SS, niby uważałem ale gdzieś mi plecki spiekło :szeroki_usmiech
[O1] Tarcze hamulcowe.
Zwiń
X
-
[O1] Tarcze hamulcowe.
Dziś zdjąłem z auta kolejny zestaw tarcz z powodu bicia. Tarcze ATE. To są fotki wewnętrznej strony. Domyślam się, że te czarne "ślady" to z powodu przegrzania. Potrzebuje tylko potwierdzenia. Zaciski, prowadnice wszystko lekko pracuje, nie blokuje. Jeżdżę delikatnie itd.
Czy może to być wada materiału, że tak szybko by się przegrzał?
Coraz bardziej skłaniam się do zmiany na 288, bo mam chyba pecha z zakupem dobrych tarcz do 280, a oryginalne na wiele już nie starczą.
-
-
utek, Wygląda na przegrzaną. Tylko pytanie dlaczego się przegrzewają :?:
Chyba, że tak jak piszesz, defekt materiału.
Ja mam ori 288mm i ten sam problem. Ori wytrzymały 130k km, potem ATE i Zimmermann i wszystko do kosza.
Piasty, łożyska, zaciski wszystko OK.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
utek, Wyobraz sobie taką sytuacje.Jest lato,ciepło,śmigasz po mieście co chwile hamując.Tarcze rozgrzane jak szlag a tu znowu światła.Hamujesz i trzymasz noge na hamulcu po zatrzymaniu.I właśnie wtedy mogą się tarcze odkształcać.Gorąca tarcza i nacisk na nią klocków.Oczywiście kąpiel rozgrzanych tarcz w wodzie też robi swoje.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aniolutek, Wyobraz sobie taką sytuacje.Jest lato,ciepło,śmigasz po mieście co chwile hamując.Tarcze rozgrzane jak szlag a tu znowu światła.Hamujesz i trzymasz noge na hamulcu po zatrzymaniu.I właśnie wtedy mogą się tarcze odkształcać.Gorąca tarcza i nacisk na nią klocków.Oczywiście kąpiel rozgrzanych tarcz w wodzie też robi swoje.
Może i 280 są zbyt słabe, ale kolega wyżej napisał że 288 też do śmieci wyrzucił.
A, i jeszcze jedno, bo nie napisałem. Tarcze (zimne) mierzyłem zegarem i mają ok 0,01 - 0,02 bicia. Piasta ma 0,01.
Przez pierwsze hamowania jest ok, problem pojawia się po nagrzaniu. Mowa o normalnej, nie sportowej jeździe.
Komentarz
-
-
Dziwne - ja mam 288 założyłem zimmermana i spokój już od dawna. Jak miałem w poprzedniej 280 to padaka.. biło jak stodoła. Generalnie to nie jest problem średnicy tylko raczej procesu produkcyjnego.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utekPrzez pierwsze hamowania jest ok, problem pojawia się po nagrzaniu. Mowa o normalnej, nie sportowej jeździe.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Panowie, nie ma co się oszukiwać, ma być tanio i kropka.
Na kim to się odbija - na nas - klientach :evil:
Kiedyś robili tarcze podwójnie hartowane, terasz jest szybko i tanio.
Jak ktoś ma fart, trafi na dobre egzemplarze, lub harkorowiec kupi oryginały w ASO, ale też nie ma pewności, że będą trwałe :|
Tarcze 280 są na granicy wytrzymałości cieplnej dla naszych poczciwych już konstrukcji O1, a nawet i w mocniejszych heblach (288) trafiają się buble...
Zatem albo sprawdzone marki (też raczej bez powtarzalności niestety), albo wręcz "morda w kubeł i nie bulgocz" :twisted:
U siebie zdążyłem zjeździć chyba już 5 kompletów z przodu i teraz czas na 2-gi z tyłu.
Aktualnie całość mam TRW, ale i tak przód bije czasem - czasem, bo po trafię go "naprostować" :twisted:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
...jeśli mogę polecić to od jakiegoś czasu testuję zestaw tarcz hamulcowych z firmy MIKODA.
