pab567, Czyli idealnie też nie jest,jeśli po wyłączeniu radyjka wzmacniacz jest jeszcze włączony przez kilka minut i "kradnie prąd".
[O1] "Brak mocy" przy wysokich obrotach silnika.
Zwiń
X
-
[O1] "Brak mocy" przy wysokich obrotach silnika.
Dzień dobry!
Mój samochód to Skoda Octavia I, z silnikiem 1.9 TDI, 110 KM (AHF).
Od jakiegoś czasu mam problem - przy odpowiednio wysokich obrotach silnika samochód przestaje przyspieszać, pomimo maksymalnego wciśnięcia pedału gazu.
Dzieje się tak przy ok. 2.5 tys. obrotów na piątym biegu - samochód ma wtedy problem z przekroczeniem prędkości 130 km/h, a obrotomierz zatrzymuje się na wartościach z przedziału 2500-3000 RPM. Problem odczuwalny jest też na "czwórce" - np. przy wyprzedzaniu.
Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego, w programie VCDS Lite, pokazał się następujący błąd:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Statyczne
Dynamiczne 1
Dynamiczne 2
Szukając przyczyny problemu wymontowałem i wyczyściłem przepływomierz - po tym zabiegu z wydechu przestały wydobywać się kłęby czarnego dymu.
Zauważyłem też, że tłoczek w zaworze EGR nie pracował w pełnym zakresie, zacinał się. Wymieniłem zawór na nowy.
Po tych zabiegach problem pozostał.
Jeśli może to pomóc w zdiagnozowaniu problemu, to dodam, że po szybkiej jeździe, na postoju pojawia się plamka oleju pod intercoolerem.
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy, bo sam niewiele jestem w stanie wywnioskować z wyników pomiarów.
-
-
Hint: "notlauf" i
Jak poczytasz, będziesz wiedział co jeszcze trzeba przejrzećO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
puszekx, Notlauf-Bolączka doładowania turbinami ze zmienną geometrią.W szukaj jest wszystko na ten temat jak kolega 4tech, pisał.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alxxxpuszekx, a jak te logi robiłeś? :szeroki_usmiech
Log statyczny zapisałem, gdy samochód pracował na biegu jałowym (raz dodałem trochę gazu, co widać w logu).
Logi dynamiczne zapisywałem podczas zwiększania obrotów z 1500 do 4200 RPM, jadąc na trzecim biegu, z gazem wciśniętym do oporu.
Edit: czytałem, że może być wiele różnych powodów spadku mocy silnika. Czy moglibyście na podstawie logów naprowadzić mnie na możliwą przyczynę problemu?
Komentarz
-
-
Turbo nic nie pompuje. Najpierw do sprawdzenia czy sztanga turbo jest wciągana zaraz po odpaleniu. Tu masz link do filmu jak sprwdzić sztangę.
Komentarz
-
-
puszekx, Sprawdzić np.wzrokowo czy nie są popękane i otulina nie poszarpana.Ten od n-75 do gruszki turbiny sprawdzałem dużą strzykawką zasysając i obserwowałem czy sztanga sie rusza (około 2 cm powinna się ruszyć).http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Obejrzałem jeszcze raz wężyki podciśnieniowe i okazało się, że ten, który łączy zawór N75 z gruszką przy turbinie ma dziurę. Zacznę więc od wymiany tego wężyka.
Proszę jeszcze przy okazji o napisanie - jak wy obserwujecie ruchy sztangi? W moim silniku (1.9 TDI, AHF) dostęp do niej jest bardzo utrudniony. Czy jest jakiś wygodny sposób obserwowania jej ruchów? Boję się włożyć rękę z lusterkiem pod silnik, kiedy ten pracuje.
Komentarz
-
-
puszekx, Tak jak przemik, pisze zrób logi,to jest dokładniejsza metoda.A co do tego wężyka to ja obserwowałem z góry.Kumpel zassał strzykawke a ja z jednej strony latarka(między zbiorniczkiem wyrównawczym płynu a podszybiem) a patrzyłem w dół między silnikiem a dolotem powietrza do egr.Z tym że osłone silnika miałem zdjętą.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz