Zamieszczone przez grzesrs
[O1] 1.9 TDI AHF drgawki na dojazdach
Zwiń
X
-
[O1] 1.9 TDI AHF drgawki na dojazdach
Witam
Pomocy już rady nie daje ze szkodnikiem, O1 1.9 TDI 110KM AHF problem dotyczy telepania silnikiem tylko w przypadku toczenia się auta przy prędkości 0-15km/h na biegu jałowym, czyli non stop w korkach oraz przy dojazdach do świateł, po zatrzymaniu się całkowitym praca wraca do normy. Po wypięciu impulsatora problem znika !
Szkodnik już dostał:
nowe koło dwumasowe SACHS
nowe wtryski
pompa była podmieniana (to samo)
czyszczony był nastawnik
wymiana szklanek
rozrząd nowy
napinacz
nowe koło zębate na wale
nowy czujnik na wale
nowe filtry wszystkie
10w40 castrol magnatec
-
-
też nam taki problem ...
Nastawnik wyczyszczony i wyregulowany
wtryski sprawdzone i wyregulowane
zlikwidowany jakiś pseudo tuning na czujniku temperatury cieczy chłodzącej
a silnik dalej drży na dojeżdżaniu i na biegu jałowym ... jak byś coś znalazł to daj znać ... jak ja znajdę to też napisze
Komentarz
-
-
Bardzo dużo ludzi ma ten problem, masę tematów na innych forach jest zaczętych ale żaden nie rozwiązany - no chyba że metodą pozbycia się problemu np odpięcie kabla informującego ECU o toczeniu się auta. Ponieważ prawie wszystko jak w/w poście już w aucie wymieniłem stawiam na:
1)usterkę ECU
2)usterkę licznika lub wiązki
3)nie fachowa ingerencja w soft
4)usterkę czujników ABS
Niestety nigdzie niema znalezionej prawdziwej przyczyny i usunięcia usterki, a mnie brak już funduszy na następne niepotrzebne wydatki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pomylony28Ja tez tak mam. Gdybym mial schemat kabli podpietych do sterownika silnika z opisem ktory jest od czego to zaraz odcialbym bym ten kabel od licznika co informuje o poruszaniu sie auta. Albo nowy soft wgrac trzeba.
Komentarz
-
-
Na forum vw golfa jeden uzytkownik doszedl do tego ze jest to wada oprogramowania ECU .
Żeby miec potwierdzenie doszlismy do wniosku ze trzeba albo podmienic sterownik albo wgrac nowe mapy, np podnoszac moc auta przy okazji. Troche kosztowne sposoby wiec na razie odpuscilem.
Moze sie komus przyda : na sterowniku 038906018J wystepuja drgawki a na 038906018BM nie wystepuja, takie ustalenia sa z forum vw.
Komentarz
-
-
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zapoznałem się z nim jakiś czas temu, uradowany pobiegłem odpiąć radio i niestety to samo wiec teraz stawiam na problem z softem w ecu lub jakieś problemy na łączach z nim. Tylko prawdziwego fachowca od elektryki w moich okolicach brak.
Komentarz
-
-
shimo13, może nie chodzi o radio, a o coś innego ale na tej samej linii - sygnale prędkości.
Ten sygnał leci do radia, klimy, ECU i czegoś jeszcze... już nie pamiętam ops:
Zobacz jak możesz, po podpięciu Vaga odczyty prędkości na klimie lub ECU.
Może ten sygnał gdzieś ma jakieś zakłócenia, albo cokolwiek takiego.
Mój szkodnik wariował dokładnie w zakresie 12-18 km/h :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
pomylony28, zrób koniecznie odczyty komputerem z klimy lub z ECU.
Numerów kanałów niestety nie podam, bo nie pamiętam...
Jeśli prędkość na tych "urządzeniach" powyżej 20 km/h będzie wskazywać 0 lub jakieś inne brednie, to już masz dobry trop do szukania przyczyny
Radio, to tylko jedno z odgałęzień tej "szyny sygnałowej" :wink:
A prędkość masz konwertowaną przez licznik (szafę).
Do szafy wchodzi sygnał PWM z czujnika G22 na skrzyni, a wychodzi już cyfrowy chyba po CAN'ie.
Tak bynajmniej jest u mnie w aucie z 2001r :lol:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz