Dziękuje Ci Maicroft za odpowiedź. Mam też prośbe... jeśli kiedyś znajdziesz chwile czasu to proszę Cię o te dane. Jeszcez raz dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam
Witam jestem tutaj nowy i mam problem z 1.9 TDI
Zwiń
X
-
Witam jestem tutaj nowy i mam problem z 1.9 TDI
Witam
mam takie pytanie, albo raczej szukam pomysłów co to moze byc..
A wiec tak: problem dotyczy TURBO w OCTAVI 1.9 TDi 90KM z 12.99'
Gdy jadę niby wszystko jest ok dopiero po jakims czasie TURBO glupieje i znika..
zapada sie pod ziemie a samochod z "dynamicznego" staje sie jak traktor i nie przekracza 110-120 km (to predkosci na dlugich prostych) ogolnie brak w nim mocy i zachowuje sie jak zwykly stary Diesel na biopaliwie zmieszanym z opałemobserwuje to zazwyczaj gdy ciagnę go na 4 biegu i obroty dochodza do ok. 3000 wtedy nagle moc znika.. (mozna sie zdziwic - mialem aku ku gdy wyprzedzalem autobus..) innym razem turbo chodzi znakomicie przez caly czas.. co to moze byc ?
zalezne od temperatury?? czasami jak wylacze silnik i chwile postoje spowrotem dziala.. czasami to nic nie daje i dopiero po paru godzinach dziala jak by nigdy nic..
dodam, ze na komputerze gdy go sprawdzalem wszystko bylo ok, a mechanicy stawiaja na kopniete Turbo!!! czy moze to byc cos innego ??
z gory dziekuje za pomoc!
-
-
poczytalem no i jutro zobacze wezyki a po swietach sprawdze zaworek n75
zobaczymy efekt.. mam nadzieje ze to bedzie to i na koszcie 129 zl za n75 sie skonczy
no i powoli juz moge mowic wesolych swiati mokrego poniedzialku
tylko nie zapomnijcie umyc swoich autek.. ja swoje tez umyje i zrobie sesje zdjeciowa i wstawie na forum
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bartoszkowalskimam nadzieje ze to bedzie to i na koszcie 129 zl za n75 sie skonczy
Komentarz
-
-
A czy można w jakiś prosty sposób metodą prób i błędów wyeliminować usterkę N75? Może jest jeszcze jakiś odpowiedni zawór 'mniej ważny', z którym dałoby się podmienić na chwilę N75? Ostatnio mnie chyba także dotyka problem utraty mocy w 1.9TDI AHF. Przepływkę odpinałem i nie poprawiło się, tzn czasem traci moc przy tych samych obrotach co z podpiętą. Mam nadzieję, że nie skończy się regeneracją/wymianą turbiny. VAG pokazał sporadyczny błąd 17964.1.9 TDI 110KM AHF '01 Elegance - "Jest gdzieś lecz nie wiadomo gdzie..."
Komentarz
-
-
GrzechS posłuchaj. Ja jestem prawie zupełnym "lajkonikiem" jeśli chodzi o sprawy TDI. Miałem podobny problem, poczytałem forum i przy okazji "majstrowania" przy Octi zrobiłem pare rzeczy. Najpierw sprawdziłem sławny zaworek N75(przy włączonym silniku odłączyłem przewód od sterowania turbo i sprawdziłem czy rusza cięgło przy mieszku - ruszał ale chyba słabo, wyjąłem przepływomierz i wykąpałem go w benzynie ekstrakcyjnej a potem wziąłem WD 40 zdrowo prysnąłem na cięgło przy mieszku turbo i rozruszałem go kilkadziesiąt razy, najpierw palcem a gdy mnie już bolał to drugą stroną wąskiego wkrętaka) Szczerze mówię, że nie wiem co pomogło ale już nie ma tego problemu. Mam nadzieje że u Ciebie też skończy się na błachostce.
PS.
Nie wiem co to jest błąd 17964 ale mogłeś się spytać gościa który Cię podpiął pod VAGZobacz ile Ci zostało czasu:
http://zegarsmierci.info/s/zegar
Komentarz
-
-
Błąd odczytywałem sam. 17964 to "Przekroczona dolna granica regulacji ciśnienia doładowania" i wg spisu błędów może być spowodowany uszkodzeniem N75 lub turbo. Przepływomierz raczej odpada bo czy z podłączonym czy nie efekt tak czy inaczej czasem się pojawia. Może faktycznie spróbuję jeszcze rozruszać cięgno. Ciekawe tylko czy akurat trafię na chwilę słabości mojego szkodnika bo np wczoraj specjalnie go przegoniłem nie żałując gazu i rwał do przodu jak szalony, turbo działało OK.1.9 TDI 110KM AHF '01 Elegance - "Jest gdzieś lecz nie wiadomo gdzie..."
Komentarz
-
Komentarz