Zamieszczone przez Prezes52
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Urwany Tłok
Zwiń
X
-
Urwany Tłok
Pacjent rocznik 2004, 202.000 przebiegu oryginał (po ojcu)
w czwartek rano po uruchomieniu miałem silne bicie na pedał sprzęgła i stukanie mechaniczne z okolic silnika. No nic pojechałem spokojnie do pracy. Po pracy bardzo ciężko odpalił ale jakoś się udało. Obroty falowały 500-1500 rpm i poszła MEGA zasłona niebieskiego dymu z wydechu. Jakoś doturlałem się 50 km do mechanika (nadal było bicie na sprzęgło). Niebieski dym utrzymywał się ok. 10-15 min później ustał. Mechanik zajął się szkodnikiem (dwumasa + sprzęgło wymienione) bicie na sprzęgło ustało, jednak dym po odpaleniu był nadal + stukanie. Po rozkręceniu silnika okazało się, że urwał się drugi tłok.
Czy ktoś może podać przyczynę ?
Czy to prawda, że podczas robienia programu mogła zostać zwiększona dawka paliwa z 8mg na 10 mg bez zwiększenia dawki powietrza?
Na programie zrobiłem 40.000km przez dwa lata bez problemu
-
Dawkę powietrza reguluje się w programie przez zwiększenie doładowania ewentualnie wyłącznie EGR (świeże powietrze zamiast spalin). Na jałowym praktycznie można tylko zwiększyć dawkę powietrza przez wyłącznie EGR. Jak nie latałeś na gazie w podłodze dużo to można to zaliczyć do pecha że akurat w tym toku była wada materiałowa. Daj więcej fotek tego tłoka i cylindra.
Komentarz
-
M4D, "ale urwał" :shock: współczuje
to była wada materiału - pech, ja miałem w swoim byłym SI podniesione samo paliwo podobno(takie programy robił v-tech swego czasu dziwne) i żadna taka historia się nie wydarzyła, a auto lata na programie już chyba coś koło 160 tkm....i wszystko pięknie bangla. Co do powietrza nie wiem jak było u mnie, ale doładowanie turbo miałem serie.
Komentarz
-
Fotów brak :roll:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
Komentarz