Zamieszczone przez klarus
Znikajacy Olej 1.9 tdi oznaczenie silnika ATD
Zwiń
X
-
Znikajacy Olej 1.9 tdi oznaczenie silnika ATD
Witam posiadam autko jak w temacie, zauważyłem już jakiś czas temu, że muszę dolewać dość znaczne ilości oleju bo autko go po prostu spala,nie ma nigdzie tak znaczących wycieków. Na ok. 15kkm dolałem w sumie ok. 3,5 - 4l oliwy. Obstawiam wstępnie ze winne jest turbo gdyż gorąca strona jest zapocona, zauważyłem również ostatnio że EGR też trochę cieknie ale to są małe ilości, tzn, cieknie dwoma otworkami równoległymi które są ponoć odpowiedzialne za wyrównywanie ciśnienia w zaworze EGR.
Pytanie jest następujące jak się upewnić że znikający olej to wina turbo?? oraz co zrobić z cieknącym EGR?? czy da sie go zaślepić słyszałem od mechanika z w silnikach ATD na pompo-wtryskach nie da się zaślepić bo komp. wywala błędy, a może to wina odmy?? choć nie sądzę. W spalinach ewidentnie czuć przepalony olej,gryząca w oczy olejowa woń.
Autko ma 230kkm na liczniku i jeździ pięknie tylko to dolewanie oliwy już mnie trochę meczy
-
-
jackit, Zobacz czy ci się nie zbiera olej w intercolerze jak twierdzisz że turbo puszczahttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pekooljackit, mialem podobny problem, u mnie pomogla wymiana pierscieni i od wymiany do wymiany dolewam okolo 0,5l
Hej Kolego możesz powiedzieć ile zaplaciłeś za tą przyjemność tzn. pierscienie i robocizna!!
[ Dodano: Wto 20 Sty, 15 12:09 ]
Zamieszczone przez pekooljackit, mialem podobny problem, u mnie pomogla wymiana pierscieni i od wymiany do wymiany dolewam okolo 0,5l
Jeszcze jedno jak zdiagnozowałeś że to pierścienie?? Mi mechanik sprawdzal kompresje przy okazji jak robil glowice bo musial ja zdjąć gdyż uszczelniacze pompowtrysku zaczely puszczać i diesel poszedl w olej . Glowica cala nadawala sie do czyszczenia i caly uklad olejowy, dlatego przy okazji zrobilem juz glowice jak okazalo sie ze musi ja zdjąć.
Komentarz
-
-
jackit, Dlaczego na początek chcesz rozbierać silnik :?: Napisałeś że turbo ci przepuszcza olej,jeżeli tak jest to najwięcej by sie go zbierało w IC.To idzie sprawdzić przecież.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
jackit, jak zauwazyles ja mam motor na pompie. U mnie to wygladalo nastepujaco:
po zakupie auta na pierwszy rzut poszla turbina do regeneracji, bo miala notoryczne notlaufy i cala byla zaolejona, pozniej robiona byla uszczelka pod glowica bo plyn uciekal ze zbiorniczka a dokladniej go wywalao cisnienie, takze te rzeczy moglem sobie odpuscic, wiec nic innego nie zostalo jak pierscienie. Po znajomosci mnie to kosztowalo tysiakapekool
Komentarz
-
-
jackit, oczywiście, że się da. ja miałem zaślepiony w awx, tylko wymagało to wyłączenia egra w sterowniku też (to już ktoś mocniej kumaty musi zrobić kompem). W atd podejrzewam, że jest podobnie. Poprostu w prostszych sterownikach nie sypie błędu zaślepiony egr (np. w tdi vp), a w nowszych już się pojawi check. Idea zaślepienia ta sama.
Komentarz
-
-
jackit, Z tym wywalaniem błędu po zaślepieniu jest tak że każdy model silnika ma przypisaną date od której to zaczyna wywalać błąd.Np.mój ASV od lutego 2004r.już sterownik wykrywa zaślepiony EGR i na szafie po 10km.oświeca się check.Wytłumaczył mi to mój mechanik,który zajmuje się tylko autami VAG.Tak że lepiej się zorientuj jak jest u ciebie przed zaślepieniem.Ale można wyłączyć EGR w sterowniku tylko musi to zrobić ktoś naprawde kumaty i co ma sprzęt do tegohttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pekooljackit, jak zauwazyles ja mam motor na pompie. U mnie to wygladalo nastepujaco:
po zakupie auta na pierwszy rzut poszla turbina do regeneracji, bo miala notoryczne notlaufy i cala byla zaolejona, pozniej robiona byla uszczelka pod glowica bo plyn uciekal ze zbiorniczka a dokladniej go wywalao cisnienie, takze te rzeczy moglem sobie odpuscic, wiec nic innego nie zostalo jak pierscienie. Po znajomosci mnie to kosztowalo tysiaka
Ja rownież mam zrobioną głowicę, wiec musze sprawdzic turbo i wszystko bedzie wiadomo czy to turbina czy pierścionki. Trochę oleju mi wyrzuca EGR-em ale wydaje sie na logikę że chyba nie mozliwościa jest by takie ilości szły z odmy. Obstawiam ze olej wali z turbiny i dlatego wywala go EGR-em,zrobi sie cieplej za jakies 2 miesiace to zaprowadze do znajomego mechaniora niech sprawdzi turbo i IC ile w nim oleju i mam nadzieje ze szybko znajdziemy jaka jest przyczyna,choc wiem ze ludzie mowia iz ATD PD bierze troche wiecej oleju niz inne konstrukcje silników,w instrukcji ktorą posiadam do autka wyraznie pisze ze na 1000km moze pobrac do 1l oliwy che mysle ze to chyba troche przesada;-)
Komentarz
-
-
jackit, Z tym olejem to nie przesada,takie są fakty i normy.Moja ASV,220tys.nalotu od wymiany do wymiany 15tys.bierze 0,6-0,7l.I to jest mało.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez btaMam ten sam motor, najechane 173 tys. Na 15 tys dolewam 1-1,5 L, w zależności od stylu jazdy. Jak go przegonię po autostradach, to te 1,5 L łyknie.
