[O1] Tarcze hamulcowe.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bielinek
    Ambiente
    • 2008
    • 157

    [O1] Tarcze hamulcowe.

    SS, niby uważałem ale gdzieś mi plecki spiekło :szeroki_usmiech

    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
    ________________________________________
  • utek
    Elegance
    • 2007
    • 867
    • Superb II combi (3T5)
    • APK 2.0 MPI 115 KM

    #2
    [O1] Tarcze hamulcowe.

    Dziś zdjąłem z auta kolejny zestaw tarcz z powodu bicia. Tarcze ATE. To są fotki wewnętrznej strony. Domyślam się, że te czarne "ślady" to z powodu przegrzania. Potrzebuje tylko potwierdzenia. Zaciski, prowadnice wszystko lekko pracuje, nie blokuje. Jeżdżę delikatnie itd.

    Czy może to być wada materiału, że tak szybko by się przegrzał?










    Coraz bardziej skłaniam się do zmiany na 288, bo mam chyba pecha z zakupem dobrych tarcz do 280, a oryginalne na wiele już nie starczą.

    Komentarz

    • Czarna_LK
      RS
      • 2014
      • 2255
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      utek, Wygląda na przegrzaną. Tylko pytanie dlaczego się przegrzewają :?:
      Chyba, że tak jak piszesz, defekt materiału.
      Ja mam ori 288mm i ten sam problem. Ori wytrzymały 130k km, potem ATE i Zimmermann i wszystko do kosza.
      Piasty, łożyska, zaciski wszystko OK.
      Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

      _______
      Piotr

      Komentarz

      • aniol
        RS
        • 2012
        • 5228
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        utek, Wyobraz sobie taką sytuacje.Jest lato,ciepło,śmigasz po mieście co chwile hamując.Tarcze rozgrzane jak szlag a tu znowu światła.Hamujesz i trzymasz noge na hamulcu po zatrzymaniu.I właśnie wtedy mogą się tarcze odkształcać.Gorąca tarcza i nacisk na nią klocków.Oczywiście kąpiel rozgrzanych tarcz w wodzie też robi swoje.
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz

        • pekool
          Rider
          • 2012
          • 321
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          utek, tarcze 280 sa za slabe do naszych octavii, poza tym jakosc obecnie produkowanych rzeczy bardzo odbiega jakosciowo od tego co bylo 10-15 lat temu, co widac zreszta po obecnie produkowanych samochodach. U mnie w ciagu dwoch lat pokrzywily sie TRW (po 500km) i ATE (po 5tkm) :|
          pekool

          Komentarz

          • utek
            Elegance
            • 2007
            • 867
            • Superb II combi (3T5)
            • APK 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Zamieszczone przez aniol
            utek, Wyobraz sobie taką sytuacje.Jest lato,ciepło,śmigasz po mieście co chwile hamując.Tarcze rozgrzane jak szlag a tu znowu światła.Hamujesz i trzymasz noge na hamulcu po zatrzymaniu.I właśnie wtedy mogą się tarcze odkształcać.Gorąca tarcza i nacisk na nią klocków.Oczywiście kąpiel rozgrzanych tarcz w wodzie też robi swoje.
            Dziwne, że nie dotyczy to tarcz na pierwszy montaż.


            Może i 280 są zbyt słabe, ale kolega wyżej napisał że 288 też do śmieci wyrzucił.


            A, i jeszcze jedno, bo nie napisałem. Tarcze (zimne) mierzyłem zegarem i mają ok 0,01 - 0,02 bicia. Piasta ma 0,01.

            Przez pierwsze hamowania jest ok, problem pojawia się po nagrzaniu. Mowa o normalnej, nie sportowej jeździe.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Dziwne - ja mam 288 założyłem zimmermana i spokój już od dawna. Jak miałem w poprzedniej 280 to padaka.. biło jak stodoła. Generalnie to nie jest problem średnicy tylko raczej procesu produkcyjnego.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • Czarna_LK
                RS
                • 2014
                • 2255
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez utek
                Przez pierwsze hamowania jest ok, problem pojawia się po nagrzaniu. Mowa o normalnej, nie sportowej jeździe.
                U mnie się tak zaczynało, po dłuższym czasie biło cały czas. Przy najbliższej wymianie zarzucę coś nawiercanego, może będzie lepiej ciepło odprowadzać.
                Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                _______
                Piotr

                Komentarz

                • pekool
                  Rider
                  • 2012
                  • 321
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  tez przy nastepnej wymianie bede montowal cos nawiercanego lub nacinanego
                  pekool

                  Komentarz

                  • utek
                    Elegance
                    • 2007
                    • 867
                    • Superb II combi (3T5)
                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Ja chyba wrzucę 288, ale nie daje mi spokoju to, że na nieoryginalnych tarczach również będą problemy.

