Witam wszystkich. Mam octavie 1,6 benzyna, silnik akl, rok 1998. Pojawił mi się problem z szarpaniem przy gwałtownym puszczaniu gazu. Mianowicie, kiedy puszcza gaz delikatnie, szarpanie jest małe. Kiedy silnik działa na ssaniu, nie ma szarpania, pojawia się ono kiedy wyłącza się ssanie. Przypomniało mi się, że kiedyś gdy przestał mi działać czujnik stopu to kolego wyciągnął go, przesmarował i zaczął działać. Wydaje mi się, że to od tego momentu zaczęło się szarpnie. I nie wiem właśnie czy to może mieć ze sobą jakikolwiek związek. Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję.
Do sprawdzenia czujnik przy pedale sprzęgła. Z niego komputer dostaje sygnał, czy ma hamować silnikiem, czy też nie. Możesz to sprawdzić VAGiem kontroler 01 bloki pomiarowe lub wypiąć go ze złączki i pomierzyć. A tak w ogóle to sprawdzałeś błędy na sterowniku silnika 01? Może masz nieszczelność w dolocie....
[ Dodano: Pią 01 Maj, 15 16:16 ]
A tak przy okazji, to właśnie sobie przypomniałem.... w blokach pomiarowych masz grupę, w której są pola czterobitowe. W jednym z nich zauważysz zmiany przy naciskaniu sprzęgła i hamulca, przy czym do czujnika hamulca masz dwa bity (są dwie sekcje tego wyłącznika), a sprzęgło ma jeden bit, który powinien się z mieniać z zera na jedynkę.
[ Dodano: Pią 01 Maj, 15 16:18 ]
A tak przy okazji... czujnik się wymienia, nie smaruje, bo to na dłuższą metę nic nie daje.
[ Dodano: Pią 01 Maj, 15 16:20 ]
Zaczniesz hamować bardziej ostro i ktoś Ci w kufer zasadzi, bo stopy się nie zaświecą 8)
Zostal sprawezony czujnik sprzęgła miernikiem vagiem i nic wszystko w pożądku ,wygląda na to że to głowny komputer źle dobiera paliwo do wtrysku ale to jest taka teoria mechanika bo vag nie pokazuje żadnego błendu. Jeździć aż coś pierdyknie.
Komentarz