Zamieszczone przez Maicroft
stuki w kole i wibracje
Zwiń
X
-
stuki w kole i wibracje
Witam wszystkich!!
Mam dwa problemy w mojej Skodzie (1.9 tdi AHF) 2000r.
1. Podczas jazdy od predkości 40k/h wzwyż zaczyna coś pukać-stukać w lewym kole im szybciej jade tym jest głośniej i czestotliwość większa, ale UWAGA rzecz sie dzieje wtedy jak tylko wciskam pedał gazu- na luzie czy na hamowaniu silnikiem objaw nie występuje. Żadne drgania na kierownicy nie występują, myślałem że to łożysko więc wymieniłem i nic to nie dało, koła wyważone bez żadnych defektów opony.
2. Podczas skrętu(łuku) w prawo auto wpada w dziwne wibracje-a konkretnie przód i rzecz sie dzieje tylko jak daje napęd na kołat zn. jak wciskam pedał gazu, jak wyżej na luzie i na hamowaniu silnikiem wibracje ustępują.
Przy łuku w lewo wibracje nie występują
Czytam forumowe watki o podobnych objawach już 2 tydzień i i wyczytałem ze to moze byc przegłub wew. poduszki pod silnikiem i skrzynia, była mowa o pół osiach itp.
Prosze o pomoc, może ktoś miał takie same obiawy lub zbliżone i udało się mu to zdiagnozować i naprawić bedę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
-
-
ja bym po prostu sprawdził czy wszystkie szpilki w kole są dokręcone :wink:
[ Dodano: Pon 08 Gru, 14 19:06 ]
w każdym kole.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
przy skrecie w prawo auto lekko przechyla sie na lewo. na lewe koło zaczynają działac dużo wieksze siły niż gdy jedziesz na wprost, i dlatego wtedy słychać dość wyrażnie jeśli coś jest nie tak w układzie napedowym lewej półosi. tak samo ma sie sprawa przy zużytych łożyskach, ale pisałeś że łożysko z lewej strony już wymieniałeś, wiec zostały elementy ruchome napędu
a i jeszcze jedno. Sprawdz poduszki silnika, i czy żaden metalowy element przymocowany do nadwozia nie styka sie z silnikiem. Czy masz osłone metalową pod silnikiem? Jeśli tak to musi byś kilkucentymetowy odstęp między osłoną a silnikiem. Silnik podczas przyśpieszania i w zakretach nieznacznie sie przesuwa i jak dotyka do czegoś metalowego to własnie wibracje wtedy idą na całe nadwozie (przerabiałem to w Tico) zacznij szukać oczywiście po lewej stronie.
Komentarz
-
-
Jeśli wewnętrzne, to IMO lepiej komplet :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
W czwartek stawiam auto do mechanika będzie się skupiać na lewej stronie mam nadzieje ze będzie trafna diagnoza. Dam znać co i jak.
[size=9][ Dodano: Czw 11 Gru, 14 13:22 ][/siz
No i niestety okazało się że że skrzynii poszedł układem różnicowy olej czy cos w tym stylu. Rozmawiałem teraz z mechanikiem przez tel. I powiedział ze lepiej jest wymienić skrzynie niz ja naprawiać. Prawda to czy jak?
[ Dodano: Czw 11 Gru, 14 15:39 ]
Zamieszczone przez griszka84W czwartek stawiam auto do mechanika będzie się skupiać na lewej stronie mam nadzieje ze będzie trafna diagnoza. Dam znać co i jak.
[size=9][ Dodano: Czw 11 Gru, 14 13:22 ][/siz
No i niestety okazało się że w skrzyni wycieka olej a to jest przyczyna uszkodzenia dyferencjału czy cos w tym stylu. Rozmawiałem teraz z mechanikiem przez tel. I powiedział ze lepiej jest wymienić skrzynie niz ja naprawiać bo koszty sa zbyt duze. Prawda to czy jak?
Komentarz
-
-
Czyli uszkodzenie układu różnicowego, tak?
Jeśli mechanik nie jest chętny do naprawy skrzyni, to niestety koszta wymiany skrzyni...
Sensowne (czyli z roczną gwarancją) są po ok 1500 zł + wymiana :|
Już coś ruszyłeś z tematem...
Bo forum nie wysyła przypomnień jak autor pisze... :evil:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz