przegrzany silnik i zimna chlodnica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szybki.bil
    Classic
    • 2020
    • 0

    przegrzany silnik i zimna chlodnica

    Kupowalwm te wersja SONY defaultowo NTSC na plnt za jakies 108zl wyszlo.

    wire Wireless car trunk handle reverse parking rear view camera for sony ccd Skoda Roomster Fabia Octavia Yeti superb Audi A1

    (from AliExpress Android)
  • szybki.bil
    Classic
    • 2015
    • 8

    #2
    przegrzany silnik i zimna chlodnica

    witam.mam problem z przegrzewajacym sie silnikiem.auto lapie temperature 130 stopni po kilku minutach a chlodnica jest zimna.myslalem ze to termostat wiec go wymienilem ale niestety problem nie zniknal i dalej silnik goracy a chlodnica zimna.

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      z opisu wynika że nie ma obiegu wody, układ zapowietrzony lub się zapowietrza:
      - ogrzewanie działa(?)
      - węże twarde (?)
      - termostat (?) spróbuj w ogóle go wyjąć.
      - uszczelka pod głowicą(?) zobacz co sie dzieje w zb. wyrównawczym.
      - pompa wody(?) raczej rzadko.
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Przy tych objawach stawiam na uszkodzony wirnik pompy cieczy lub uszkodzenie upg.
        Sprawdź, czy na biegu jałowym też wzrośnie temperatura.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • szybki.bil
          Classic
          • 2015
          • 8

          #5
          ogrzewanie dziala,ubytku plynu nie ma ale plyn zimny,waz u gory co idzie do chlodnicy jest goracy ale na dole juz zimny tak jak i chlodnica.tez stawiam na pompe ale z tropu zbilo mnie to ze jak go odpalilem i odlaczylem przewod ktory idzie zboku do zbiorniczka to plyn z niego lecial wiec kurcze nie wiem juz sam.

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            szybki.bil, A nowy termostat jest sprawny, firmowy jakiś :?: Bo jakby był zamknięty :idea: Wymontuj termostat i sprawdź bez niego obieg płynu. To szybsze i tańsze od innych niesprawdzonych działań.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • szybki.bil
              Classic
              • 2015
              • 8

              #7
              no termostat dzisiaj kupilem w sklepie takze no chyba musi byc sprawny.firmy nie pamietam sprawdze jutro to napisze

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3777
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                szybki.bil, Wymontuj termostat i sprawdź bez niego. Będziesz pewny sytuacji.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  szybki.bil, Wszyscy o termostacie,bo nowy,bo nie działa.A jak wygląda króciec gdzie wchodzi termostat :?: Wymiana samego termostatu nie wystarczy jak jest króciec zdupczony.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • K_Popiel
                    Rider
                    • 2010
                    • 608

                    #10
                    Odkręć na zimnym silniku korek od zbiorniczka wyrównawczego i po dopaleniu silnika zobacz czy przelewany jest przez pompę wody płyn do zbiorniczka wyrównawczego, napisz jakie efekty.
                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                    ------------------------------------------------------

                    Komentarz

                    • szybki.bil
                      Classic
                      • 2015
                      • 8

                      #11
                      no niby nie widac zeby bylo cos pompowane,dopiero jak odepne szlaufik od zbiorniczka to widac ze plyn leci

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1086
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        A ja tak na wszelki wypadek zapytam, czy silnik naprawdę się przegrzewa, czy tylko wskażnik pokazuje za wysoką temperaturę?
                        Miałem taki przypadek, że wskazówka wskoczyła aż na czerwone pole, na dodatek sygnał dzwiękowy i czerwona kontrolka, po zatrzymaniu i zajrzeniu pod maskę, raczej wszystko w normie, część węży zimna, chłodnica też, itd. Przyczyną był wadliwy czujnik temperatury płynu.

                        Komentarz

                        • szybki.bil
                          Classic
                          • 2015
                          • 8

                          #13
                          no tu jest tak samo dokladniekontrolka miga i pipczy,wentylator sie wlacza,chlodnica zimna ale silnik i gorny przewod idacy do chlodnicy goracy jak cholera.i temperatura prawie wcale nie spada.trzeba kilka godz czekac zeby sie unormowalo

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            Zamieszczone przez endryu
                            szybki.bil, Wymontuj termostat i sprawdź bez niego. Będziesz pewny sytuacji.
                            Zrób tak jak napisał kolega i napisz jaki jest efekt.
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • paulob1
                              Rider
                              • 2008
                              • 470
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Termostat, gdy ma się już go na wierzchu, można sprawdzić w bardzo prosty sposób.
                              Bierzemy garnek z wodą na gaz i wrzucamy doń termostat. Gdy temperatura zbliża się do wrzenia, termostat otwiera się do pozycji całkowicie otwartej, z tym, że przy temp. około 84-86 stopni powinien być uchylony na połowę.
                              Motyw sprawdzony.
                              Druga sprawa, to vag... sterownik 01 i sprawdzić, jak jest temperatura na czujniku. Wiem z doświadczenia, że te czujniki są delikatnie mówiąc o kant pewnej części ciała rozbić.
                              Dojeżdżam do świateł, temperatura na desce 90 stopni, ruszam temperatura zero (wskazówka leży na kołku), hamuję, temp. prawie max.
                              szybki.bil, napisałeś, że wąż wlotu do chłodnicy- górny jest gorący, a dolny zimny. Oznacza to brak przepływu na dużym obiegu, który jest włączany przez termostat.
                              Spróbuj jeszcze zrobić inny zabieg.
                              Mianowicie, jak sama nazwa wskazuje, zbiornik wyrównawczy wyrównuje poziom płynu w układzie. Odciagnij strzykawką płyn ze zbiornika do poziomu deko poniżej minimum i odpal maszynu. Po krótkiej chwili poziom powinien wzrosnąć, jeśli pompa wyrówna poziomy. Oczywiście po teście wlej co wyciagnąłeś.

                              Komentarz

                              • szybki.bil
                                Classic
                                • 2015
                                • 8

                                #16
                                a wiec panowie termostat byl walniety bo sie nie otwieral ale i czujnik poszedl do wymiany bo tez przeklamywal sporo nadal po wymianie termostatu.ale teraz mam inny problem. po wymianie czujnika i termostatu auto juz jezdzi nie grzeje sie zadnych bledow nie pokazuje a auto na 3-4 biegu ma odczuwalny ubytek mocy przy przyspieszaniu

                                Komentarz

                                Pracuję...