Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zgrzytanie ABS??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zgrzytanie ABS??

    end

  • #2
    Zgrzytanie ABS??

    Witam,
    Jak w temacie. Ostatnio zrobiło się ślisko i moją Octavie dopadła taka przypadłość. Chodzi o to że przy silnym hamowaniu na śliskim słychać takie zgrzytanie jakby koła zębate przeskakiwały. Kontrolka od ABS się nie zapala przy tym. Często też przy ruszaniu na śliskim jest takie samo zgrzytanie, co najlepsze można wyczuć na którym kole tak sie dzieje. Wszystko wygląda tak jakby ESP reagowało na poślisk ale sęk w tym że ja tego ESP nie mam.

    Komentarz


    • #3
      Moim zdaniem normalna reakcja systemu ABS. Mnie też się kontrolka nie zapala w momencie interwencji systemu. Co do zgrzytów podczas przyśpieszania, może przegub wewnętrzny? Nie masz drgań budy przy przyśpieszaniu z średnich obrotów na wyższych biegach?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez KuRcZaKjaS
        ak w temacie. Ostatnio zrobiło się ślisko i moją Octavie dopadła taka przypadłość. Chodzi o to że przy silnym hamowaniu na śliskim słychać takie zgrzytanie jakby koła zębate przeskakiwały. Kontrolka od ABS się nie zapala przy tym
        a jak w/g Ciebie ABS powinien działać?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz


        • #5
          KuRcZaKjaS,Zgrzytanie przy chamowaniu na śliskim podłożu to normalne zjawisko plus pulsowanie pedału hamulca
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz


          • #6
            KuRcZaKjaS, jeśli chodzi o te zgrzyty przy ruszaniu to czy masz obok włącznika podgrzewania tylnej szyby przycisk ASR ?


            Możesz mieć ASR bez ESP bo to 2 różne systemy choć bazują na tym samym.

            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

            Komentarz


            • #7
              Powiem to moje pierwsze auto z ABS. Przednimi jakimi jeździłem z ABS jedyny dźwięk to takie jakby stukanie ale to zgrywało się z wibracja pedału. Dźwięk w moim jest taki dość metaliczny. Sprawdzę z tym przegubem bo czasem na suchym przy max skręconych kołach też słychać ten dźwięk.

              Komentarz


              • #8
                KuRcZaKjaS, dźwięk ABSu jak dla mnie nie należy to zbyt przyjemnych.

                Masz przy włączniku ogrzewania tylnej szyby przycisk ASR?

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz


                • #9
                  Pewnie masz ABS + EDS i ma zgrzytać przy ruszaniu na śliskim w momencie jeśli jedno koło napędowe zaczyna się za szybko obracać względem drugiego. EDS przyhamowuje poprzez pompę ABS te koło. Jak masz VAGa to podłącz i wejdź w ABS i przy numerze sterownika zapewne będzie Mark 20 lub MK20 ABS+EDS. Nawet jeśłi jest ASR to ten wyłącznik nie wyłaczy EDS

                  A jeśli CI te zgrzytanie przy ruszaniu przeszkadza to zmieniasz kodowanie. Masz 5 cyfr. Pierwszą cyferką powinno być 1 więc cyferkę 1 zamieniasz na 0 i już nie masz EDS

                  Komentarz


                  • #10
                    Podepnę się pod temat z EDS, ale zacznę od początku. W tamtym roku jesienią miałem problem z ABS, ginął i tak przejeździłem zimę, w poszukiwaniu usterki wymieniłem jeden czujnik w kole, ale to nie on był przyczyną awarii, ogólnie komputer pod vagiem pokazywał błąd pompy , co się okazało był brudny bezpiecznik przy akumulatorze 30A. Zadowolony że odzyskałem abs, wziąłem się za wymianę płynu hamulcowego bo czort wie ile lat miał, po wymianie pojawiło się zjawisk terkotania przy gwałtownym ruszaniu czyli EDS, teraz moje pytanie czy wymiana płynu, bądź jeżdżenie bez abs przez parę miesięcy może mieć wpływ na głośną pracę tego układu? Ogólnie byłem przekonany że t któryś przegub ale mechanik stwierdził że są ok, że to ewidentna praca pompy ABS. Trakcji nie mam ,posiadam tylko ABS z EDS (1AH kodowe z naklejki).
                    Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                    Peugeot 306 1.9 D
                    Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                    VW Polo 1.4 PB
                    Daewoo Nexia 1.5 LPG