Zestaw:
312 mm went. na przedniej osi
256 mm went. na tylnej osi
Klocki hamulcowe FERODO:
oś przednia - DS PERFORMANCE
oś tylna - PREMIER
Przewody hamulcowe wymienione na jakieś tam wzmocnione w stalowym oplocie /brytyjskie/
Ale do rzeczy. Tarcze przyjechały elegancko zapakowane w firmowe opakowanie-zabezpieczone przed nalotem rdzy, po zamontowaniu na osiach nie wystąpiły żadne bicia i inne efekty znane z tarcz tańszych lub wadliwych. Ja co prawda zamówiłem tarcze w wersji GT czyli malowane, nawiercane i nacinane ale są też w "wersji dla normalnych"
Podobnie jak przedmówcy sądzę iż 288 do octavii to minimum. Dla chcących lub noszących się z zamiarem założenia 312 mm z podobnym zestawem jak powyżej powiem że w normalnej eksploatacji nie można ich przydymić - przypalić. Za mną są już dwa KSJ oraz zjazd z po trasie jednego z OS /Walim/ No nie udało siępablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
pablo_doctor, Fajny zestaw. Sporo osób ostatnio sobie chwali Mikody, nawet chyba u mnie w Częstochowie je robią (albo importują?) no i cena jest bardzo rozsądna.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Wiesz co to POLSKI PRODUCENTpan Tomasz Mikoda. Ostatnio się certyfikowali i podobno firma się rozrasta. Kiedyś byli na TVN TURBO.
Naprawdę, jeśli tarcze są prawidłowo zamontowane to bardzo dobre i naszepablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Kurcze jakieś dziwne problemy macie z tymi tarczami. Czyżby faktycznie 280mm tak sobie strasznie nie radziło? :? 288mm na zacisku ATE wyhamuje już octavie na pewno. A czemu biją dziwne. Powodem mogą być piasty które dosyć często są krzywe. łatwo można je sprawdzić czujnikiem zegarowym :wink: OZ Perforowany( z dziurami) lepiej będzie odprowadzał ciepło ale jeśli będzie coś nie tak z montażem pognie się i on.
Komentarz
-
-
no właśnie.... co jakiś czas powraca temat pogiętych tarcz od tych samych "polecanych" producentów.
Nigdy nie miałem tego problemu, zarówno na fabrycznych Lockheedach jak i potem, kiedy założyłem tarcze i klocki Boscha a teraz kolejne klocki również Bosch.
Po wymianie zawsze docieram kpl. tarcza/klocek jak w instrukcji.
Zamieszczone przez WandejCzyżby faktycznie 280mm tak sobie strasznie nie radziło?
Komentarz
-
-
b-bar01, nikt nie mówił, że "mu nie staje" :twisted:
Właśnie chodzi o ten efekt gięcia się tarcz po jakimś tam dystansie. W tym cały feler.
Efekt pogiętych tarcz dotyczy głównie O1 kombi, bo już jest trochę cięższy od liftbacka.
Też nie zawsze, więc nie można powiedzieć, że tak jest na pewno.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Dziwne, naprawdę dziwne-3500 km??
Za każdym razem sam je zakładasz albo jakaś firma ta sama??pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
Naprostowanie tarcz
Podaj ten sposób, którym "naprostowujesz" tarcze. Pewnie wielu chętnie skorzystałoby z niego.
Zamieszczone przez 4techPanowie, nie ma co się oszukiwać, ma być tanio i kropka.
Na kim to się odbija - na nas - klientach :evil:
Kiedyś robili tarcze podwójnie hartowane, terasz jest szybko i tanio.
Jak ktoś ma fart, trafi na dobre egzemplarze, lub harkorowiec kupi oryginały w ASO, ale też nie ma pewności, że będą trwałe :|
Tarcze 280 są na granicy wytrzymałości cieplnej dla naszych poczciwych już konstrukcji O1, a nawet i w mocniejszych heblach (288) trafiają się buble...
Zatem albo sprawdzone marki (też raczej bez powtarzalności niestety), albo wręcz "morda w kubeł i nie bulgocz" :twisted:
U siebie zdążyłem zjeździć chyba już 5 kompletów z przodu i teraz czas na 2-gi z tyłu.
Aktualnie całość mam TRW, ale i tak przód bije czasem - czasem, bo po trafię go "naprostować" :twisted:
Komentarz
-
Komentarz