ja bym przeczyścił przepływomierz i przepustnice, miałem też tak u siebie ale wybrałem przepustnice wyczyściłem do tego kalibracja i problem znikł
Znaczny ubytek oleju i dymienie
Zwiń
X
-
Znaczny ubytek oleju i dymienie
Witam Szanownych Kolegów otóż posiadam Octavie 1,9Tdi 101KM silnik ATD PD ( pompo-wtryski) autko posiadana przebieg 230000km (nie wiem czy oryginalny bo kopiłem z przebiegiem 209000) Silnik zalany syntetykiem 5w40 firmy Motul.
Problem jest następujący silnik bierze olej tzn. spala go nie wiem dokladnie ile ale duzo przez ok 15000km dolalem grubo ponad 3l a moze i 4 oleju.Brak wycieków które miałyby wpływ na tak spore ubytki oleju, jedynie co to minimalnie spocony jest zawór EGR ale widzę że to na łączeniu z kolektorem dolotowym i sam to wyeliminuje zakładając jakąś uszczelkę. Dodam jeszcze że głowica była robiona gdyż miałem problem z 1 pompką mianowicie puścił uszczelniacz i ropa poszła do oleju.Wszystko czyszczone glowica robiona przy okazji tj. szlif zaworow gniazd,wymiana wszystkich uszczelnień itp.
Co wiecej powiedzieć kompresja jest ok ( przynajmniej tak twierdzi mechani, nie bylem osobiscie przy badaniu) silniczek pali w zimie i w lecie jak dziecko, jedzie pięknie przyspiesza dobrze,pracuje równo i cichutko,jedyny problem to te ubytki oleju podejrzewam że to turbo puszcza gdyż parę dni temu zauważyłem zapoconą stronę gorącą turbiny a po odpaleniu zimnego silnika i pracy na jalowym ok 45min. kapneło olejem na ziemie. jak sie rozgrzal i zroblem traske 1500km sredni jadac 120km/h to juz nic nie kapie.
Prośba do kolegów jak zdiagnozować ten ubytek czy to napewno turbina??? jak wspominalem autko przyspiesza fajnie i czuc ze turbo dmucha dobrze. Czytalem gdzieś ze to moze byc wina pierscieni olejowych, co sądzicie od czego zacząć wiem, że są też zwolennicy by nić nie ruszać dolewać oleju i cieszyć sie z jazdy ale wydaje mi sie że ten ubytek jest juz zbyt duży, autkiem zamierzam sie jeszcze kilka latek pocieszyc wiec wolalbym to zrobic i miec spokoj.
Pomóżcie proszę.
-
Komentarz