to samo
pozdrawiam
Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
Była O2 BXE
Była O1 1.8T + automat
Ok dzięki za podpowiedzi będe walczył dalej bo to wkurzające :diabelski_usmiech reseta próbowałem to samo jest a reszte zobacze
Panie modzie w takim razie co miałem zrobić innego ??
-założyć nowy temat o tym samym i zaśmiecać forum ??
w czym przeszkadza odkopanie skoro temat już jest, objawy mam podobne a to co koledzy piszą jest rozrzucone po 7miu innych tematach?? :diabelski_usmiech
Poraz kolejny tym razem ja spróbuje odgrzać starego kotleta Na chwilę obecną mam bardzo podobny problem. Mianowicie polegający na tym, że po odpaleniu kurczaka na zimnym potrafią mu lekko przyfalować obroty, podczas jazdy nie reaguje na dodawanie gazu, szarpie nim. Z reguły dzieje się to z rana przy niższej temperaturze najbardziej odczuwalne było to kiedy temperatura była bliska zera. Mam też dziwne i nieodparte wrażenie, że kurczak nie ma pełnej mocy i przy lekkim dodawaniu gazu jak by odpuszczało doładowanie, może to tylko moje odczucie, ale tak mi się wydaje.
Mechanik sprawdził, rzekomo szczelność nie budzi ona zastrzeżeń. Z rzeczy, które wymieniłem to jakiś czas temu czujnik temperatury, przepływomierz, zrobiłem adaptację przepustnicy wraz ze sprawdzeniem jej stanu czystości oraz ostatnio wąż podciśnienia idący od serwa ponieważ był popękane na końcach.
Ogólnie problemu z odpaleniem kurczaka nie mam, wczoraj wyskoczył mi check ,błąd P0172 który wskazuję na sondę tylko czy aby na pewno. Sprawdzałem też skład mieszanki i faktycznie jest ona zbyt bogata.
Co tak naprawdę w kolejności powinienem sprawdzić i ewentualnie jak? Ogólnie nie mam dostępu do VAG'a. Screenshot_20180417-201910.png
Komentarz