Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Dziwne wibracje silnika a ogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Dziwne wibracje silnika a ogrzewanie



    [ Dodano: Nie 17 Kwi, 16 01:50 ]


    [ Dodano: Nie 17 Kwi, 16 02:01 ]

  • #2
    [O1] Dziwne wibracje silnika a ogrzewanie

    Octę mam już 4 lata ale tak mało nią jeżdżę, że część rzeczy pozostaje dla mnie tajemnicą

    Podpowiedzcie proszę, czy tak ma być czy coś się zepsuło?

    Zacznę od tego, że auto posiada klimatronik.
    Wszystkie "zabiegi" wykonuję kiedy silnik osiągnie już 90 stopni.

    - jak włączam ogrzewanie za pomocą czerwonego/niebieskiego przycisku (cieplej/zimniej) a w okienku z prawej nie pojawia się ani AUTO ani ECON to po kilku minutach pracy nawiewu całą budą samochodu zaczyna delikatnie telepać (czuć to i na kierownicy i na drążku zmiany biegów) i słychać, że pracuje pod większym obciążeniem. Wyłączenie ogrzewania powoduje, że po 5-10 sekundach telepanie przechodzi. Wibracje czuć zarówno podczas jazdy jak i na postoju.

    - jak włączam ogrzewanie a w okienku z boku wyświetli się AUTO to również zaczyna delikatnie telepać samochodem (sytuacja analogiczna jak ta opisana powyżej), do tego pod maską kręci się wentylator na mniejszej chłodnicy (zapewne klimy)

    - jak włączam ogrzewanie a w okienku z boku świeci się ECON to nic nie telepie i wszystko ładnie działa ogrzewając wnętrze.
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz


    • #3
      klekocix, no to wychodzi na to, że masz do sprawdzenia napęd.. pasek, napinacz - kompresor klimy a przy okazji bym też sprawdził sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Może masz jakieś błędy zapisane w klimatroniku?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz


      • #4
        Ja bym jeszcze sprawdził same wentylatory na chłodnicy, bo mogą być nie wyważone lub odważnik mógł skorodować i polecieć sobie...

        Ten odważnik na wiatraczku, to taka mała metalowa zapinka

        Tak bynajmniej miałem u siebie...
        Czy aż całą budą telepało, to może za mocno powiedziane, ale wibracje były zdecydowanie wyczuwalne :evil:
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz


        • #5
          Kurde mam to samo. Jeśli naprawisz to daj znać co i jak

          Komentarz


          • #6
            Ok, to jeszcze dwa pytania:

            Nr. 1
            - Jeśli pojawia się na wyświetlaczu napis AUTO to znaczy, że klima włączona... (bo wieje ciepłe powietrze i autem telepie)
            - Jeśli pojawia się na wyświetlaczu napis ECON to znaczy, że klima jest wyłączona... (bo wieje ciepłe powietrze i autem nie telepie)
            - Jeśli nie pojawia się na wyświetlaczu żaden napis (a ciepło wieje i autem telepie) to znaczy że też chodzi klima ?

            Nr. 2
            Odważnik na wiatraku ma być na którymś z jego śmigów czy też na plastikowym obwodzie tychże? (oczywiście mówimy o mniejszym wiatraku na mniejszej chłodnicy od klimy?)


            EDIT: Wykonałem też ten autotest, ale ilość błędów = 0.

            Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

            https://www.facebook.com/Freshtimers

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez klekocix
              Nr. 1
              - Jeśli pojawia się na wyświetlaczu napis AUTO to znaczy, że klima włączona... (bo wieje ciepłe powietrze i autem telepie)
              - Jeśli pojawia się na wyświetlaczu napis ECON to znaczy, że klima jest wyłączona... (bo wieje ciepłe powietrze i autem nie telepie)
              - Jeśli nie pojawia się na wyświetlaczu żaden napis (a ciepło wieje i autem telepie) to znaczy że też chodzi klima ?
              Dokładnie tak.
              Zamieszczone przez klekocix
              Nr. 2
              Odważnik na wiatraku ma być na którymś z jego śmigów czy też na plastikowym obwodzie tychże? (oczywiście mówimy o mniejszym wiatraku na mniejszej chłodnicy od klimy?)
              Jak odważnik nie był przez nikogo przekładany, to może być na jednym, bądź na 2 śmigłach.

              U mnie sprawa skończyła się wymianą całego wiatraka. Kupiłem nowy zamiennik.
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz


              • #8
                4tech
                Znaczy jedyny sposób jakim mogę spróbować sprawdzić czy wentylator jest nie wyważony jest zatrzymanie go w biegu i sprawdzenie czy wibracje ustąpiły?

                (Nie, palców nie będę wkładał w łopaty śmigła Pomysł jest taki aby kij z kawałkiem szmaty na końcu coraz mocniej dociskać do koła jakie znajduje się na zewnątrz śmigów aż do całkowitego zatrzymania).
                Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                https://www.facebook.com/Freshtimers

                Komentarz


                • #9
                  Uważaj, żebyś śmigów nie uszkodził podczas wychamowywania...
                  Przyjrzyj mu się dokładnie, może na którymś jest ślad po odważniku.

                  Możesz go jeszcze wyjąć z auta i puścić go na niższym napięciu w ręku.
                  Wtedy masz szansę poczuć te wibracje :diabelski_usmiech
                  Ale to już rzeźnia i trochę roboty :roll:

                  W sumie sposobów było by kilka, ale jak to mawiał mój dziadek - masz łeb i ch.. to kombinuj :diabelski_usmiech
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    Jednak u mnie wibracje są cały czas... nieważne czy auto econ. Możliwe, ze to z tego samego powodu co u kolegi mimo, ze u niego na econ przestaje wibrować ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Kolego soberowy,

                      jeśli u Ciebie pojawiają się wibracje to sprawdzałeś pod maską czy kręci Ci się wentylator którejś z chłodnic?

                      Ja dziś przejechałem kilka dobrych kilometrów, co jakiś czas stawałem sprawdzając pod maską czy nie kręci się wentylator. Jak na złość nie kręcił się żaden, wibracji też nie było...

                      P.S. sprawdziłem wiatrak od klimy i rzeczywiście na jednym z ramion jest taka mała metalowa spinka.
                      Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                      https://www.facebook.com/Freshtimers

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X