Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] 4x4 ATD - Silne drgania nadwozia podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] 4x4 ATD - Silne drgania nadwozia podczas przyspieszania

    Zamieszczone przez Wally
    ostatnio na pomoście "pękły" 3 flaszki :lol:
    Zostało sprawdzone organoleptycznie po co zakręca się flaszki na pomoście.
    Zakręcona flaszka ... pływa

  • #2
    [O1] 4x4 ATD - Silne drgania nadwozia podczas przyspieszania

    Witam wszystkich.
    Po zakupie autka zaczynają się pierwsze problemy.....
    Octavia kombi 2001r 1,9 tdi 4x4 6bieg.
    Podczas przyspieszania auto wpada w wibracje do momentu kiedy silnik jest pod obciążeniem.
    Jak się już rozpędzi wibracje ustępują.
    Nie jest to odczuwalne przy niższych biegach (prędkościach)
    Efekt jazdy - jak bym jechał po frezowanym asfalcie.
    Sprzęgło? Dwumasa? Haldex?

    Szukam punktu zaczepienia - co warsztat to inny pomysł a nie za bardzo mnie stać na ich nauki moim kosztem :?

    Może ktoś z Olsztyna może to ocenić...??

    Komentarz


    • #3
      comit, pierwsze to koniecznie podłącz pod komputer ,jeśli będą jakieś błędy w haldexie to napisz jakie .ok
      Gołym okiem to możesz jedynie sprawdzić stan tłumików drgań na początku i na końcu wału a reszta już jedynie komp . olej i filterek w haldexie kiedy był wymieniany ?
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        comit, niech ci sprawdza przeguby wewnetrzne bo to jest czestą przyczyną, przerabialem to u siebiew zeszlym roku
        pekool

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za kierunek poszukiwań.
          Jeszcze dzisiaj to sprawdzę.

          [ Dodano: Czw 21 Maj, 15 08:21 ]
          Skodzinka kupiona raptem 2 m-ce temu. Dopiero teraz wychodzą bolączki.
          Podejrzewam że ani olej ani filterek nie były wymieniane.
          Vag żadnych błędów nie pokazuje.

          Komentarz


          • #6
            Można też opony sprawdzić. Moje letnie bardzo kiepsko się wyważają, przeważnie muszę jechać na poprawkę bo kierownik przy prędkościach około 120 km/h wibruję, gdy opony tylne były źle wyważone, czułem drgania całego auta.

            Komentarz


            • #7
              comit, a ty czasem nie masz silnika ATD ?? w tym roku nie było jeszcze AXR-a , sprawdzałeś może czy haledex działa na luźnym podłożu ? bądź przy ostrzejszym ruszeniu na asfalcie czując uderzenia w tył ?
              przy czym miga kontrolka ESP na liczniku .
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Tak. Mam ATD jak w temacie....
                Sprawdzałem na twardym podłożu, na luźnym jakoś okazji nie miałem.
                Zachowuje się tak jak powinien. (tak mi się wydaje)
                Dodatkowo zdarzyło mi się kilkukrotnie coś jak ślizgające się sprzęgło...
                Na wyższych biegach obroty rosły a auto nie przyspieszało.
                Niezależnie od tego czy silnik gorący czy zimny, po prostu w czasie jazdy nagle ślizgi a po godzinie od zakończenia jazdy wszystko ok.
                Na niskich biegach - do 3 nie ma żadnych objawów - wszystko zaczyna się powyżej.

                Co do wyważania kół to drgania były by cały czas, a tutaj tylko są przy obciążeniu silnika podczas jazdy. Jak autko się rozpędzi to wszystko się uspokaja do następnego wciśnięcia gazu.....

                [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 02:33 ]
                Kontrolki ESP chyba nie posiadam.... jeszcze nigdy jej nie widziałem.
                W VAG-u przy testach zegarów też mi się nie pojawia.
                Haldex nie pokazuje żadnego błędu....

