[O1] Samochód dziwnie sie zachowuje podczas jazdy 120 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jam80
    Classic
    • 2013
    • 7

    [O1] Samochód dziwnie sie zachowuje podczas jazdy 120 km

    ZYGA_P, Jest godz 21.50 Nadal nie próbowałeś czegokolwiek szukać na tym forum ww temacie a minęło ponad 12 h od założenia tematu Wyobraź sobie że widać co czytasz i kiedy na tym forum No ale oczywiście wszyscy są be a ty niewinny :!:
    Ja również kończę :!:
  • keciu
    Drive
    • 2011
    • 63
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O1] Samochód dziwnie sie zachowuje podczas jazdy 120 km

    Witam .Dzisiaj zauważyłem ze podczas jazdy samochód zachowuje sie tak jakby płynął ,był miętki i przy zmiany pasa tak jakoś dziwnie sie go prowadzi .Zmieniłem opony na letnie .Czyżby to była wina opon a może amortyzatory ? Może macie swoje sugestie za które z góry dziekuje pozdrawiam.Skoda moja to .Octavia I rok 1999 1,9 TDI 90 koni

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      keciu, Po mojemu amortyzatory
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Proponuję w tej kolejności: sprawdzenie ciśnienia w oponach, test amortyzatorów na trzepaku, sprawdzenie luzów łożysk kół przednich (wiem z własnego doświadczenia, że przednie łożysko może mieć spory luz a wcale nie będzie hurgotać), na koniec szarpak u dobrego diagnosty.
        Jeśli opony zimowe masz węższe od letnich , to całkiem możliwe, że po przekładce odczuwasz efekt pływania na koleinach...z tym że powinno to być z umiarem, a nie takie wodzenie z pasa na pas.

        Komentarz

        • keciu
          Drive
          • 2011
          • 63
          • Octavia II (1Z3)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          dzięki sprawdzę wszystko po kolei w poniedziałek ,ponieważ auto do poniedziałku będzie stało gdyż mam mała imprezkę .Jeszcze raz dziekuje

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3778
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez paulob1
            test amortyzatorów na trzepaku
            Test ten jest mało miarodajny na tzw. bujanie auta. Testuje amortyzator z dużą częstotliwością drgań Kiedyś w mojej O1 test był bdb. na amortyzatorach a auto pływało jak łajba
            Wymieniłem na komplet Kayaba Excel G i stał się cud :szeroki_usmiech
            Stare amortyzatory sprawdzając ręcznie pracowały jak strzykawka bez większego oporu
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              endryu, nie wiem o jakim Ty teście piszesz. Ja pisałem o profesjonalnym teście na stacji diagnostycznej, gdzie na kole wywoływane są drgania o charakterze zatokowym (zbliżonym do funkcji sinus) z malejącą częstotliwością. Program oblicza procentowy udział w trzymaniu koła na podłożu, tzn. jaki jest procent przylegania koła do asfaltu przy drganiach o różnej częstotliwości, na ogół malejącej. Szczegóły zna diagnosta i po teście wręcza wykres z opisem. Bujanie auta na własną rękę to takie garażowe testy.
              Tutaj test profesjonalny:



              A tutaj garażowy:



              [ Dodano: Nie 19 Kwi, 15 12:16 ]
              A tak lekko poza tematem, to nawet jadąc za autem z zużytymi amortyzatorami można zauważyć efekt "tupania " koła o asfalt, gdy wjedzie ono w nawet niewielką dziurę.
              Znasz zapewne teorię wahadła matematycznego. Im większa masa, tym mniejsza częstotliwość drgań. Bujając całym autem działasz całą masą auta od góry na amortyzator.Koło wraz z amortyzatorem, sprężyną, wahaczem i sworzniem i częściami ruchomymi tulei stanowi tzw. masę nieresorowaną i tylko ona posiada energię kinetyczną, którą amortyzator powinien wytłumić.

              Komentarz

              • Wolga85
                Rider
                • 2014
                • 288
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Ja założyłem KYB exel g do mojego pierwszego auta była to corsa b. Teraz auto jest w rękach kuzyna. Minęło 5 lat i uważam że nic nie straciły nawet jak dla mnie jeszcze się utwardziły.

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3778
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez paulob1
                  endryu, nie wiem o jakim Ty teście piszesz. Ja pisałem o profesjonalnym teście na stacji diagnostycznej
                  Ja też miałem test na stacji kontroli pojazdów (linia MAHA), który wykazywał sprawność amortyzatorów ok 60% w określonej sinusoidzie drgań jaką mierzy tester a autem jeździło się jak starą balią. Test nie wykazał niesprawności amortyzatorów powodujących opisywaną ich niesprawność Auto bujało się na boki szczególnie przy zmianach pasa ruchu oraz jazda na długim łuku z dopuszczalną prędkością ok 90-100 km/h skodzina zaczynała "pływać" na boki. Robiła się "bujanka" nadwozia. Po wymianie kpl. amortyzatorów z odbojami i osłonami bujanie ustało. Inne elementy zawieszenia były sprawne i nie wymieniałem ich.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • keciu
                    Drive
                    • 2011
                    • 63
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Wszystkim dziekuje za zabranie glosu i za cenne porady . Zacząłem jak mi proponował paulob1 od OPON, a wiec okazało sie ze na wymianie opon z zimowych na letnie -wulkanizator do letnich przód wpompował mi prawie 3 atmosfera a tylne po 2,6 atmosfery z tym ,ze międzyczasie złapałem gwoździa i ciśnienie spadło do 1,5 . Teraz zrobiłem jazdę próbną i pływanie ustąpiło .Zajechałem do gościa a on ze uczeń jest teraz w szkole i z nim pogada . ręce opadają . Jak tylko będę miał czas to wjadę na stacje zbadać amortyzatory i zawieszenie ....Jeszcze raz dziekuje za pojecie dyskusji ,dzięki

                    Komentarz

                    Pracuję...