to ja na ok 15kkm wlalem prawie 4l jest to moj pierwszy diesel i ucze sie codziennie czegos nowego o nim. moj wedlug mnie bierze zdecydowanie za duzo nawet na postoju zapach spalin jest strasznie żrący i zalatuje przepalonym olejem. moj na liczniku ma 230kkm
Komentarz
-
-
jackit, może być kila przyczyn jeśli nie masz wycieków widocznych na zewnątrz , moze być turbo do regeneracji i z tym nie zwlekaj bo może się rozbiec motorek i będzie PA PA , może już popuszczać uszczelniacz na wale od str,koła 2massowego (tak miał baciszek w swoim AJM że z dnia na dzień z 0,5l -1,0l na 15kkm zaczą wlewać prawie 2l ) .ok
skoro głowica była robiona to raczej odpada , więc te dwie rzeczy bierz pod uwagę .
Gdybyście koledzy bta, jackit, potrzebowali jakiś gratów do ATD to mam pozostałości ze swojego po SWAPIE na ARL-a :diabelski_usmiech
więcej w podpisie .Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26jackit, może być kila przyczyn jeśli nie masz wycieków widocznych na zewnątrz , moze być turbo do regeneracji i z tym nie zwlekaj bo może się rozbiec motorek i będzie PA PA , może już popuszczać uszczelniacz na wale od str,koła 2massowego (tak miał baciszek w swoim AJM że z dnia na dzień z 0,5l -1,0l na 15kkm zaczą wlewać prawie 2l ) .ok
skoro głowica była robiona to raczej odpada , więc te dwie rzeczy bierz pod uwagę .
Gdybyście koledzy bta, jackit, potrzebowali jakiś gratów do ATD to mam pozostałości ze swojego po SWAPIE na ARL-a :diabelski_usmiech
więcej w podpisie .
Ja obstawiam turbo albo pierscienie.
Mam jeszcze pytanie czy jesli faktycznie turbo bedzie ok tzn, nie puszcza to czy pierscienie da sie zmienic bez zdejmowania głowicy??? podemontzu miski olejowej da rade wal wyciagnac dolem i korbami i tłokami???czy tak sie nie robi???
[ Dodano: Czw 22 Sty, 15 09:09 ]
SWAPIE na ARL-a ??? Po co ludzie robia? takie rzeczy???pytam z ciekawości czyżby konstrukcja ATD była aż tak nieudana????
[ Dodano: Czw 22 Sty, 15 09:26 ]
Kolego Robal 26 ile chcesz za EGR do ATD??? w jakim jest stanie???
Komentarz
-
-
jackit, da radę ale musisz rozpiąć rozrząd ,a przy tym również jest roboty , co do pierścieni to raczej mało prawdopodobne , natomiast co do SWAPA po prostu przez niedbałość poprzednich właścicieli silnik w pewnym momencie zaczął generować duże koszty co wiązało sie mało opłacalne (szykujący sie rozrząd do wymiany , koło 2 masowe kompletnie , problem z 2ma pompowtryskami choć logi mieściły się w normie a komp nie sygnalizował żadnych błędów) ,więc tanie mi było kupić słupek z osprzętem,dobra baza do modów, co zauważyłem pomimo większej mocy auto nie pali więcej jak ATD ,po prostu wg mnie te 101KM jest trochę za mało do takiej budy z napędem ,taka 130KM już by lepiej śmigała .
Co do EGR-a przez własny błąd musiałem kupić nowy , rok czasu pojeździł i był robiony swap a teraz leży sobie w ori pudełku cena jaka by mnie zadowoliła to 200zł +kw.
Jak robiłem swap była myśl o jego usunięciu ale koszt 400żł był troche nie na miejscu więc zostałBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
bylem u znajomego mechaniora dzisiaj sprawdzil to i owo i tak jak przypuszczalem uszczelnienia turbiny puszczaja,pytanie jest nastepujace gdzie warto regenerowac turbo i na jakich czesciach moze w woj. lubelskim sa jakies profesjonalne i polecane zakaldy???
w prawdzie to nie woj. lubelskie ale co o nich myslicie robil ktos tam swoje turbo???
Komentarz
-
-
jackit, Moge ci doradzić tak.Jeżeli masz w planie regeneracje turbiny a chcesz ją wysłać to skontaktuj się z kimś z Wrocławia.Oni tam mają najlepszego szpeca od turbin.Naprawa,czyszczenie,regeneracja to jego specjalność.I wcale nie jest taki drogi
[ Dodano: Pią 23 Sty, 15 12:09 ]
jackit, Znalazłem,w linku 5 post od góry
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz