[OII] P1696 - blad

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ProSzeK
    Drive
    • 2006
    • 43

    [OII] P1696 - blad

    Witajcie

    jadę sobie a nagle autko gaśnie, podłączam VAG-a i mam taki błąd 18062 w zakładce silnik

    wyczytałem, że błąd ten oznacza uszkodzony czujnik poziomu i temperatury oleju.
    Niestety po wykasowaniu go, już się nie pojawia a autko i tak nie chce zapalić. Na liczniku nie zapala się kontrolka oleju.

    Znalazłem też informację, że jest to brak komunikacji szyny danych komputer sterujący z silnikiem.

    sprawdziłem Vagiem brak innych błędów. Tego typu zachowanie, że autko mi gasło bez przyczyny i nie mogłem odpalić już opisywałem w 2 wątkach.
    może to to samo ale tam był błąd 01314 w zakładce wskaźniki.

    Macie jakieś pomysły.
    dzięki
    SKODA FABIA
    1.9 TDI 101 PS
  • tmw
    Ambiente
    • 2005
    • 122

    #2
    [OII] P1696 - blad

    Witam,

    Swego czasu pytalem o to czy warto zakupic OII - juz wiem, ze warto
    Wczoraj auto przeszlo przeglad - wszystko gra poza jedna mala rzecz. Na VASie wyskoczyl nastepujacy blad:

    18104 P1696 000
    Magistrala danych napedu
    Niewiarygodna informacja z elektroniki kolumny kierownicy
    Sporadycznie

    Podobno winny moze byc tempomat - trafialy sie wadliwe. Czy ktos z Was spotkal sie z takim bledem ?
    PZDR
    Tomek

    Komentarz

    • peczoch
      Classic
      • 2008
      • 3

      #3
      Cześć,

      Ja tez mam w swojej taki błąd.

      Znalazłem w sieci taki opis:


      tylko, że moja octavia jest już po gwarancji.

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Zamieszczone przez tmw
        Podobno winny moze byc tempomat - trafialy sie wadliwe.
        Dokładnie - błąd związany jest z tempomatem.

        Czy zauważyłeś jakieś problemy w jego działaniu?
        Jeśli nie, to ja bym sie szczególnie nie przejmował. Czasem takie błędy sporadyczne wyskakują w naprawę bardzo błahych sytuacjach, w ogole nie odczuwalnych dla usera.

        Co do ewentualnej wadliwości tempomatów, to niestety nie mam wiedzy.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • stychlerz
          Drive
          • 2006
          • 48

          #5
          Z tego co czytałem, to tempomat jest obarczony jakąś usterką elektryczną. W nowszych modelach (po 2005-2006) ponoć coś zmienili i się poprawiło.

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            To ja się podłącze.
            Ja mam zarejestrowany błąd:
            05784 P1698 001
            Steering column electronics
            sporadic

            Szukałem w necie, ale nic nie znalazłem na temat tego błędu.
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Zamieszczone przez tmw
              18104 P1696 000
              Co do tego błędu to jest opis możliwych przyczyn po holendersku...
              Wklejam po przetlumaczeniu przy pomocy babelfish na angielski:

              Possible causes: * Wiring/connections * jamming code rule module stored * Wheel electronica rule module correctly not encoded * Corresponding capacitance in engine rule module

              Wklejam w ogóle link:
              beschrijving, uitleg, handleiding, tips, trics, truucs voor vag-com vcds voor vag auto's


              Niestety Shado - Twój tam jest, ale nie ma żadnego rozwinięcia.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • shado
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 5315
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                MiKruS, no właśnie ja też nigdzie nie znalazłem opisu. Błąd skasowałem, ale wyskoczył od nowa. A teraz nie wiem, bo jeżdżę z tą zakichaną plombą na OBD.
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz

                • peczoch
                  Classic
                  • 2008
                  • 3

                  #9
                  Tez skasowałem i pojawił się ponownie. Ogólnie to jest dziwna sprawa, bo czasami tempomat działa a czasami nie. Nie wiem czy jak przestanie działać i wyskoczy błąd to po ponownym uruchomieniu silnika zaczyna działać. Wiem natomiast że po skasowaniu błędu działa, jednak jeszcze nie wiem jak długo. W ASO w Wałbrzychu powiedzieli i mi, że po gwarancji nie mam szans na bezpłatną wymianę (chociaż wszyscy wiedzą, że jest to błąd Skody). Jeżeli chciałbym usunąć usterkę na własny koszt to płacę 120zł tylko za sprawdzenie i wydanie opinii co jest zepsute. Panowie serwisanci „musieli by sobie trochę pojeździć i sprawdzić co się dzieje” ;-). Trochę śmieszne, bo jeżeli ja mówię co się dzieje i sam potrafię odczytać błędy to ASO nie potrafi ;-) Sam tempomat w ASO w Dzierżoniowie kosztuje 285zł ;-( (plus montaż to pewnie ok 500 zł) chyba nie jest tak bardzo mi potrzebny żeby tyle kapuchy płacić. Może jeszcze maila napisze do SAP i opiszę sytuacje z wadliwą pracą tempomatu. Jak poprzedni właściciel nie używał tempomatu, to nie wiedział że coś z nim jest nie teges. Ciekawe co odpiszą. Pewnie mnie przekierują na ręczniki Zobaczymy.