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Panowie, nie ma co się oszukiwać, ma być tanio i kropka.
                      Na kim to się odbija - na nas - klientach :evil:
                      Kiedyś robili tarcze podwójnie hartowane, terasz jest szybko i tanio.

                      Jak ktoś ma fart, trafi na dobre egzemplarze, lub harkorowiec kupi oryginały w ASO, ale też nie ma pewności, że będą trwałe :|

                      Tarcze 280 są na granicy wytrzymałości cieplnej dla naszych poczciwych już konstrukcji O1, a nawet i w mocniejszych heblach (288) trafiają się buble...

                      Zatem albo sprawdzone marki (też raczej bez powtarzalności niestety), albo wręcz "morda w kubeł i nie bulgocz" :twisted:

                      U siebie zdążyłem zjeździć chyba już 5 kompletów z przodu i teraz czas na 2-gi z tyłu.
                      Aktualnie całość mam TRW, ale i tak przód bije czasem - czasem, bo po trafię go "naprostować" :twisted:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • lookashECL
                        Rider
                        • 2009
                        • 416
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        288 to minimum do O1 Combi. 280 są za cienkie (22 mm) do masy tego auta. Sam robiłem swapa na 288 Zimerman i wiem, że to była najlepsza decyzja. Teraz chociaż wiem, że hamuje i tak szybko ich nie pognę.
                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                        Komentarz

                        • pablo_doctor
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 791

                          #13
                          ...jeśli mogę polecić to od jakiegoś czasu testuję zestaw tarcz hamulcowych z firmy MIKODA.
                          Zestaw:
                          312 mm went. na przedniej osi
                          256 mm went. na tylnej osi
                          Klocki hamulcowe FERODO:
                          oś przednia - DS PERFORMANCE
                          oś tylna - PREMIER
                          Przewody hamulcowe wymienione na jakieś tam wzmocnione w stalowym oplocie /brytyjskie/

                          Ale do rzeczy. Tarcze przyjechały elegancko zapakowane w firmowe opakowanie-zabezpieczone przed nalotem rdzy, po zamontowaniu na osiach nie wystąpiły żadne bicia i inne efekty znane z tarcz tańszych lub wadliwych. Ja co prawda zamówiłem tarcze w wersji GT czyli malowane, nawiercane i nacinane ale są też w "wersji dla normalnych"
                          Podobnie jak przedmówcy sądzę iż 288 do octavii to minimum. Dla chcących lub noszących się z zamiarem założenia 312 mm z podobnym zestawem jak powyżej powiem że w normalnej eksploatacji nie można ich przydymić - przypalić. Za mną są już dwa KSJ oraz zjazd z po trasie jednego z OS /Walim/ No nie udało się
                          Załączone pliki
                          pablo_doctor

                          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                          Komentarz

                          • Czarna_LK
                            RS
                            • 2014
                            • 2255
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            pablo_doctor, Fajny zestaw. Sporo osób ostatnio sobie chwali Mikody, nawet chyba u mnie w Częstochowie je robią (albo importują?) no i cena jest bardzo rozsądna.
                            Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                            _______
                            Piotr

                            Komentarz

                            • pablo_doctor
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 791

                              #15
                              Wiesz co to POLSKI PRODUCENT pan Tomasz Mikoda. Ostatnio się certyfikowali i podobno firma się rozrasta. Kiedyś byli na TVN TURBO.

                              Naprawdę, jeśli tarcze są prawidłowo zamontowane to bardzo dobre i nasze
                              pablo_doctor

                              Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                              CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                              http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                              Komentarz

                              • toomasz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 910
                                • Volkswagen
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Ja w O1 jestem po swapie na 288, miałem Ferodo - wytrzymały 1000km, potem ATE -3500km.
                                Teraz pokusiłem się o oryginał tarcze + klocki na razie 1000km i spokój zobaczymy jak dalej

                                Komentarz

                                • Wandej
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 4

                                  #17
                                  Kurcze jakieś dziwne problemy macie z tymi tarczami. Czyżby faktycznie 280mm tak sobie strasznie nie radziło? :? 288mm na zacisku ATE wyhamuje już octavie na pewno. A czemu biją dziwne. Powodem mogą być piasty które dosyć często są krzywe. łatwo można je sprawdzić czujnikiem zegarowym :wink: OZ Perforowany( z dziurami) lepiej będzie odprowadzał ciepło ale jeśli będzie coś nie tak z montażem pognie się i on.

