przegub wewnetrzny? drgania pzry przyspieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bmiara
    Classic
    • 2011
    • 12

    przegub wewnetrzny? drgania pzry przyspieszaniu

    Zamieszczone przez Bambek1
    Nie kupię, tak długo jak się tylko da, a prawdopodobnie nigdy.
    I w porządku. Póki co nie ma obowiązku kupowania Skody czy też ogólnie VAG. Są firmy, które oferują wolnossące motory dla tych którzy takich właśnie chcą.
    A rozrzewnianie się "starymi, dobrymi" mpi od VAG to jakiś żart. Jeździłem i 1.4 (8v i 16v) i 1.6 mpi i zawsze będę uważał, że to gówniane motory. 1.6 z gazem przynajmniej na taxi się nadaje (i tylko do tego), 1.4 nie nadaje się do niczego.
    A dyskusje o przebiegach 400 czy 500 tys mogą dotyczyć także tylko taksówkarzy a i to nieczęsto (samochód nie składa się jednak tylko z silnika..). Przeciętny kierowca prywatnym autem, niezarobkowo, robi 20-30 tys rocznie..
  • weeman42217
    Classic
    • 2010
    • 28

    #2
    przegub wewnetrzny? drgania pzry przyspieszaniu

    hej,

    podczas samego przyspieszania - dodawanie gazu powyzej 60-80km w gore odczuwam spore drgania auta - trzesienie.

    zastanawiam sie co to jest....

    1) poduszki silnika?
    2) przeguby wewnetrzne? mechanik mowi ze nie ma luzów ale auto ma 212 tys wiec nie byly wymieniane od poczatku
    3) dwumas? byl wymieniany 3 lata temu u dobrego grzeska z wawy...wiec sam nie wiem

    przychodzi Wam do głowy że jest cos jeszcze do sprawdzenia?

    przeguby generalnie dosyc droga sprawa wiec moze zostawie na koniec do wymiany ale polecacie jakies zamienniki?

    skoda octavia I, 130 KM, 2001 r. TDI

    okazalo sie ze przegub wewnetrzny. wymieniony na firme spidan. koszt 2 x 180 zł + 100 zł robocizny.

    w sumie dobrze ze pierwszy mechanik sie mylil i pojechalem do drugiego bo koszt o niebo nizszy ale po co tak pierd....lil jak sie nie zna dobrze ze to dwumasa....

    Komentarz

    • ajoter
      Ambiente
      • 2012
      • 152
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Może będę w błędzie ale jeszcze sprawdziłbym w Twoim przypadku opony czy dobrze są wyważone jeśli ostatnio zmieniałeś, czy niema na nich objawów ząbkowania, czy dobrze są dokręcone itp. Ale chociaż jak piszesz ze dzieje sie to podczas przyspieszania to moze byc dwumasa lub same sprzeglo które sie ślizga i wpada w drgania. Zacznij od sprawdzenia tych "najprostszych rzeczy" aby nie potrzebnie pchać się w koszty :wink:

      Komentarz

      • pekool
        Rider
        • 2012
        • 321
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        weeman42217, u mnie byly podobne objawy 2,3,4 bieg podczas przyspieszania i do wymiany poszedl lewy przegub wewnetrzny mimo ze nie mial nadmiernych luzow, bo wymianie jak reka odjal
        pekool

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Ogólnie temat takich wibracji jest dość powszechny w naszych wozidłach.
          Często to tylko kwestia kół, bądź przegubów wewnętrznych.
          Topików na ten temat jest sporo na naszym forum.
          Proponuję użyć funkcji Szukaj u góry po lewej stronie

          Żeby nie było, że jestem wiśnia, to wkleję ci tu kilka wyników:




          A jak użyjesz wyobraźni i jeszcze innych słów kluczowych :diabelski_usmiech
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez weeman42217
            2) przeguby wewnetrzne? mechanik mowi ze nie ma luzów ale auto ma 212 tys wiec nie byly wymieniane od poczatku
            trzeba wyjąc i rozebrać- wtedy dopero widac luz

            ja bym sugerował wlaśnie przegub wewnetrzny
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • weeman42217
              Classic
              • 2010
              • 28

              #7
              dzieki Panowie za rady.

              jezeli chodzi o przeguby wewnetrzne to polecacie jakis zamiennik czy orginal?

              mam tez pytanie, dzisiaj wymienialem olej w samochodzie u mojego mechanika. tylko podjechalem, a on co tak dziwnie chodzi silnik? przesiadl sie do mojej octavi i wjechal na tunel i mowi ale trzesie w srodku, dwumasa padła..... :/

              pytanie czy mozna to stwierdzic tylko po odglosie silnika lub po przejechaniu 3 metrów samochodem?

              Komentarz

              • kylo125
                L&K
                • 2009
                • 1014
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Uszkodzony dwumas wydaje specyficzne dzwięki, np przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła może być słyszalne chrobotanie mogą być też stuki podczas pracy silnika i np przy gaszeniu.
                A co do telepania autem miałem kilka lat temu ten problem i już nawet przegub kupiłem, ale jako że zaczęło mi szumieć łożysko to je pierwsze wymieniłem i telepanie zniknęło. Przegub pewnie mi się teraz przyda bo od jakiegoś czasu znów trzęsie budą. :cry:

                Komentarz

                Pracuję...