[O1] "Brak mocy" przy wysokich obrotach silnika.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BereT
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] "Brak mocy" przy wysokich obrotach silnika.

    pab567, Czyli idealnie też nie jest,jeśli po wyłączeniu radyjka wzmacniacz jest jeszcze włączony przez kilka minut i "kradnie prąd".
  • puszekx
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    [O1] "Brak mocy" przy wysokich obrotach silnika.

    Dzień dobry!

    Mój samochód to Skoda Octavia I, z silnikiem 1.9 TDI, 110 KM (AHF).
    Od jakiegoś czasu mam problem - przy odpowiednio wysokich obrotach silnika samochód przestaje przyspieszać, pomimo maksymalnego wciśnięcia pedału gazu.
    Dzieje się tak przy ok. 2.5 tys. obrotów na piątym biegu - samochód ma wtedy problem z przekroczeniem prędkości 130 km/h, a obrotomierz zatrzymuje się na wartościach z przedziału 2500-3000 RPM. Problem odczuwalny jest też na "czwórce" - np. przy wyprzedzaniu.

    Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego, w programie VCDS Lite, pokazał się następujący błąd:
    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

    P1556 - 35-10 - - - Intermittent
    Zrobiłem też logi (czy wykonałem je prawidłowo?):
    Statyczne
    Dynamiczne 1
    Dynamiczne 2

    Szukając przyczyny problemu wymontowałem i wyczyściłem przepływomierz - po tym zabiegu z wydechu przestały wydobywać się kłęby czarnego dymu.
    Zauważyłem też, że tłoczek w zaworze EGR nie pracował w pełnym zakresie, zacinał się. Wymieniłem zawór na nowy.
    Po tych zabiegach problem pozostał.

    Jeśli może to pomóc w zdiagnozowaniu problemu, to dodam, że po szybkiej jeździe, na postoju pojawia się plamka oleju pod intercoolerem.

    Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy, bo sam niewiele jestem w stanie wywnioskować z wyników pomiarów.

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4199
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Hint: "notlauf" i
      Jak poczytasz, będziesz wiedział co jeszcze trzeba przejrzeć
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • aniol
        RS
        • 2012
        • 5228
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        puszekx, Notlauf-Bolączka doładowania turbinami ze zmienną geometrią.W szukaj jest wszystko na ten temat jak kolega 4tech, pisał.
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          puszekx, a jak te logi robiłeś? :szeroki_usmiech
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • puszekx
            Classic
            • 2009
            • 9

            #6
            Zamieszczone przez alxxx
            puszekx, a jak te logi robiłeś? :szeroki_usmiech
            Zarejestrowałem odczyty z grup 003, 008, 011 (podmenu Engine -> Measuring blocks w VCDS Lite).
            Log statyczny zapisałem, gdy samochód pracował na biegu jałowym (raz dodałem trochę gazu, co widać w logu).
            Logi dynamiczne zapisywałem podczas zwiększania obrotów z 1500 do 4200 RPM, jadąc na trzecim biegu, z gazem wciśniętym do oporu.

            Edit: czytałem, że może być wiele różnych powodów spadku mocy silnika. Czy moglibyście na podstawie logów naprowadzić mnie na możliwą przyczynę problemu?

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Turbo nic nie pompuje. Najpierw do sprawdzenia czy sztanga turbo jest wciągana zaraz po odpaleniu. Tu masz link do filmu jak sprwdzić sztangę.

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                puszekx, zrób loga 011BS ale zanim to zrobisz... sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • puszekx
                  Classic
                  • 2009
                  • 9

                  #9
                  Zamieszczone przez alxxx
                  puszekx, zrób loga 011BS ale zanim to zrobisz... sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe.
                  Proszę jeszcze o jakąś wskazówkę - jak sprawdzać te wężyki? Jest na to jakiś sprytny sposób?

                  Komentarz

                  • aniol
                    RS
                    • 2012
                    • 5228
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    puszekx, Sprawdzić np.wzrokowo czy nie są popękane i otulina nie poszarpana.Ten od n-75 do gruszki turbiny sprawdzałem dużą strzykawką zasysając i obserwowałem czy sztanga sie rusza (około 2 cm powinna się ruszyć).
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    Pozdrawiam ANIOL

                    Komentarz

                    • puszekx
                      Classic
                      • 2009
                      • 9

                      #11
                      Obejrzałem jeszcze raz wężyki podciśnieniowe i okazało się, że ten, który łączy zawór N75 z gruszką przy turbinie ma dziurę. Zacznę więc od wymiany tego wężyka.

                      Proszę jeszcze przy okazji o napisanie - jak wy obserwujecie ruchy sztangi? W moim silniku (1.9 TDI, AHF) dostęp do niej jest bardzo utrudniony. Czy jest jakiś wygodny sposób obserwowania jej ruchów? Boję się włożyć rękę z lusterkiem pod silnik, kiedy ten pracuje.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        A po co się męczyć - taka obserwacja sztangi i tak jest bardzo mało miarodajna.
                        Zrob logi po wymianie wężyka 011 i 010 dynamiczne i 011 statyczny Basic Settings
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          puszekx, Tak jak przemik, pisze zrób logi,to jest dokładniejsza metoda.A co do tego wężyka to ja obserwowałem z góry.Kumpel zassał strzykawke a ja z jednej strony latarka(między zbiorniczkiem wyrównawczym płynu a podszybiem) a patrzyłem w dół między silnikiem a dolotem powietrza do egr.Z tym że osłone silnika miałem zdjętą.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          Pracuję...