Problem z ładowaniem - alternator czy regulator?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Arek104
    Classic
    • 2018
    • 1

    Problem z ładowaniem - alternator czy regulator?

    Szczerze mówiąc nie wiem jakie mam ale zużywają się wolniej niż przód. Na razie tarcze tylne i klocki zmieniałem raz i wizualnie do 200000 bez najmniejszego problemu dojadą (obecnie 178000km).
  • Arek104
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    Problem z ładowaniem - alternator czy regulator?

    Cześć,
    mam problem z doładowywaniem akumulatora. Akumulator został sprawdzony w sklepie - wynik ok. Ładowanie mierzone na akumulatorze większość czasu podczas pracy silnika 13,9-14,2V jednak często na jakiś czas (2,3minuty) skacze na 13,5V nawet na wyłączonych odbiornikach. Jako, że z elektryką jestem trochę na bakier to mogę prosić o informację w jaki sposób wpiąć się w alternator żeby sprawdzić jego ładowanie przed akumulatorem? Czy macie jakieś doświadczenia, sugestie co może być przyczyną takiego spadku napięcia? Regulator?
    Pozdrawiam
    Pozdrawiam Arek

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Arek104, Jak masz miernik to można założyć na klemy akumulatora i tak zmierzysz.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • Arek104
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        Na akumulatorze mierzyłem. Chciałbym na alternatorze sprawdzić
        Pozdrawiam Arek

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Arek104, Vag,vcds.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • logan_x
            Rider
            • 2011
            • 401
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Żeby zmierzyć napięcie ładowanie alternatora trzeba by go odłączyć od instalacji, czyli odkręcić gruby kabel od alternatora i zmierzyć napięcie pomiędzy śruba do której był przykręcony a masą.

            Komentarz

            • Krzycho-63
              Rider
              • 2007
              • 628
              • Superb II (3T4)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez logan_x
              Żeby zmierzyć napięcie ładowanie alternatora trzeba by go odłączyć od instalacji, czyli odkręcić gruby kabel od alternatora i zmierzyć napięcie pomiędzy śruba do której był przykręcony a masą.
              Super przepis na uszkodzenie alternatora.
              Skoda Superb II Ambition
              2.0 TDI CR 170 KM

              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

              Komentarz

              • Arek104
                Classic
                • 2014
                • 5

                #8
                aniol - Vag pokaże mi gdzie jest problem? Bo napięcia alternatora chyba nie pokaże no nie..?

                Krzycho-63 to może wiesz jak dobrze to zmierzyć nic nie uszkadzając?
                Pozdrawiam Arek

                Komentarz

                • paulob1
                  Rider
                  • 2008
                  • 470
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Arek104, zacząć należy przede wszystkim od teorii. Alternator jest prądnicą synchroniczną prądu przemiennego trójfazową z prostownikiem sześcio-pulsowym, a więc posiada 6 diod prostowniczych wpiętych na wyjściu z uzwojeń stojana (trzy plusowe i trzy minusowe).O diodach na wzbudzeniu nie piszę, bo one na ogół nie ulegają uszkodzeniu. Wystarczy, że jedna z diod będzie uwalona i zaczynają się jaja z napięciem.
                  Proponuję podjechać do dobrego autoelektryka, bo po pierwsze jak sam napisałeś jesteś na bakier z elektryką, po drugie diody alternatora mierzy się miernikiem indukcyjnym z odpowiednim napięciem probierczym. Zwykły multimetr potrafi zakłamywać pomiar.
                  Samo napięcie stałe, to już po prostowniku zmierzysz na jego wyjściu (na tej dużej nakrętce względem masy), ale należy pamiętać, że w skład tego napięcia masz sześć pulsów z wyprostowanych dwóch sinusoid, jakie daje prądnica. Wystarczy, że jedna z diod będzie uwalona i napięcie będzie się wahać. W starszych samochodach (miałem przypadek w Poldolocie) gdy byłą uwalona jedna dioda, kontrolka na desce- ta od ładowania- delikatnie się żarzyła. Gdy uwaliło drugą diodę - świeciła już prawie połową swojej normalnej światłości. Jeśli masz możliwość podmiany regulatora, to wykonaj. W innym przypadku pozostaje wizyta alternatora na stole probierczym i wykonanie pomiarów.

                  [ Dodano: Nie 26 Kwi, 15 19:52 ]
                  Proponuję jeszcze sprawdzić spadek napięcia pomiędzy wyjściem z alternatora, a klemą plusową na akumulatorze. nie ma prawa być więcej, niż 0,1 - 0,2 V przy dużym poborze prądu, np. włączona tylna szyba ogrzewana i światła mijania. Dajesz sondy multimetru między dużą nakrętkę alternatora (wyjście plusowe) a dodatnią klemę aku. Połączenie masy akumulatora do masy samochodu również do sprawdzenia. Spadki napięcia się sumują. Tu trochę, tam trochę....

                  [ Dodano: Nie 26 Kwi, 15 19:55 ]
                  Sorki za mały lapsus... miało być sześć pulsów z wyprostowanych trzech sinusoid...

                  Komentarz

                  • logan_x
                    Rider
                    • 2011
                    • 401
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Krzycho-63
                    Zamieszczone przez logan_x
                    Żeby zmierzyć napięcie ładowanie alternatora trzeba by go odłączyć od instalacji, czyli odkręcić gruby kabel od alternatora i zmierzyć napięcie pomiędzy śruba do której był przykręcony a masą.
                    Super przepis na uszkodzenie alternatora.
                    Mój błąd, potrzebne jest jeszcze jakieś obciążenie np. żarówka.
                    Kumpel wymieniał w vento 1.9 rozrusznik i zapomniał przykręcić do rozrusznika kabel od alternatora. Jeździł, aż się akumulator rozładował, przykręcił kabel, z alternatorem wszytko było ok.
                    Widocznie miał farta.

                    Komentarz

                    • Arek104
                      Classic
                      • 2014
                      • 5

                      #11
                      paulob1 - dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Nie ma co kombinować jak się ma wiedzę nie kompletną. Oddam alternator fachowcom. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego to napięcie ładowania jest ok a za chwilę spadnie i znów wraca na wymagany poziom.... no ale może elektryk mi na to pytanie odpowie . jeszcze raz dzięki.
                      Pozdrawiam Arek

                      Komentarz

                      • paulob1
                        Rider
                        • 2008
                        • 470
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Arek104, przypilnuj, żeby sprawdził diody robocze (6 sztuk, 3 plusowe, 3 minusowe).
                        Do tego trzeba wyciągnąć alternator i kilka śrubek odkręcić. Cały mostek prostowniczy znajduje się po przeciwnej stronie od rolki. Diody są na 2 blaszkach owalnych po trzy na każdej. Jedna sekcja(blaszka) jest połączona z masą, druga daje plus.



                        To te pastylko z końcówkami, ponabijane na blaszki.

                        Komentarz

                        Pracuję...