zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • etr
    Classic
    • 2018
    • 1

    zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego

    Jesli ktos cos kiedys grzebal, to rownie dobrze moze to wygladac tak:

    Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.




    Tylko wtedy powinno wywalic blad poduch, no chyba ze juz nasi byli w liczniku i kontrolka jest po tuningu.
  • etr
    Ambiente
    • 2014
    • 132

    #2
    zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego

    witajcie, mam octavkę z 00' 1,9 tdi 110tka. Gdy wrzucam wsteczny na parkingu to raz na jakiś czas ( nie to że zawsze ) słyszę taki zgrzyt i delikatny opór, zdarza się też tak, że bieg wchodzi do połowy, a potem sam dobija. Co jest do wymiany w takim wypadku? Można tak jeździć czy może coś więcej się popsuć?

    Komentarz

    • pomylony28
      Ambiente
      • 2012
      • 114
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      ja na początku sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni, jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany to wymieniłbym olej w skrzyni na nowy (podobno serwis zaleca wymiane oleju przy trudnościach z 2 biegiem). i jeżdziłbym dopuki sie da biegi wbijać,dopóki skrzynia nie padnie :lol:

      Komentarz

      • etr
        Ambiente
        • 2014
        • 132

        #4
        a jaki olej wlac do skrzyni? jakis konkretny typ, czy po prostu do skrzyni uniwersalny?
        a czy takie zgrzytanie moze oznaczac to żę coś sie 'kończy' ?

        Komentarz

        • pomylony28
          Ambiente
          • 2012
          • 114
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          najlepiej coś takiego: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3374

          ale moze być inny syntetyczny ze specyfikacją API GL4 (GL4) VW 501.50 - Zalecany do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną zarówno do układów przednio- jak i tylnonapędowych. Przeznaczony do skrzyń biegów w których konieczne jest stosowanie oleju API GL-4.

          i sprawdziłbym też cały mechanizm zmiany biegów od lewarka do skrzyni: usuniecie ewentualnych luzów i smarowanie

          Komentarz

          • guzolot
            Rider
            • 2010
            • 473

            #6
            Ja ostatnio miałem problem z przekładaniem z 1->2. Na zimnym silniku musiałem przekładać z dłuższą pauzą. Wydaje mi się, że objaw zaczął występować po wymianie oleju na Millers TRX Synth 75w90.
            W zeszłym tyg. wymieniłem na serwisowy z ASO skody no i mam wrażenie, że to blokowanie 2-ki już nie występuje. A na pewno nie w takim stopniu jak kiedyś.
            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
            ---


            A to moja skodzinka:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

            Komentarz

            Pracuję...