                                  Komentarz

                                  • b-bar01
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 985
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    no właśnie.... co jakiś czas powraca temat pogiętych tarcz od tych samych "polecanych" producentów.
                                    Nigdy nie miałem tego problemu, zarówno na fabrycznych Lockheedach jak i potem, kiedy założyłem tarcze i klocki Boscha a teraz kolejne klocki również Bosch.
                                    Po wymianie zawsze docieram kpl. tarcza/klocek jak w instrukcji.
                                    Zamieszczone przez Wandej
                                    Czyżby faktycznie 280mm tak sobie strasznie nie radziło?
                                    to jakaś urban-legend. mam u siebie 280-tki z zaciskami ATE i auto staje w miejscu z 4-rema osobami i pełnym bagażnikiem
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz

                                    • 4tech
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4199
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      b-bar01, nikt nie mówił, że "mu nie staje" :twisted:
                                      Właśnie chodzi o ten efekt gięcia się tarcz po jakimś tam dystansie. W tym cały feler.

                                      Efekt pogiętych tarcz dotyczy głównie O1 kombi, bo już jest trochę cięższy od liftbacka.
                                      Też nie zawsze, więc nie można powiedzieć, że tak jest na pewno.
                                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Mialem 288 Mikody GT z klockiem TRW przod + tyl. Hamowalo znosnie, ale roznica nie byla bardzo mocno odczuwalna. Mozliwe ze z innym klockiem byloby lepiej. Ale na plus to fakt, ze sie nie pogiely.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • utek
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 867
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • APK 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Hamulce 280 przy normalnej eksploatacji jeżeli chodzi o skuteczność, są zupełnie wystarczające. Problem jest najpewniej z ich jakością, bo jeżdżąc teraz na starych, zjechanych do granic możliwości oryginałach nie ma żadnego bicia.

                                          Komentarz

                                          • pablo_doctor
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 791

                                            #22
                                            Dziwne, naprawdę dziwne-3500 km??
                                            Za każdym razem sam je zakładasz albo jakaś firma ta sama??
                                            pablo_doctor

                                            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                            Komentarz

                                            • msemafor
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 232
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Naprostowanie tarcz

                                              Podaj ten sposób, którym "naprostowujesz" tarcze. Pewnie wielu chętnie skorzystałoby z niego.

                                              Zamieszczone przez 4tech
                                              Panowie, nie ma co się oszukiwać, ma być tanio i kropka.
                                              Na kim to się odbija - na nas - klientach :evil:
                                              Kiedyś robili tarcze podwójnie hartowane, terasz jest szybko i tanio.

                                              Jak ktoś ma fart, trafi na dobre egzemplarze, lub harkorowiec kupi oryginały w ASO, ale też nie ma pewności, że będą trwałe :|

                                              Tarcze 280 są na granicy wytrzymałości cieplnej dla naszych poczciwych już konstrukcji O1, a nawet i w mocniejszych heblach (288) trafiają się buble...

                                              Zatem albo sprawdzone marki (też raczej bez powtarzalności niestety), albo wręcz "morda w kubeł i nie bulgocz" :twisted:

                                              U siebie zdążyłem zjeździć chyba już 5 kompletów z przodu i teraz czas na 2-gi z tyłu.
                                              Aktualnie całość mam TRW, ale i tak przód bije czasem - czasem, bo po trafię go "naprostować" :twisted:

                                              Komentarz

                                              • pekool
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 321
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                moim zdaniem kolega ma na mysli zeby auto rozpedzic do wiekszej predkosci pow. 100km/h i ostro w pedal hamulca, bo juz gdzies o takiej metodzie slyszalem :wink:
                                                pekool

                                                Komentarz

                                                • Wandej
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 4

                                                  #25
                                                  Taka metoda może prowadzić tylko do większego nagrzania tarcz i jeszcze większej eksalacji bicia :wink: Kombi ma też bębny? Może korektory siły hamowania są winne i tylko przód dostaje po tyłku

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...