[O1] Pasek wielorowkowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Łyskacz
    Classic
    • 2019
    • 0
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    [O1] Pasek wielorowkowy

    to kogo mogę się spodziewać :wink:
  • Łyskacz
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    [O1] Pasek wielorowkowy

    Cześć witajcie! Potrzebowałbym szybkiej porady. Otóż zaczął hałasować mi napinacz paska osprzętu (ASV). Dzisiaj jadąc do mechanika, strzelił mi pasek osprzętu. Wydaje mi się, że któraś z rolek stanęła dęba bo pasek zblokowało. Silnik działał i to JA go wyłączyłem. Pytanie mam takie bo nie chcę żeby mechanizator mnie nie naciągał na koszta. Czy skoro silnik wyłączyłem ja to jaka jest szansa, że strzępy klinowego wlazły pod rozrząd? Czy w takim przypadku tłok spotkałby się z zaworem i silnik by zdechł czy niekoniecznie?
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że pobędę z Wami na tym forum dłużej :]

    Komentarz

    • pablokinah
      Rider
      • 2010
      • 574

      #3
      Pod rozrząd nie powinno ci się nic dostać gdyż jest osłonięty plastikową osłoną , jak ci strzelił pasek wieloklinowy to nie będzie ładowania. ,wspomagania kierownicy i sprężarka klimatyzacji.
      jakby co posiadam kabel vag

      Komentarz

      • Łyskacz
        Classic
        • 2014
        • 7

        #4
        pablokinah, tak też się stało, silnik działał, tylko poszedł dym spod machy i smród :]. Zakupiłem już napinacz z amortyzatorem INA i pasek Conti. obstawiam jeszcze kółko alternatora ze sprzęgłem. No nic zobaczymy co będzie. Jak coś będzie wiadomo to napiszę co i jak ;}

        [ Dodano: Sob 22 Lis, 14 13:50 ]
        Dzwonił mechanizator i do wymiany:
        -napinacz
        -pasek
        -rolka prowadząca
        Na szczęście rozrząd razem z kółkiem alternatora ocalały

        Komentarz

        • samtech84
          Elegance
          • 2008
          • 988
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Pasek rozrządu jest dobrze zabezpieczony w ASV więc nie ma co panikować.

          Komentarz

          • Łyskacz
            Classic
            • 2014
            • 7

            #6
            Całkowity koszt operacji ~ około 320 + 6-cio pak Harnasia ; )

            Komentarz

            • Krzysiek67
              Classic
              • 2009
              • 19

              #7
              Jeżeli masz zamontowaną klimatyzację to przy wymianie napinacza i paska warto wymienić dodatkowe koło pasowe, które prowadzi pasek między alternatorem a pompą wspomagania.
              Rider

              Komentarz

              • Łyskacz
                Classic
                • 2014
                • 7

                #8
                Krzysiek67, też będzie wymienione ale nie zdążyłem kupić bo Inter cars już był nieczynny :/
                Czekam do poniedziałku.

                [ Dodano: Sob 22 Lis, 14 18:43 ]
                Obraz zniszczeń :diabelski_usmiech http://naforum.zapodaj.net/8d5ee979ba4b.jpg.html

                [ Dodano: Sro 26 Lis, 14 12:20 ]
                Szkodnik na chodzie !

                Komentarz

                Pracuję...