                    Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                    Skoda Octavia I 1.8T LPG

                    Komentarz


                    • #11
                      Ten układ ogólnie jest głośny więc nie ma co szukać problemu, a jeśli Ci przeszkadza to odłącz EDS i będzie tylko ABS

                      Komentarz


                      • #12
                        Witajcie

                        Podepnę się pod temat. U mnie takze zgrzyta ABS. A dokładnie wczoraj podczas jazdy w korku delikatnie naciskając pedał hamulca zaczął zgrzytać ABS. Dzisiaj po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd 285 - Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.
                        Czy wystarczy na ślepo wymienić czujnik czy najpierw zając się czyszczeniem?

                        Przy okazji prześwietliłem silnik i wyrzuciło mi błąd 18010 - nie znany kod błędu, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.
                        W wyszukiwarce znalazłem opis kodów VAG i wynika z niego że to - 18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie D. Czy te kody dla różnych modeli i marek aut są kompatybilne? Czy odpięcie akumulatora mogłoby spowodować taki błąd?

                        Dzięki za podpowiedzi

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez adamwwy
                          Ten układ ogólnie jest głośny więc nie ma co szukać problemu, a jeśli Ci przeszkadza to odłącz EDS i będzie tylko ABS
                          Odłączenie to nie do końca dobre rozwiązanie bo nie po to to montowali by teraz wyłączać, najbardziej mnie zastanawia że przez tyle czasu nie dawało o sobie znaku , albo działało ciszej. Jeszcze zauważyłem że głośniej pracuje na skręconych kołach, a zwłaszcza na wstecznym, więc chyba coś nie tak, albo przy dość delikatnym ruszaniu. Ogólnie już się przyzwyczaiłem do tego ale czasem jest denerwujące.
                          Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                          Peugeot 306 1.9 D
                          Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                          VW Polo 1.4 PB
                          Daewoo Nexia 1.5 LPG

                          Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                          Skoda Octavia I 1.8T LPG

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie czasem działa ten układ blokowania koła łapiącego poślizg, ale muszę się przyznać, że odgłos zgrzytania nie przypomina. Bardziej stukanie, kołatanie. Tak jak odgłos ABS przy hamowaniu ale z mniejszą częstotliwością.
                            No i występuje zimą.
                            Chyba, że jakoś wyrywnie jeździsz i łapiesz uślizg na asfalcie :-)
                            A może czujnik któryś szwankuje.

                            [ Dodano: Pon 27 Lip, 15 08:39 ]
                            Qstachu, stawiał bym prędzej na poduszki albo wydech gdzieś o coś ociera , stuka.

                            Przy delikatnym ruszaniu EDS nie ma prawa działać.
                            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                            ---


                            A to moja skodzinka:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                            Komentarz


                            • #15
                              Ostatnio wyłączyłem EDS, nie ma zgrzytania , ale pozostał taki dziwny dźwięk, prawdopodobnie potwierdza się moja obawa o przegub wewnętrzny, tym bardziej że przy przyśpieszaniu lekko majda kierownicą (delikatnie buja na boki). Gorzej jak coś z mechanizmem różnicowym. W tygodniu pojadę do gumiarza niech mi sprawdzi opony dla świętego spokoju ale to by było za proste.

                              Wydech to na bank nie, prędzej poduszki ale szybciej coś z przeniesieniem napędu. Przy delikatnym to nie działał , ale jak już trochę więcej gazu, a jedno koło np załapało trochę piachu na asfalcie to chyba prawidłowa reakcja EDSu.
                              Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                              Peugeot 306 1.9 D
                              Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                              VW Polo 1.4 PB
                              Daewoo Nexia 1.5 LPG

                              Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                              Skoda Octavia I 1.8T LPG

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X