                  Komentarz

                  • toocool
                    Rider
                    • 2008
                    • 303
                    • Octavia IV combi (NX5)

                    #10
                    Odgrzewam temat, bo mnie spotkał ten problem. Mam:

                    Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak
                    Nr seryjny SW: 03G 906 016 HF HW:
                    Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 8658
                    Kodowanie: 0000072
                    Kod serwisu: WSC 00891

                    Znaleziono 1 błąd:
                    18104 - Mag.danych układu napędowego: niezrozumiała inf. ze ster.kolumny kierownicy
                    P1696 - 000 - -
                    Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 798 /min
                    Moment obrotowy: 26.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.29 V
                    Bity binarnie: 11001000
                    Bity binarnie: 00000000
                    (bez jednostek): 1.0

                    Kody gotowości: 0 0 1 1 1


                    Wykasowałem i wraca.

                    Jest jeszcze:

                    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549.LBL
                    Nr seryjny SW: 1K0 953 549 AF HW: 1K0 953 549 AF
                    Komponent: Lenksäulenmodul 034 0070
                    Kodowanie: 0000042
                    Kod serwisu: WSC 20840

                    Znaleziono 1 błąd:
                    00895 - Przełącznik układu utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45)
                    014 - Wadliwy - Sporadyczny



                    Wykasowałem i na razie nie powrócił.

                    A tempomat nie działa. Ktoś może sobie z tym już poradził? Czy wchodzi coś innego niż wymiana manetki kierunku z tempomatem? Skąd to wziąć (poza ASO)?
                    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                    Komentarz

                    • peczoch
                      Classic
                      • 2008
                      • 3

                      #11
                      Tempomaty widziałem w allegro. Nie pamiętam ile dokładnie kosztują - ok 200-300PLN dodatkowo trzeba zapłacić za wymianę. U mnie raz działa a raz nie. Dobrze, że w 90% jeżdżę po mieście. Trochę wkurza przydatna funkcja, która nie działa. Na tempomacie mam malutkie spalanie :-)

                      Komentarz

                      • toocool
                        Rider
                        • 2008
                        • 303
                        • Octavia IV combi (NX5)

                        #12
                        Rozwiązane tu
                        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                        Komentarz

                        • kropeck
                          RS
                          • 2009
                          • 2319
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BLF 1.6 FSI 115 KM

                          #13
                          Ostatnio miałem okazję bawić się w rozwalanie wtyczki tempomatu w celu jej wyczyszczenia bajecznie prosta sprawa - przy okazji jak już przetestowałem u kogoś, to zabrałem się za swoją wajchę od wycieraczek, bo miałem co jakiś czas komunikat na kompie, że

                          00888 - Przełącznik okresowej pracy wycieraczek (E22)
                          014 - Wadliwy - Sporadyczny

                          Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, czy działa poprawnie (tzn. podpiąć się VCDS'em), ale kiedyś faktycznie miałem tak, że na ustawionym włączniku wycieraczek na pracy 'okresowej' to czasem mignęło kilka razy i koniec - musiałem przełącznik od sterowania czasem interwałów przełączyć na mniejszą wartość, po czym działało poprawnie. Dziś miałem dłuższą trasę, padało i już mi się nic nie zacina
                          Pozdrawiam,
                          Michał

                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                          Komentarz

                          • horhe358
                            Drive
                            • 2009
                            • 90
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            kropeck, O, mam ten sam błąd odnośnie pstryczka wycieraczek. Jak sprawdzisz czy się udało to fajnie by było gdybyś napisał chociaż 2 zdania dla potomnych jak się zabrać do tego czyszczenia żeby nic nie uszkodzić. Też mi się wydaje że 1 czy 2 wycieraczki nie zadziałały jak trzeba, więc problem poważny nie jest, ale skoro komp wychwytuje to pewnie prędzej czy później bez czyszczenia się nie obejdzie.

                            pozdr.,
                            Paweł

                            Komentarz

                            Pracuję...