[O1] Czy poszła UPG? Jakie znacie sposoby na sprawdzenie UPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #26
    Zamieszczone przez paulob1

    [ Dodano: Wto 04 Lis, 14 09:15 ]
    Przy przedostającym się płynie do cylindra silnik odpalony na zimno chodzi nierówno przez pierwsze kilkanaście sekund jak Star 200 tzw. "gruźlik".

    Chyba o stara 28 chodziło, 200 fajnie pracuje

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #27
      Zamieszczone przez andrzejm89
      W moim przypadku jesienią-jak mi uwaliło UPG to z poczatku nic nie wskazywało na usterkę ,nie było masła spod korka,nie było powietrza(bąbelków) w zbiorniczku wyrównawczym,raz wywaliło płyn chłodniczy to wymieniłem korek -problem ustał.Gdy problem się nasilił a było to zimą to już miałem masło pod korkiem,sadzę w zbiorniczku a auto kopciło na biało i śmierdziało mocno spalinami .Gdybym to wcześniej zrobił nie miał bym kosztów aż takich że głowa boli 2,4 tys pln (regeneracja,mycie silnika,panewki ,uszczelka,zmieszanie oleju z płynem i na odwrót itp .Ale mądry polak po szkodzie
      Jaki wpływ na panewki ma uszczelka pod głowicą?

      Olej wymieszał się z płynem, ale chyba musiałbyś przejechać kilkaset kilometrów, aby miało to znaczenie. Ubytek płynu niemożliwy do niezauważenia, nadmiar oleju na miarce również daje do myślenia. A żeby zatrzeć panewki, to w olej musiałoby być zastąpiony płynem.

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #28
        DirtyBoyz, sprawdź chłodnicę w dolnych narożnikach, u mnie pociła się tam z 2 lata aż zaczęło przez noc pół litra płynu schodzić, wcześniej tylko zapocenie, i dolewałem raz na dwa miesiące odrobinę. Jestem właśnie po wymianie chłodnicy i jest spokój, przynajmniej od wczoraj

        Komentarz

        • andrzej22
          Ambiente
          • 2011
          • 131
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Misiek_Gdansk ja tez mam ten problem co Ty. Temp silnika 90 deg, pokretlo ustawione na max grzanie, klima wylaczona,a z nawiewu wieje chlodne powietrze, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu zaraz wieje cieple powietrze.

          Mam klime manualna i od nowosci zalozony gaz i chyba od poczatku tak mialem z tym ogrzewaniem. Poza tym wszystko dziala i pracuje normalnie.

          Byc moze ten problem zwiazany jest z podlaczeniem inatalacji LPG? Ale ona byla montowana w ASO (zestaw montazowy LandiRenzo - podobno nie da sie tego blednie podlaczyc).
          Bulgotanie pod deska, o ktorym piszesz, nie slyszalem.

          Pytanie do kolegow posiadajacych silnik BFQ z i bez LPG, czy maja ten sam problem?
          Z gory dziekuje za odpowiedzi.

          Komentarz

          • dj1910
            Ambiente
            • 2014
            • 166

            #30
            Mam tak samo (temp 90 stopni, z nawiewu zimne jak ciągle stoi po rozgrzaniu a jak gaz się naciśnie idzie ciepłe).

            Myślałem, że to jakiś problem i nawet miałem wątek o tym zakładać. Ciekawe, dlaczego tak sie dzieje. W Fabii z LPG (wiadomo, totalnie inny silnik) takiego zjawiska nie było.

            Komentarz

            • logan_x
              Rider
              • 2011
              • 401
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Ja mam obydwa objawy.
              Na wolnych obrotach powietrze z nawiewów nie powala temperaturą, a po dodaniu gazu jest odgłos przepychania cieczy, prawdopodobnie w nagrzewnicy.

              Ciekawe przy czy dolanie płynu ponad max by coś poprawiło ?

              Komentarz

              • syndoktora
                Drive
                • 2014
                • 45

                #32
                Zamieszczone przez logan_x
                Ja mam obydwa objawy.
                Na wolnych obrotach powietrze z nawiewów nie powala temperaturą, a po dodaniu gazu jest odgłos przepychania cieczy, prawdopodobnie w nagrzewnicy.

                Ciekawe przy czy dolanie płynu ponad max by coś poprawiło ?
                Miałem tak samo, powodem było zapowietrzenie nagrzewnicy. Po wymianie płynu straciłem ogrzewanie. Pomogło spuszczenie płynu, zaciśnięcie kluczem "żabka zaciskowa" przewodu doprowadzającego wodę do parownika. Zalałem ponownie układ, odpaliłem i czekałem aż się zagrzeje. Potem usunąłem żabkę z węża. Ogrzewanie wróciło do normy nie mam żadnych problemów. Nie ma sensu wlewać więcej płynu ponad poziom max, bo to nic nie zmieni.

                Komentarz

                • DirtyBoyz
                  Classic
                  • 2014
                  • 11

                  #33
                  Sorki, że dopiero teraz dopisuje ale ja już problemy zażegnałem
                  Nie była to żadna uszczelka pod głowicą tylko przeciekająca chłodnica w narożniku plus zanieczyszczony układ. Wymiana chłodnicy, czyszczenie i zalanie nowego chłodziwa i problem z głowy 8)

                  Komentarz

                  Pracuję...