Octavia 4x4 Mk1 !!!! Potrzebna pomoc !!!! krk

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtas2001
    Classic
    • 2010
    • 4

    Octavia 4x4 Mk1 !!!! Potrzebna pomoc !!!! krk

    spj, :diabelski_usmiech
  • Wojtek58
    Classic
    • 2008
    • 29

    #2
    Octavia 4x4 Mk1 !!!! Potrzebna pomoc !!!! krk

    Witam!
    Mam następujący problem, diagnoza napędu 4x4 wykazała że jest uszkodzony moduł Haldex'u. Chce się do niego dobrać tzn. odkręcić ale za skurczybyka nie mam jak się dostać. Bardzo ciężko dojść kluczem.
    Tutaj zapodaje link z którego widać gdzie są śruby:


    Czy ktoś miał taki problem?! Sądzę że sprawdzenie poprawności lutowani na płytce sterującej mogło by pomóc, ewentualnie wymiana samego druku PCB.

    BTW w aso powiedzieli chłopaki wymiana modułu haldex koszt w granicy 2000zł z naciskiem na powyżej 2000zl. Szok!!!!

    Dzięki za każdą pomoc!!
    Octavia I 2,0 Ambiente combi 4x4

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Wojtek58, miąłem u siebie może nie tyle podobny problem jak Ty ale równie pewnego razu nie działał u mnie tylny napęd w 100% a mianowicie raz działał a raz nie ,po szukaniu trochę w necie i pytaniu kolegów z forum krzynol i robert0795 czy mieli styczność z tym problemem ale nic nie mogli pomóc bo się pierwszy raz z czymś takim spotkali , ale krzynol poradził które grupy sprawdzić,byłem świerzo po wymianie filtra i oleju (ori z ASO ) i nie było problemów ,gdy pojechałem z hamować auto po swapie na ARL-a ,kolega chcąc zjechać z rolek nie mógł wyjechać , więc spojrzeliśmy w złącze przy napędzie i sie okazało że na 7 pinów 6 było podgnitych na tyle że przy próbie czyszczenie się łamały , więc wymieniłem wszystkie,ale problem dalej został z tym że przed wymianą był błąd elektryczny (którego już nie pamiętam ale dotyczył on braku zasilania sterownika HALDEXA )a drugi to błąd 1155- - - - - 0483 Sprzęgło > błąd mechaniczny, długo nie dawało mi to spokoju ,trochę po grzebałem w necie,trochę podrzucili koledzy z leonclub (tu wielkie dzięki dla moderatora za usunięcie posta ,teraz guzik sie dowiedzą) i padło podejrzenie na pompkę wstępną haldexa, po sprawdzeniu jej rezystancji okazało sie ze podejrzenie jest słuszne , więc zacząłem szukać pompki ASO 2100pln ,ALLEGRO 800pln, na koniec udało mi się trafić używkę w dobrym stanie za 300zł , z linków które dostałem było właśnie o pomiarze rezystancji-oporności uzwojenia pompki ,moja przed wymianą nie wykazywała żadnej rezystancji a co za tym brak ciągłości połączenia , zakupiona pompka miała 2,1ohma , moja po zdemontowaniu się obudziła i pokazała 4,9ohma ,a po tygodniu już 6,1ohma ,wniosek był taki że pompka działała w zależności od wstrząsów oraz jeśli już działała to wytwarzała za małe ciśnienie , cóż jako że po wymianie pompki byłem ciekaw co było przyczyną jej uszkodzenia więc ja rozebrałem a co ujrzałem ,to już wyjaśniło wszystko ,smród spalenizny i pełno pyłu jak w młynku do kawy :lol: ,nic dziwnego że tak to wyglądało skoro ta pompka działa od razu po uruchomieniu silnika aż do jego wyłączenia ,widać że swoje przeżyła przez te 13lat :roll: , fotki wszystko zobrazują , od usterki pompki jeździłem praktycznie jak ośką a po wymianie od razu czuć jest różnicę w poruszaniu się i prowadzeniu auta,wszystko niestety trwało prawie 2mc ponieważ miałem taki kocioł w pracy i po pracy plus do tego remont w domu , że choć pompka przyszła na drugi dzień po zamówieniu .
      A tutaj mam linki na których ja sie posiłkowałem i były bardzo pomocne i jestem pewien ze tobie również pomogą.ok

      Diagnozowanie sterownika/sprzęgła haldex. Opracowanie powstało na podstawie informacji zdobytych na forach zagranicznych oraz przemyśleń własnych. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za powstałe straty jeśli ktoś przy okazji coś uszkodzi:) Główny problem jaki został rozwiązany to nieprawidłowa praca sterownika haldex. Wnioski mogą pomóc zdiagnozować inne usterki. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8N0 907 379 E Component: ESP 20 CAN V003



      Dobra koniec bazgrania czas na oglądanie :lol:
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • Wojtek58
        Classic
        • 2008
        • 29

        #4
        Dzieki za obszerne info!!
        Ale jeszcze pytanko, jak sie dostac to tego modulu tzn. jak mam go odkrecic. Bo jest bardzo malo miejsce aby tam podjesc narzedziem. Gosc w ASO powiedzial ze jesli pdniesie sie auto tylne zawieszenie opada i mozna tam jakos pogmyrac, zrobilem tak wczoraj majac do dyspozycji kanal i duzy podnosnik samochodowy i po podniesieniu niestety ilosc miejsca wcale nie zwiekszyla sie tak aby moc dojsc tam narzedziem.... Moze ktos ma jakis patent?
        Octavia I 2,0 Ambiente combi 4x4

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2321
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Wojtek58, ciężko jest mi coś doradzić,ponieważ ja nie miałem jeszcze potrzeby tego ruszać ,podejrzewam że konieczne będzie zdemontowanie tylnych sanek z napędem ,ale czy aby na pewno sterownik jest walnięty :?: widziałem na forum golfa ze gość chciał sprzedać sprawny napęd(haldex z dyferencjałem ) za 1000zł albo mniej bo również miał problemy i kupił drugi ale się okazało że to jednak nie napęd tylko instalacja .ok
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          Pracuję...