                Komentarz


                • #9
                  comit, nie chcę cie straszyć ale drgania przy rozpędzaniu i pod obciążeniem mogą wskazywać na koło 2-masowe ,moje już dawało o sobie znać przy 185kkm ale nie przejmowałem się tym bo robiłem swap silnika na ARL-a, co do ikonki to ciekawe czy masz przycisk nad radiem włączający lub wyłączający ESP.ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Z tego co wiem 2-masa nie była ruszana od nowości, a to już 240kkm.....
                    Nigdy nie miałem auta z kołem 2-masowyn i nie wiem czym to się objawia.
                    Podobno czuć drgania na sprzęgle i słychać stuki przy ruszaniu i trzęsie autem na biegu jałowym - u mnie takiego zachowania nie ma....
                    Co do ESP to u mnie nie ma ani kontrolki ani przycisku (u kolegi octavka 2.0 benz taki jest mimo że roczniki te same - może dlatego że 4x4)

                    Komentarz


                    • #11
                      comit, wychodziły różne wersje w różnych rocznikach ,kolega z okolicy miał kilka lat wcześniej młodszą O1 4x4 i również nie maił ani ESP ani ASR ,co do objawów to jest tak że słychać takie chrobotanie (ale nie zawsze )i po wciśnięciu sprzęgła cichnie ono oraz można to wyczuć jadąc na wysokim biegu i chcąc przyśpieszyć z niskich obrotów około 1200 w górę ,wówczas jest to dobrze słyszalne ,u mnie również nie było większych objawów tylko jak przyśpieszałem to słyszałem takie cykanie jakby był kamień w oponie i co najlepsze przy gaszeniu również nie rzucał silnikiem, po demontażu przy swap-ie na ARL-a okazało się że nie tyle był luz wzdłużny jak poprzeczny (dzwonił jak talerze perkusji )
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        Wrzuć auto na kanał, u mnie podobne objawy występowały z powodu uszkodzonego tłumika drgań na wale napędowym. Wprawdzie mam O2, ale przeniesienie napędu na tył jest prawie identyczne.

                        [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 22:00 ]
                        Zerknij tutaj:
                        Forum - Octavia Club Polska
                        Piter
                        tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                        KM i Nm dołożył gregor10

                        Komentarz


                        • #13
                          Po objawach by wychodziło że będzie to właśnie tłumik drgań, chociaż koło dwu masowe pewnie też się doczeka wymiany jak będę sprawdzał sprzęgło... kilka razy już mi się zdarzyło, że obroty rosną a auto nie przyspiesza czyli jak by koniec sprzęgła ale po ponownym odpaleniu auta wszystko działa normalnie i potrafi nie powtórzyć się przez 2 tygodnie albo dłużej.
                          Sprzęgło ma najechane ok 5kkm więc to chyba troche za wcześnie na jego koniec.

                          Komentarz


                          • #14
                            comit, spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć ,a to wymieniałeś samo sprzęgło a nie w komplecie :?:
                            wiem, ile jest przy tym roboty , mogłeś od razu zrobić wszystko na raz a tak podwójnie zapłacisz gdyby coś no i sprawdź te tłumiki drań na wale o których już ci na początku pisałem a kolega spc, wspomniał kolejny raz.ok
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja nie wymieniałem. Poprzedni właściciel - Jeszcze mam w kwitach fakture.
                              Koła 2 - masowego nie ruszał bo było podobno w dobrym stanie (ponad 200 kkm bez wymiany...) :roll:
                              U mnie jest dopiero od 2 m-cy.
                              Dzisiaj podjadę na kanał i sprawdzę w jakim jest stanie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja miałem to samo i winny okazał się przegub wewnętrzny. Wejdź pod auto i poruszaj półosiami. Nie mogą mieć luzu góra-dół. Sprawdzenie wykonaj z lewarkiem od biegów w położeniu neutralnym.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez comit
                                  Ja nie wymieniałem. Poprzedni właściciel - Jeszcze mam w kwitach fakture.
                                  Koła 2 - masowego nie ruszał bo było podobno w dobrym stanie (ponad 200 kkm bez wymiany...) :roll:
                                  Ja bym powiedział, że nie ruszał bo auto sprzedawał
                                  Piter
                                  tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                  KM i Nm dołożył gregor10

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X