Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Chwilowe zaniki mocy Octavia 1.9 TDI 90KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Chwilowe zaniki mocy Octavia 1.9 TDI 90KM

    Gratulację zajefajnej fury oby jak najmniej generowała extra kosztów bo serwis drogi :P niech sprawuje się jak najlepiej i cieszy właściciela

  • #2
    [O1] Chwilowe zaniki mocy Octavia 1.9 TDI 90KM

    Witam,

    Problem dość częsty w tych samochodach a mianowicie brak mocy - z różnych przyczyn niestety.
    Ogólnie wygląda to tak że samochód ładnie śmiga na każdym biegu / obrotach / prędkościach. Usterka występuje absolutnie nieregularnie przy różnych prędkościach i wyłączenie silnika i uruchomienie ponowne auta nic nie daje. To przechodzi samo czasami dosłownie po paru sekundach a czasami się ciągnie jak jadę na autostradzie do znudzenia, po czym nagle jest ok.

    Przykładowo jadę autostradą koło 100km/h dłuższy czas i chcę kogoś wyprzedzić i nagle okazuje się że nie ma mocy. Pedał gazu wduszony w podłogę i auto rozpędzi się góra do 110km/h. Czasami odpuści po chwili i czuć nagły przypływ mocy i dalej jest ok (do następnego razu). Są dni że przejadę 700km bez żadnych problemów a czasami usterka jest bardzo regularna i denerwująca.

    Jeżdżę po mieście, wszystko ok. Zatrzymuję się na światłach i ruszam spod świateł jak maluchem. Mogę dusić w podłogę a samochód rozpędza się jak ślimak. Po czym często około 3 biegu moc wraca.

    Ogólnie to chyba najszybciej ta niemoc odpuszcza jak się trochę gazem pobawię.
    Kiedyś wydawało mi się że takie cuda dzieją się w gorące dni ale teraz bywa różnie.
    Jeżdżę już z tym jakiś czas i nic się nie dzieje ani w jedną ani w drugą stronę.
    Byłem u mechanika to powiedział że musi to sam obadać. Pojechał ze mną to wiadomo samochód chodził jak przycinak. Komputer nic nie wykazał. Każdy gdyba i nie wie o co chodzi. Gdzieniegdzie nawet nie chcą się wgryzać i wysyłają dalej, jedni mówią że to pompa paliwa drudzy przepływomierz a ja chciałbym wymienić uszkodzone części a nie pół samochodu.

    Proszę o radę bądź namiary na sprawdzonego mechanika w Bydgoszczy.
    Może ktoś z was miał podobny problem.

    Komentarz


    • #3
      Temat rzeka, poczytaj o notlaufie. Najlepiej jak zrobisz z kims logi i wszytsko bedzie jasne. Poza tym zmien silnik w opisie, jesli ma 90km to masz alh lub agr
      pekool

      Komentarz


      • #4
        O notlaufach to ja już się dużo naczytałem i nie ma jednoznacznej odpowiedzi niestety.

        Czy ewentualnie możesz podpowiedzieć jakie testy by trzeba wykonać aby wyszła usterka?
        Czy one powinny być przeprowadzone podczas jazdy czy mogą w warsztacie?
        Czy w przypadku niewystąpienia braku mocy podczas testów komputer będzie w stanie wykryć usterkę?

        Już pytałem u kilku mechaników i kręcili nosem, nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za naprawę.Jak odpadnie koło to wiedzą co robić a tu trzeba się znać i dobrze zinterpretować wyniki komputera.
        Myślisz że warto jechać z takim czymś do ASO?

        Komentarz


        • #5
          Zrob diagnostyke dynamiczną[logi] podczas jazdy i się sprawa wyjasni.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            Miałem podobny problem. Nieregularna utrata mocy i nagły jej powrót zupełnie losowo. Serwis nie dawał rady do momentu kiedy mechanik wsiadł do samochodu z komputerem diagnostycznym i zrobił jazdę próbną . Okazało się że padła turbina . Przytarłem ją wcześniej podczas jazdy autostradą . Jeździłem dalej bo po 1 dniu odpoczynku wszystko wróciło pozornie do normy . Pozornie, bo później pojawiły się nagłe, nieregularne utraty mocy .Po wymianie turbiny , przejechałem już około 160 tys. km bez żadnych kłopotów.

            Komentarz


            • #7
              Tak dla potomnych u mnie to był walnięty przepływomierz plus dwa węże od podciśnienia. Po wymianie śmiga jak nowa.

              Komentarz


              • #8
                zazaza, a zapalała ci się kontrolka check?
                Dzisiaj jadąc do pracy też mnie zaskoczył silnik (AXR). Totalny brak mocy, ja mu gaz a on nic.
                Check się nie zapala. Nigdy nie było z tym problemu.
                Pomocy!

                [ Dodano: Pią 23 Paź, 15 06:17 ]
                Mam winnego!
                Jakieś zwierzę,chyba kuna przegryzła mi trzy wężyki od podciśnienia. Jednego brakowało 15cm.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X