[O1] Poranny start silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Łyskacz
    Classic
    • 2019
    • 0
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    [O1] Poranny start silnika

    Ja ostatnio słuchałem podcastu z byłym pracownikiem biura patentowego a obecnie jakiegoś instytutu rozwoju,technologi? czy jakoś tak to było.Mówił on,że to co wprowadziła Tesla to technologia znana już co najmniej od 20 lat. Każdy koncern samochodowy ma już dawno opracowany własny samochód ale z niewiadomych przyczyn nie są wprowadzane do produkcji.Padło pytanie to dlaczego Tesla wprowadziła takie auto.Odpowiedział, że Tesla jest z poza branży. Ludzie zgłaszają się z patentami na napędy elektryczne ale te pomysły już ponoć są znane 20 czasem 30 lat :shock: Mówił również,że to co pojawia się na rynku jest już zatwierdzane do produkcji minimum 5 lat temu bo tyle trwa proces wdrażania. Nie tylko w motoryzacji ale każda nowa technologia
    A co do ładowania to opowiadacie trochę bajki.Szybkie ładowanie trwa 20 minut http://fastned.nl/nl/
  • Łyskacz
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    [O1] Poranny start silnika

    Witam, jako świeży posiadacz szkodnika 1,9 TDI ASV, jestem dosyć przewrażliwiony i nieobyty w tematyce silników TDI. Skodzina ma oficjalnie 239 tyś przebiegu (cholera wie ile ma naprawdę). Może ktoś z Was miał podobny temat więc od początku.
    Przy rannym odpaleniu auta w zimny dzień, powiedzmy poniżej 4 stopni, szkodnik puszcza bąka koloru wydaje mi się, że niebieskiego, silnikiem chwilkę szarpie (1-3 sekundy), potem jest gitara. Ostatnio wysiadłem z auta aby organoleptycznie zbadać zapach owego bąka i czuć tam raczej olej napędowy a nie olej silnikowy. Jeżeli jest cieplej silnikiem nie szarpie wcale i bąka nie ma :?: Czy jest to związane z bogatszą mieszanką paliwa jaka jest podawana w zimne dni, czy może coś poważniejszego. Wiadomo auto nowe nie jest. Oleju nie łyka przy spokojnej jeździe, za to jak przegoniłem ją z Wawy do Rzeszowa to stan oleju nieco spadł.
    Generalnie czy mam się tym przejmować czy raczej uznać że to normalne w aucie z dużym przebiegiem?
    PZDR

    [ Dodano: Pią 28 Lis, 14 10:25 ]
    Dodam jeszcze, że auto ma "buta". Prędkość jaką udało mi się osiągnąć bez problemu to licznikowe 190 km/h na obwodnicy. Byłoby szybciej ale jakiś jegomość ze stoickim spokojem wjechał na lewy pas i musiałem trochę przygrzać hamulce.

    Komentarz

    • adrusek
      Drive
      • 2011
      • 51

      #3
      Ja pierwszej kolejności sprawdziłbym świece żarowe, może któraś nie grzeje.

      Jak na nowy nabytek te 190km/h to odważny jesteś

      Komentarz

      • Łyskacz
        Classic
        • 2014
        • 7

        #4
        Zamieszczone przez adrusek
        Jak na nowy nabytek te 190km/h to odważny jesteś
        No cóż trzeba było sprawdzić auto. Ogólnie wydaje mi się, że jest w niezłej kondycji :]
        Przejechałem nią już jakieś 10 tyś. Jedną awarią było zatarte łożysko napinacza paska osprzętu co zaowocowało urwaniem rolki i zerwaniem paska :P
        Co do świec żarowych to rozumiem, że trzeba podpiąć VAG żeby sprawdzić?

        Komentarz

        • adrusek
          Drive
          • 2011
          • 51

          #5
          Raczej vag tobie nic nie powie, trzeba ręcznie do nich dojść sprawdzić omomierzem, lub podać im 12v z akumulatora i sprawdzić czy iskrzy a najlepsze rozwiązanie to wykręcić i sprawdzić na wierzchu ale z tym trzeba ostrożnie, żeby nie ukręcić jej przy wykręcaniu

          Komentarz

          • Łyskacz
            Classic
            • 2014
            • 7

            #6
            Ok dzięki, jak będę miał chwilę czasu to podjadę do mechanika żeby sprawdził świece. Ma ktoś może jeszcze inne sugestie? Chciałbym pośmigać tą skodzianą jeszcze 3-4 lata dlatego chciałbym dowiedzieć się o niej jak najwięcej ;]

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Silnik podobny, więc:
                Moja też rano lubi się "odprężyć" i bączka zostawia, więc poniekąd TTTM
                Ale zawsze jest jakieś ale...
                Sprawdź sugestie podane w postach wyżej i będziesz spać spokojnie :diabelski_usmiech

                I również najpierw rzuciłbym okiem na świece :wink:
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                Pracuję...